Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: lunitiks på onsdag 07. desember 2016, klokken 17:27
Uvanlig strenge vendinger på deg i dag @Amoss  ;D

Vel, blir bare litt oppgitt over slike som ikke aner hva de snakker om og som likevel kommer og ler "haha, dere får i alle fall ikke bilen noe før minst ett år etter det Elon sier. Det vet jeg for jeg har sett en spåmann på nettet fortelle det, så da må det jo være sant" ;p

Sånn helt OT og har så klart ingen ting med dette å gjøre, men Elon twittret tidligere i dag:
https://twitter.com/elonmusk/status/806414564174819328
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

tiger``n

Sitat fra: Amoss på onsdag 07. desember 2016, klokken 20:09
Vel, blir bare litt oppgitt over slike som ikke aner hva de snakker om og som likevel kommer og ler "haha, dere får i alle fall ikke bilen noe før minst ett år etter det Elon sier. Det vet jeg for jeg har sett en spåmann på nettet fortelle det, så da må det jo være sant" ;p
Haha, humoren er veldig god når man snakker med fanboys.
Du er vel heller ikke noe annet enn en spåmann på nettet, begge av oss kan vel kun spå ut av rykter man finner.
Ikke mye annet å gå ut fra.

Du er fortsatt troende altså? http://insideevs.com/tesla-analyst-not-believe-model-3-launched-2017/
Det vil også ta lang tid fra den første er levert, til Norge får leveranser.
CARB og ZEV states er de første, i tillegg til insidere/ ansatte selvfølgelig.
Alt for å få ut credits fra myndigheter.

Amoss

Sitat fra: tiger``n på lørdag 10. desember 2016, klokken 11:56
Du er vel heller ikke noe annet enn en spåmann på nettet, ...

Nei, jeg prøver ikke å spå. Inntil man ser reelle årsaker til å tro noe annet forholder jeg meg til hva Tesla selv sier. Jeg sier ikke at bilen ikke kan komme til å bli forsinket, bare at man pr. idag ikke har noe grunnlag til å komme med påstander om at den blir det. Muligheten for forsinkelser er fortsatt tilstede.

Dette har ingen ting med å være "fan boy" å gjøre, men Tesla selv er de som bør ha best oversikt over dette. Eneste reelle argumentet jeg har sett for at "bilen helt sikkert blir veldig forsinket" er "Tenk på selskapets historikk mann...", og linken jeg la ut forteller hvorfor man ikke skal se seg blind på denne.

Sitat fra: tiger``n på lørdag 10. desember 2016, klokken 11:56
Du er fortsatt troende altså? http://insideevs.com/tesla-analyst-not-believe-model-3-launched-2017/
Sitat fra linken din:
SitatJonas took a lot of heat for that statement and in a new note sent to investors, he seems to have dialed back his wording...just a bit.
Så, selv han har altså moderert seg litt, kanskje hans fanboys bør vurdere det samme? ;)


Sitat fra: tiger``n på lørdag 10. desember 2016, klokken 11:56
Det vil også ta lang tid fra den første er levert, til Norge får leveranser.
CARB og ZEV states er de første, i tillegg til insidere/ ansatte selvfølgelig.
Alt for å få ut credits fra myndigheter.

Helt korrekt at det vil ta tid (men ikke flere år) før de første kommer til Norge. Ingen nekter på det. Men hadde du fulgt sånn bittelittegranne med, så hadde du også vist bittelittegranne om hvordan utrullingen skjer og hvorfor.

Hint I: Tesla har ingen fossilbiler og trenger ikke disse kredittene på samme måte som konkurrentene.
Hint II: Disse kredittene er ikke utbetalinger fra myndighetene.

Dersom du vil fortsette denne debatten foreslår jeg at du flytter deg inn på Model 3 subforumet dersom du ikke absolutt skal diskutere når Model 3 blir å finne på Finn.no ;)

EOD for denne debatten i denne tråden fra min side...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Havebigfun

Hvordan verdtsetter bruktmarkedet om en P85D oppgraderes med ludi- 2 år gammel bil med ca 40kkm.
Får man omtrent det samme med/uten ludi?

lunitiks

Du bør få betydelig mer med ludicrous. En ting er ettermonteringskostnad, men det har også en verdi at en slipper å vente på time. Må ta seg bedre ut i annonsen og være mer lettsolgt enn uten også tenker nå jeg
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cookie Monster

#1505
Ludi forbedrer en god del på ytelser og er mye mer holdbar en den gamle "smeltesikringen". Spesielt på lav SOC er det stor forskjell. Feks 55% med ludi er samme ytelse som på 90% på P85D. Her er graf.

2016 P90DL har en god del mer. Men det gjelder bare de produsert etter mars 2016 som mest sannsynlig har samme forbedring av selve batteripakken som P100D.
2015 P85D

lunitiks

Hva tenker du Cookie om at man i delekatalogen ikke finner noe 100KWH batteri (kun maks 90), men derimot følgende sak:
FIELD KIT PYRO FUSE 100KWH PACK 2.0

Bare Tesla som henger litt på etterskudd med oppdateringer i delekatalogen?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cookie Monster

Ikke uvanlig at batteriene henger litt etter. Sett det før ;)
2015 P85D

keepitsimple

Jeg skal begynne på en jobb i Østfold og bor i Bærum i Januari. Trenger en tesla, da alt annet blir for dyrt i lengden. Er dette en bra pris eller kan jeg få billigare hvis jeg venter (se finn)? Planen er å beholde bilen i flere år men jeg blir lite skeptisk til at ikke alt er inkl. i garantin. Er egentlig også skeptisk til at nypris på en tesla ikke koster mer.. Vant til mer verditapp.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87633603
Tesla Model S 60D - 2016

petersv

Har du råd, kjøp en ny eller inventory 60kWh-tesla. Gjerne ribbet, da ligner den veldig på 1. gen. Tesla, men er bedre skrudd sammen, har masse garanti og mindre støy.

Skal du kjøpe noe brukt som har gått så langt ville jeg likegodt kjøpt en som har gått over 100kkm for en billigere penge. TM. har også noen brukte de selger, da får du 80kkm og 4 år garanti. Ikke alle er på nett, så stikk innom eller ring de.

Lacaixxa

Vær obs på at brun bil uten skinn kan være tungsolgt ved resalg. går du over 500 og privat kan du få alt utstyr inkl to hjulsett og kanskje P85.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

keepitsimple

Sitat fra: petersv på onsdag 14. desember 2016, klokken 09:03
Har du råd, kjøp en ny eller inventory 60kWh-tesla. Gjerne ribbet, da ligner den veldig på 1. gen. Tesla, men er bedre skrudd sammen, har masse garanti og mindre støy.

Skal du kjøpe noe brukt som har gått så langt ville jeg likegodt kjøpt en som har gått over 100kkm for en billigere penge. TM. har også noen brukte de selger, da får du 80kkm og 4 år garanti. Ikke alle er på nett, så stikk innom eller ring de.
Dette med støy var nytt for meg. Er det stor forskjell på motorvei med tanke på støy mellom en 2014 års modell og en 2015 års?
Tesla Model S 60D - 2016

petersv

Er forbedret litt etter litt oppigjennom, sjekk egen tråd på temaet for detaljer.

TJK

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86084182

Hva tror dere om denne? Ser det er litt kosmetiske feil på den. Tror dere det er mulig å få prisen enda litt ned?
Har ei kone som pendler 130 km tur retur hver dag på motorvei (Hamar-Eidsvoll) så blir fort en del km, diesel og bompenger av det.
Hva tror dere om å kjøpe en bil som har gått såpass langt?

Ønsker bil med stoffseter, uten luftfjærer og helst uten glasstak også, minst mulig feilkilder i grunn.

pwb

Sitat fra: Sven-E på lørdag 17. desember 2016, klokken 00:38
Hvordan var dette med reklamasjonsrett og garanti osv. når privatperson kjøper bruktbil fra et firma?

5 års reklamasjonsfrist.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA