Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: Saberhagen på lørdag 24. september 2016, klokken 13:23
Sitat fra: svimtapp på lørdag 24. september 2016, klokken 08:39
Sitat fra: HelectriC på fredag 23. september 2016, klokken 20:06
Sitat fra: Afterburner på fredag 23. september 2016, klokken 10:10
Nå har Tesla fjernet alle andre biler enn P90D fra "kjøpe en bil fra utstilling". Ser de har hele 21 stk. av denne nå. Så de er nok litt stressa på å få disse ut før P100D ruller inn. Gode priser på disse bilene nå. Men hvem tør vel kjøpe en demokjørt P90D?  ::)

Kanskje 60-bilene som lå ute straks kommer tilbake som 75 ??? En enkel oppdatering og 75 er vel mer populær enn 60 (kanskje ikke alle som vet at de går å oppgradere)

Hva koster oppgradering fra 60 til 75? og gjelder dette alle 60D'ene eller bare fra et visst tidspunkt?

Tror det koster ca 29 000 (eks mva. tror jeg?) å oppgradere fra 60 til 75. Dette gjelder kun for de "nye" S60'ene som ble lansert for litt siden.

Ca 30k tror jeg var fra 70 til 75 når man fremdeles kunne bestille 70. 60 til 75 er nok en god del dyrere.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Saberhagen

Sitat fra: HelectriC på lørdag 24. september 2016, klokken 21:31
Sitat fra: Saberhagen på lørdag 24. september 2016, klokken 13:23
Sitat fra: svimtapp på lørdag 24. september 2016, klokken 08:39
Sitat fra: HelectriC på fredag 23. september 2016, klokken 20:06
Sitat fra: Afterburner på fredag 23. september 2016, klokken 10:10
Nå har Tesla fjernet alle andre biler enn P90D fra "kjøpe en bil fra utstilling". Ser de har hele 21 stk. av denne nå. Så de er nok litt stressa på å få disse ut før P100D ruller inn. Gode priser på disse bilene nå. Men hvem tør vel kjøpe en demokjørt P90D?  ::)

Kanskje 60-bilene som lå ute straks kommer tilbake som 75 ??? En enkel oppdatering og 75 er vel mer populær enn 60 (kanskje ikke alle som vet at de går å oppgradere)

Hva koster oppgradering fra 60 til 75? og gjelder dette alle 60D'ene eller bare fra et visst tidspunkt?

Tror det koster ca 29 000 (eks mva. tror jeg?) å oppgradere fra 60 til 75. Dette gjelder kun for de "nye" S60'ene som ble lansert for litt siden.

Ca 30k tror jeg var fra 70 til 75 når man fremdeles kunne bestille 70. 60 til 75 er nok en god del dyrere.

ja stemmer! Jeg som blandet her nå! :)

tuflefant

Hei.

Eg har lest ein del av dei siste innlegga og sjølvsagt brukt noko tid på finn.no, og syns det er litt vanskeleg å gjere seg opp eit bilete av kva som er OK pris på ein fint eller mindre fint brukt Tesla model S. Eg syns prisane på 2014-og 2015- modellar på finn er litt høg, men då er det mogeleg eg hugsar feil om nyprisen. Kva kosta ein 85 med panoramasoltak, techpakke og luftfjæring i 2014?

Eg er ikkje so ivrig på å bruke meir enn 500.000 på bilen. Vil ha moglegheit til ein dagstur på om lag 500km, helst med berre ein ladestopp. Eg ser for meg at ein 85 vil vere best. Treng ikkje vere strøken, det skal vere ein bruksbil.

Tek gjerne i mot råd, både generelt og om konkrete bilar.

Hans G

lunitiks

Når du sier "ett ladestopp", da mener du på supercharger?

I så fall klarer du deg fint med en 70D. Med det sagt så er det vel spørs hvor mange slike du finner under 500', og om du ikke uansett får en 85 til samme eller rimelige pris
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bushy

Skjønner jo folk syntes prisene er høye. Å det er jo markedet som styrer. Men hva er dette med du ga bare 600 for din. Derfor skal du bare få 500. Mens den andre bilen som er prikk lik. Men kjøpte senere for 700. Han fortjener 600 for sin?? Såfremt det er appelsin mot appelsin som sammenlignes
S75D sept. 17

Olemann

Problemet for bruktkjøpere på FINN har vært de hyppige prisøkingene fra Tesla på nytt som har redusert prisnedgang på brukt kraftig, men dette vil nok bedre seg i tiden framover.
Det har vært en kraftig økning i antall Model S på FINN den senere tid, nå det rundt 250 biler, tidligere lå det litt over det halve - sammenlignet med i3 som jeg også følger med på der dette har gått motsatt vei.

Så, jeg tror det er håp for bruktkjøpere - et problem er at denne tråden nok befolkes mest av de som allerede eier og som leter etter argumenter for at prisen er og vil holde seg høy, så det er en vanskelig debatt her i denne tråden.  Husker til og med en som for en tid tilbake kjeftet etter å ha lest argumenter han mente "snakket prisen ned".
Men, dette blir jo som all spådom, eneste sikre er å vente å se :-)

Sitat fra: tuflefant på tirsdag 27. september 2016, klokken 14:18
Hei.

Eg har lest ein del av dei siste innlegga og sjølvsagt brukt noko tid på finn.no, og syns det er litt vanskeleg å gjere seg opp eit bilete av kva som er OK pris på ein fint eller mindre fint brukt Tesla model S. Eg syns prisane på 2014-og 2015- modellar på finn er litt høg, men då er det mogeleg eg hugsar feil om nyprisen. Kva kosta ein 85 med panoramasoltak, techpakke og luftfjæring i 2014?

Hans G

d386yv

Når man leter etter argumenter for å kjøpe ny Tesla kommer man opp med "100 forbedringer i uken", "bedre skrudd sammen", "bedre støyisolasjon" osv osv i forhold til gårsdagens Model S.

Når de samme skal selge sin gamle Tesla er det plutselig samme bil som ny og man skal da selvsagt ta utgangspunkt i nypris på dagens Model S, ikke gårsdagens, før avksrivelser...

Logikk 101.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: d386yv på tirsdag 27. september 2016, klokken 17:25
Når man leter etter argumenter for å kjøpe ny Tesla kommer man opp med "100 forbedringer i uken", "bedre skrudd sammen", "bedre støyisolasjon" osv osv i forhold til gårsdagens Model S.

Når de samme skal selge sin gamle Tesla er det plutselig samme bil som ny og man skal da selvsagt ta utgangspunkt i nypris på dagens Model S, ikke gårsdagens, før avksrivelser...

Logikk 101.

Min 2014-modell er som ny - nesten ikke en del som ikke er skiftet både 1 og 2 ganger ;-)
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Bushy

Nå er det vel ikke så mange av de forbedringene som viser seg så sterkt hele tiden. Og de skifter jo batteri størrelser å pakker hele tiden. Må ha tunga rett. Men sålenge du sammenligner likt. Så skal ikke det utgjøre noe forskjell.

S75D sept. 17

Olemann

Morsom den, minner om han som skrøt av 7 års garanti på sin Kia, og kompisen som kommenterte:  Naboen min har ny Kia, han har brukt garantien mye, dessverre har han ikke fått brukt bilen like mye....



Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 27. september 2016, klokken 18:43
Sitat fra: d386yv på tirsdag 27. september 2016, klokken 17:25
Når man leter etter argumenter for å kjøpe ny Tesla kommer man opp med "100 forbedringer i uken", "bedre skrudd sammen", "bedre støyisolasjon" osv osv i forhold til gårsdagens Model S.

Når de samme skal selge sin gamle Tesla er det plutselig samme bil som ny og man skal da selvsagt ta utgangspunkt i nypris på dagens Model S, ikke gårsdagens, før avksrivelser...

Logikk 101.

Min 2014-modell er som ny - nesten ikke en del som ikke er skiftet både 1 og 2 ganger ;-)

rsomby

Sitat fra: Olemann på tirsdag 27. september 2016, klokken 20:00
Morsom den, minner om han som skrøt av 7 års garanti på sin Kia, og kompisen som kommenterte:  Naboen min har ny Kia, han har brukt garantien mye, dessverre har han ikke fått brukt bilen like mye....



Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 27. september 2016, klokken 18:43
Sitat fra: d386yv på tirsdag 27. september 2016, klokken 17:25
Når man leter etter argumenter for å kjøpe ny Tesla kommer man opp med "100 forbedringer i uken", "bedre skrudd sammen", "bedre støyisolasjon" osv osv i forhold til gårsdagens Model S.

Når de samme skal selge sin gamle Tesla er det plutselig samme bil som ny og man skal da selvsagt ta utgangspunkt i nypris på dagens Model S, ikke gårsdagens, før avksrivelser...

Logikk 101.

Min 2014-modell er som ny - nesten ikke en del som ikke er skiftet både 1 og 2 ganger ;-)

Tja, du kan sitere meg på at garantien gjør at du får prøvd mange forskjellige lånebiler opp gjennom bilholdet. Jeg har kjørt BMW320, 316, Molbo V40 i et par varianter, V60, Citroen Picasso og en haug med Teslaer 85, P85, 85D, P90D mm.

Muffinman

Sant. BMW,  Peugot, opptil flere eksemplarer av henholdsvis S60, 70D, S85, P85, P85+, 90D, P90D....

Ikke direkte kjedelig å være eier av en tidlig Model S ihvertfall.

trykkertor

Med fare for å banne i "Teslamenigheten", så tror jeg det vil komme et "prisras" på bruktmarkedet når bilene faller utenfor 5-årsgrensen.
I mine øyne er det risikosport å eie Tesla utenfor garanti. Leser mye om problemer på bilene, og rettelser som blir gjort igjen og igjen.
Har og lest om noen som vil selge sin før garantien går ut, for å kjøpe en ny med ny garanti. Forståelig nok.

Så når vi får et bruktmarked i 2018 hvor biler ikke lenger er innenfor garanti, blir det spennende å se hva som skjer med prisene. Og vi vil kanskje merke dette allerede om 1,5 år når noen av bilene begynner å nærme seg garanti-slutt.

HelectriC

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 27. september 2016, klokken 20:32
Med fare for å banne i "Teslamenigheten", så tror jeg det vil komme et "prisras" på bruktmarkedet når bilene faller utenfor 5-årsgrensen.
I mine øyne er det risikosport å eie Tesla utenfor garanti. Leser mye om problemer på bilene, og rettelser som blir gjort igjen og igjen.
Har og lest om noen som vil selge sin før garantien går ut, for å kjøpe en ny med ny garanti. Forståelig nok.

Så når vi får et bruktmarked i 2018 hvor biler ikke lenger er innenfor garanti, blir det spennende å se hva som skjer med prisene. Og vi vil kanskje merke dette allerede om 1,5 år når noen av bilene begynner å nærme seg garanti-slutt.

Nei, tro jeg ikke. I løpet av de første fem årene har eierne hatt god tid å få fikset alt som heter problem. Klassiske problem som DU og pano er ikke lengre tema som tidligere. Mulig de første 2013-bilene kan bli kald på bruktmarkedet, men ikke de andre.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Kanutten

Sitat fra: HelectriC på tirsdag 27. september 2016, klokken 20:48
...Klassiske problem som DU og pano er ikke lengre tema som tidligere...

Det er ikke mitt inntrykk. Jeg synes fortsatt jeg leser om bytte av DU - også på nyere biler.
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA