Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

JorgenM

Hvis man ikke trenger AWD så er det vel bare en fordel uten, man får f.eks langt større plass i frunken.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Vidar1979

Prøver i denne omgangen bare å skaffe meg et bilde av riktig pris. Planlegging er halve gleden ved bilkjøp.
Har prøvekjørt en S90D og ble forelsket så spørsmålet er om jeg klarer å vente på Model 3 som jeg har reservert.

Autopilot virker ikke der jeg bor (Frei) men sikkert kjekt på langtur.

Trenger man garanti på en bil etter at barnesykdommer er utbedret? Ser på bensinbilen min som er 12 år og har gått 190k så bruker jeg ca like mye på dekk som reperasjoner.

Øyvind.h

Sitat fra: frankofobia på onsdag 14. september 2016, klokken 13:47
Sitat fra: Vidar1979 på onsdag 14. september 2016, klokken 12:39
Vil for eksempel det her være et godt kjøp?
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=80661366

Du burde forsøke å få ned prisen med i alle fall 50k. Her er 26,5% av garantien oppbrukt med tanke på kilometerstand. Den har ikke AWD og er pre-facelift noe som normalt burde virke i kjøperens favør. Men det er min subjektive mening

Markedet var visst ikke enig i at en 2015-modell skulle ned i 545. Bilen ble solgt umiddelbart.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Sitat fra: Vidar1979 på onsdag 14. september 2016, klokken 14:04
Autopilot virker ikke der jeg bor (Frei) men sikkert kjekt på langtur.
Nærmeste stedet jeg kommer på hvor ap virker godt nok er i 90-sona på Høgkjølen. Men selv da er man i strid med instruksjonene; skal nemlig brukes (med hendene på rattet og våken fører) hvor motgående trafikk er fysisk adskilt. Da er det ikke mange veistubbene igjen i vår region.

Vidar1979

Så hvis en 2014 AP bil i snitt er 50 000 kroner dyrere enn en tilsvarende 2014 modell uten AP så blir det noen dyre kilometer med AP på vei til Ikea.

Tromic

Hei alle sammen! Vi skal legge ut vår S85 (des 2013) for salg men er litt usikker på et par ting:

- bilen har to små områder med
med "parkeringsriper" (bakskjerm og forskjerm). Bør vi utbedre dette før salg eller får vi ikke igjen pengene? Utover dette ser bilen bra ut.

- prisfastsettelse. Veldig forskjeller på Finn! Hva skal vi legge den ut for? 70 000 km. Alt av utstyr - soltak, luft, syv seter, ultra lydanlegg, dobbeltlader + ettermontert godkjent ledbar som fjernlys og solfilm på ruter.

Vi ser for oss å selge bilen før 1. oktober.
Drammen.
Mitsubishi i-Miev 2011 - går som en klokke fortsatt
Tesla Model S 2013 - bruktkjøpt 2015. Fantastisk! Solgt.
Tesla Model X60D bestilt 24/9-2016

rsomby

#1326
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 14. september 2016, klokken 14:48
Sitat fra: frankofobia på onsdag 14. september 2016, klokken 13:47
Sitat fra: Vidar1979 på onsdag 14. september 2016, klokken 12:39
Vil for eksempel det her være et godt kjøp?
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=80661366

Du burde forsøke å få ned prisen med i alle fall 50k. Her er 26,5% av garantien oppbrukt med tanke på kilometerstand. Den har ikke AWD og er pre-facelift noe som normalt burde virke i kjøperens favør. Men det er min subjektive mening

Markedet var visst ikke enig i at en 2015-modell skulle ned i 545. Bilen ble solgt umiddelbart.

Tror markedet er uenig i det ja.
Solgte nettopp min S85 mars 2014 med 55.000km på telleren for 550k.
Utstyr: pano, tech, luft, lys og lyd, 21" turbin, 19" vinter, dashcam, centreconsole, ikke skinn

rsomby

#1327
Sitat fra: Tromic på onsdag 14. september 2016, klokken 20:23
Hei alle sammen! Vi skal legge ut vår S85 (des 2013) for salg men er litt usikker på et par ting:

- bilen har to små områder med
med "parkeringsriper" (bakskjerm og forskjerm). Bør vi utbedre dette før salg eller får vi ikke igjen pengene? Utover dette ser bilen bra ut.

- prisfastsettelse. Veldig forskjeller på Finn! Hva skal vi legge den ut for? 70 000 km. Alt av utstyr - soltak, luft, syv seter, ultra lydanlegg, dobbeltlader + ettermontert godkjent ledbar som fjernlys og solfilm på ruter.

Vi ser for oss å selge bilen før 1. oktober.

Hvis du vil få en ok pris for den må du fikse ripene, hvis ikke så velger ALLE en annen bil uten riper med mindre du går kraftig ned i pris.

Tromic

Hva ville du lagt den ut for hvis jeg fikser ripene?

[/quote]o

Hvis du vil få en ok pris for den må du fikse ripene, hvis ikke så velger ALLE en annen bil uten riper med mindre du går kraftig ned i pris.
[/quote]
Drammen.
Mitsubishi i-Miev 2011 - går som en klokke fortsatt
Tesla Model S 2013 - bruktkjøpt 2015. Fantastisk! Solgt.
Tesla Model X60D bestilt 24/9-2016

overlay

Sitat fra: Tromic på onsdag 14. september 2016, klokken 20:23
Hei alle sammen! Vi skal legge ut vår S85 (des 2013) for salg men er litt usikker på et par ting:

- bilen har to små områder med
med "parkeringsriper" (bakskjerm og forskjerm). Bør vi utbedre dette før salg eller får vi ikke igjen pengene? Utover dette ser bilen bra ut.

- prisfastsettelse. Veldig forskjeller på Finn! Hva skal vi legge den ut for? 70 000 km. Alt av utstyr - soltak, luft, syv seter, ultra lydanlegg, dobbeltlader + ettermontert godkjent ledbar som fjernlys og solfilm på ruter.

Vi ser for oss å selge bilen før 1. oktober.

Må gjerne legge ut bilder av skaden(e) for å vurdere

Muffinman

Sitat fra: Vidar1979 på onsdag 14. september 2016, klokken 15:36
Så hvis en 2014 AP bil i snitt er 50 000 kroner dyrere enn en tilsvarende 2014 modell uten AP så blir det noen dyre kilometer med AP på vei til Ikea.
Jo da. Men du får jo ikke bare AP. Resten av bilen har mange forbedrede løsninger. f.eks bedre støydemping. En pre-ap bil trenger etter min mening en god runde med ettermontert demping for å bli bra nok.

fonberg

Sitat fra: Tromic på onsdag 14. september 2016, klokken 20:39
Hva ville du lagt den ut for hvis jeg fikser ripene?

o

Hvis du vil få en ok pris for den må du fikse ripene, hvis ikke så velger ALLE en annen bil uten riper med mindre du går kraftig ned i pris.
[/quote]
[/quote]

Ville lagt den rundt 500-520, avhengig av generell tilstand og hvor mye dekk det er igjen. Trekk fra ca 10.000,- hvis du selger uten vinterhjul.

Jeg solgte selv min S85 godt utstyrt men uten skinn og ca samme km som din for 510, dette var riktignok i slutten av mars.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

bilpower.no

Vurderer å bytte til X, så tenkte å se hva folk er villig til å betale for min Model S:

P85D
Multicoat RED
21" / 19" - org. fra tesla
Mangler +2 seter og panorama.
Carbon interiør
Serviceavtale 100.000km / 5år
Bilen har gått 71.000km.
Mars 2015 prod. så den har dobbeltlader og det beste(?) sportsunderstellet.

Forholdsvis lite tull med den, knirker ikke! Utrolig fornøyd:) Noen tips til hva jeg bør legge meg på? Er vi rundt 740-750?



LexLektor

Kanskje en digresjon, men selgeren jeg snakket med på Tesla Oslo North igår fortalte at serviceavtalen nå følger kjøperen og ikke bilen. Altså at når ny kjøper overtar så er det ikke lenger noe salgsargument...

Har ikke fått bekreftelse fra andre, men han virket da opplyst nok ellers.
V≡NT≡R

Epleskreller

Sitat fra: LexLektor på torsdag 15. september 2016, klokken 22:56
Kanskje en digresjon, men selgeren jeg snakket med på Tesla Oslo North igår fortalte at serviceavtalen nå følger kjøperen og ikke bilen. Altså at når ny kjøper overtar så er det ikke lenger noe salgsargument...

Har ikke fått bekreftelse fra andre, men han virket da opplyst nok ellers.

Overtok en 2015 Model S med serviceavtale for tre uker siden og har fått bekreftet av Tesla at den er registrert med serviceavtale fremdeles..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA