Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

d386yv

Når man leter etter argumenter for å kjøpe ny Tesla kommer man opp med "100 forbedringer i uken", "bedre skrudd sammen", "bedre støyisolasjon" osv osv i forhold til gårsdagens Model S.

Når de samme skal selge sin gamle Tesla er det plutselig samme bil som ny og man skal da selvsagt ta utgangspunkt i nypris på dagens Model S, ikke gårsdagens, før avksrivelser...

Logikk 101.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: d386yv på tirsdag 27. september 2016, klokken 17:25
Når man leter etter argumenter for å kjøpe ny Tesla kommer man opp med "100 forbedringer i uken", "bedre skrudd sammen", "bedre støyisolasjon" osv osv i forhold til gårsdagens Model S.

Når de samme skal selge sin gamle Tesla er det plutselig samme bil som ny og man skal da selvsagt ta utgangspunkt i nypris på dagens Model S, ikke gårsdagens, før avksrivelser...

Logikk 101.

Min 2014-modell er som ny - nesten ikke en del som ikke er skiftet både 1 og 2 ganger ;-)
Tesla Model Y                         2021-

Bushy

Nå er det vel ikke så mange av de forbedringene som viser seg så sterkt hele tiden. Og de skifter jo batteri størrelser å pakker hele tiden. Må ha tunga rett. Men sålenge du sammenligner likt. Så skal ikke det utgjøre noe forskjell.

S75D sept. 17

Olemann

Morsom den, minner om han som skrøt av 7 års garanti på sin Kia, og kompisen som kommenterte:  Naboen min har ny Kia, han har brukt garantien mye, dessverre har han ikke fått brukt bilen like mye....



Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 27. september 2016, klokken 18:43
Sitat fra: d386yv på tirsdag 27. september 2016, klokken 17:25
Når man leter etter argumenter for å kjøpe ny Tesla kommer man opp med "100 forbedringer i uken", "bedre skrudd sammen", "bedre støyisolasjon" osv osv i forhold til gårsdagens Model S.

Når de samme skal selge sin gamle Tesla er det plutselig samme bil som ny og man skal da selvsagt ta utgangspunkt i nypris på dagens Model S, ikke gårsdagens, før avksrivelser...

Logikk 101.

Min 2014-modell er som ny - nesten ikke en del som ikke er skiftet både 1 og 2 ganger ;-)

rsomby

Sitat fra: Olemann på tirsdag 27. september 2016, klokken 20:00
Morsom den, minner om han som skrøt av 7 års garanti på sin Kia, og kompisen som kommenterte:  Naboen min har ny Kia, han har brukt garantien mye, dessverre har han ikke fått brukt bilen like mye....



Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 27. september 2016, klokken 18:43
Sitat fra: d386yv på tirsdag 27. september 2016, klokken 17:25
Når man leter etter argumenter for å kjøpe ny Tesla kommer man opp med "100 forbedringer i uken", "bedre skrudd sammen", "bedre støyisolasjon" osv osv i forhold til gårsdagens Model S.

Når de samme skal selge sin gamle Tesla er det plutselig samme bil som ny og man skal da selvsagt ta utgangspunkt i nypris på dagens Model S, ikke gårsdagens, før avksrivelser...

Logikk 101.

Min 2014-modell er som ny - nesten ikke en del som ikke er skiftet både 1 og 2 ganger ;-)

Tja, du kan sitere meg på at garantien gjør at du får prøvd mange forskjellige lånebiler opp gjennom bilholdet. Jeg har kjørt BMW320, 316, Molbo V40 i et par varianter, V60, Citroen Picasso og en haug med Teslaer 85, P85, 85D, P90D mm.

Muffinman

Sant. BMW,  Peugot, opptil flere eksemplarer av henholdsvis S60, 70D, S85, P85, P85+, 90D, P90D....

Ikke direkte kjedelig å være eier av en tidlig Model S ihvertfall.

trykkertor

Med fare for å banne i "Teslamenigheten", så tror jeg det vil komme et "prisras" på bruktmarkedet når bilene faller utenfor 5-årsgrensen.
I mine øyne er det risikosport å eie Tesla utenfor garanti. Leser mye om problemer på bilene, og rettelser som blir gjort igjen og igjen.
Har og lest om noen som vil selge sin før garantien går ut, for å kjøpe en ny med ny garanti. Forståelig nok.

Så når vi får et bruktmarked i 2018 hvor biler ikke lenger er innenfor garanti, blir det spennende å se hva som skjer med prisene. Og vi vil kanskje merke dette allerede om 1,5 år når noen av bilene begynner å nærme seg garanti-slutt.

HelectriC

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 27. september 2016, klokken 20:32
Med fare for å banne i "Teslamenigheten", så tror jeg det vil komme et "prisras" på bruktmarkedet når bilene faller utenfor 5-årsgrensen.
I mine øyne er det risikosport å eie Tesla utenfor garanti. Leser mye om problemer på bilene, og rettelser som blir gjort igjen og igjen.
Har og lest om noen som vil selge sin før garantien går ut, for å kjøpe en ny med ny garanti. Forståelig nok.

Så når vi får et bruktmarked i 2018 hvor biler ikke lenger er innenfor garanti, blir det spennende å se hva som skjer med prisene. Og vi vil kanskje merke dette allerede om 1,5 år når noen av bilene begynner å nærme seg garanti-slutt.

Nei, tro jeg ikke. I løpet av de første fem årene har eierne hatt god tid å få fikset alt som heter problem. Klassiske problem som DU og pano er ikke lengre tema som tidligere. Mulig de første 2013-bilene kan bli kald på bruktmarkedet, men ikke de andre.
ioniq 5

Kanutten

Sitat fra: HelectriC på tirsdag 27. september 2016, klokken 20:48
...Klassiske problem som DU og pano er ikke lengre tema som tidligere...

Det er ikke mitt inntrykk. Jeg synes fortsatt jeg leser om bytte av DU - også på nyere biler.

HelectriC

Sitat fra: Kanutten på tirsdag 27. september 2016, klokken 21:15
Sitat fra: HelectriC på tirsdag 27. september 2016, klokken 20:48
...Klassiske problem som DU og pano er ikke lengre tema som tidligere...

Det er ikke mitt inntrykk. Jeg synes fortsatt jeg leser om bytte av DU - også på nyere biler.

Så ofte som tidligere? Selvfølgelig vil det alltid være bilar og deler som går i stykker, det viktige er at det ikke er mange!
ioniq 5

morpheos

Selv med relativt lite problemer igjen på bilene så vil vel logikken tilsi at i det bilene er utenfor garanti så vil prisene falle siden risikoen øker. Min betalingsvilje ville i alle fall vært vesentlig lavere på en bil i premiumsegmentet utenfor garanti. Greit nok at det ikke er så ofte det ryker, og ikke så mange deler som kan gå til skogen - men gud bedre det er nok elektronikk og annet tjafs som er dyrt, særlig i timer, å fikse på disse bilene.

Gladiator

Nettopp tatt min bil av Finn. Liten interesse i segmentet over 800k. Og mye overoptimistisk prissetting må jeg si. Her skal prisene ned for de som må selge.

hemi

hva selger du gladiator? min P85D gikk for 869 i juni

N00b

Solgte min 1 år gamle S85D med 40k km, lyd,TECH,7 seter, vinterpakke, dobbellader, vinterdekk for 700k

Ellemelle

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 27. september 2016, klokken 20:32
I mine øyne er det risikosport å eie Tesla utenfor garanti. Leser mye om problemer på bilene, og rettelser som blir gjort igjen og igjen.
Forbrukerkjøpsloven gjelder reparasjonene også. Det vil si at hvis du får byttet DU når bilen er 7 år gammel, så har du "garanti" på den til bilen er 12 år gammel.
Gjentagende rettelser er dermed ikke noe problem, kun nyoppståtte feil som ikke har vært der de første 5 årene.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA