Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

minim

-TMS 85D
-03 VW Polo

Megaoctane


Palkastu

Hei!
Jeg er ny her på forumet, men tenkte å orientere meg litt da jeg vurderer å gå til innkjøp av en brukt Tesla Model S til neste år. Jeg ser da for meg at det enten blir en 85D eller P85D.
Nå har jeg i en lengre periode fulgt med på Finn.no, for å få en viss oversikt over prisnivået, men har litt problemer med å finne en "rød tråd". Slik jeg ser det kan det skille over 100 000,- på samme modell med samme utstyr/km, uavhengig om selger er privat eller ei. Det ser også ut til at prisnivået har økt noe i det siste.

Er det noen her som kan forklare dette nærmere? Er det noen "rød tråd"Eller fortelle meg hvorfor jeg eventuelt er helt på jordet?  :)

o.b.lix

Det er ofte stor forskjell på utropspris og hva man får.

Mange prøver seg med for høy pris for de vil egentlig ikke selge, mens andre har gjerne for lav pris for de vil gjerne ha et raskt salg og må bli kvitt bilen fort.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Palkastu

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 08. november 2016, klokken 14:33
Det er ofte stor forskjell på utropspris og hva man får.

Mange prøver seg med for høy pris for de vil egentlig ikke selge, mens andre har gjerne for lav pris for de vil gjerne ha et raskt salg og må bli kvitt bilen fort.

Ja, dette har jeg sett til tendenser til. Det gjelder jo forøvrig uansett hva man skal selge.
Er det ekstremt lavt verditap på Tesla om dagen? Snart 2 år gamle biler selges for tilnærmet det det kostet å kjøpe ny bil.

o.b.lix

Sitat fra: Palkastu på tirsdag 08. november 2016, klokken 14:42
Er det ekstremt lavt verditap på Tesla om dagen? Snart 2 år gamle biler selges for tilnærmet det det kostet å kjøpe ny bil.

Ja det er sant. Kommer av at dollaren har gått bananas, slik at bil med omtrent samme spec, har nypris på 300.000 mere enn for to år siden, dette sammen med ganske få biler (finnes 13.000 tesla, men det er vel 2.000.000 biler totalt i Norge), gjør at bruktprisen er høy. I tillegg har bilen vist seg å være driftsikker over tid.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

alda

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 08. november 2016, klokken 14:52
Sitat fra: Palkastu på tirsdag 08. november 2016, klokken 14:42
Er det ekstremt lavt verditap på Tesla om dagen? Snart 2 år gamle biler selges for tilnærmet det det kostet å kjøpe ny bil.

Ja det er sant. Kommer av at dollaren har gått bananas, slik at bil med omtrent samme spec, har nypris på 300.000 mere enn for to år siden, dette sammen med ganske få biler (finnes 13.000 tesla, men det er vel 2.000.000 biler totalt i Norge), gjør at bruktprisen er høy. I tillegg har bilen vist seg å være driftsikker over tid.
Och nu har vi fått ännu en positiv faktor för välhållna brukte biler - obegränsat gratis SC-lading!
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

lunitiks

... og så hører det med til regnestykket at alle nye biler nå ruller ut med ny high tech hardware for selvkjøring
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

minim

En annen detalj, har det virkelig noen betydning om selger er privat eller forretning når det gjenstår mye på nybil garanti? Jeg hadde ikke tenkt nevneverdig over å kjøpe en brukt bil fra en privatperson om den bare hadde rullet 30-40k km.
-TMS 85D
-03 VW Polo

lunitiks

Forskjellen er om forbrukerkjøpsloven gjelder eller ikke. Dette, pluss forretningens margin, er hva du betaler ekstra for. That's it.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cerium

Når en kjøper en bil med ny DU+batteripakke som denne:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=85898829

Får man da igjen 8 nye år med garanti på batteri+DU?

Espen Hugaas Andersen

Nei. Men man får vel nye fem års reklamasjonsrett. (Ikke at det betyr veldig mye når man har fem år igjen på garantien.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

frankofobia

Bittelitt off topic, men sjekket nettopp hjemmesiden til Tesla og de har  facelift biler tl salg under påskuddet "biler fra utstilling". Må vel anta at dette er hovedsaklip AP1 biler som ikke har blitt hentet ut?
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

Kim Kim

Som oftest demokjørtebiler, du ser de har gått over 10 000 km alle sammen.

Kjøpte selv en slik for ett år siden med stort hell :)
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

bakskj

Ta kontakt dersom noen der ute har interesse for en velholdt Model S Mars 2014 85kWh.
57000KM. Elbilforum.no ferdig prutet pris 515.000 + omreg.

Skal legge den på finn iløpet av uken.

Utstyr:

19" original tesla felg nokian piggfrie vinterdekk (minst 1 sesong gjenstår).
19" PH Turbin2 med sommerdekk (minst 1 sesong gjenstår.
Panoramatak i helglass
Tech-pakke
Parkeringsassistent
Lydstudio-pakke
Lyspakke
Pakkehylle
Sort Nappa-skinn interiør
Midtkonsoll
Blackvue 650 Dashcam
UMC med Rødt og blått ladeadapter

TM3 LR AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA