Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

Bjoris

Sitat fra: StianSalG på fredag 26. august 2016, klokken 13:32
Har vært en voldsom økning i antall annonser for Model S den siste tiden. Fra å ligge noenlunde stabilt på ca 130 annonser i lengre tid, er det nå oppe i 174 stk pr nå. Mange som skal kvitte seg med sin S til fordel for X?

Det er nok det, det er vel fremover nå at en får virkelig mange Xer levert og det ser ut til at de fleste venter helt til de får den andre...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Øyvind.h

Ser også en del interesse rundt P100D, mange bruktbiler som dumpes ut av Tesla (som sinker Finn-markedet) samt enkelte kommentarer om ny autopilot. Kombinert med stort antall X-leveringer blir det fort vekst på Finn. 130 er forsåvidt kanskje usunt lavt. 170 også vil jeg tro. Ser man på andre biler i samme antall innenfor samme produksjonsår er det gjerne mye mer til salgs. 
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Bjoris

#1232
Da fikk jeg inn igjen annonsen under "i Norge", da den jo åpenbart er i Norge kan de ikke sette den i "i Utlandet":)

Vel, legger ikke så mye i dette, det er veldig mange biler ute nå og for en kjøper må det være bra forvirrende marked nå, med store prisforskjeller på tilsynelatende like biler, men, men...

Målet mitt er selvsagt å treffe en som hadde tenkt å kjøpe ny 75D, for dem er min bil ett bra kjøp, både vesentlig rimeligere og levering om en uke. For de som syns pre facelift er like bra og litt brukt så finner en jo rimeligere 70D selvsagt...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Cato76

Har en kompis som er på utkikk etter sin første Tesla.
Ønsker D-utgaven, HiFi pakke, luft, vinter. Kravet er med AP, sort intr og 85kW, men han setter en maksgrense på ca 700.000,-

Om det er noen her på  forumet som sitter med planer å selge, så send meg en PM så skal jeg viderebringe dette til han!

Kjøpte forresten bil nr 2 via kontakt her på forumet selv, og er meget fornøyd med både handel og bil!

-Cato
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

rsomby

Sitat fra: Thesla på torsdag 25. august 2016, klokken 16:29
Har en facelift 90D med alt foruten bakseter , Dvs autopilot, Premium, recaro, 21" , pano, vinterpakke, vinterdekk med nokian piggfri, Hifipakke,  må dessverre evt selge den .

Hva er korrekt pris ? Pris i dag er 980000kr med vinterdekk. Hva bør jeg gå ut med ? 890000?

Recaro? Er det nextgeneration seter du mener?

Cookie Monster

Sitat fra: rsomby på fredag 26. august 2016, klokken 14:34
Sitat fra: Thesla på torsdag 25. august 2016, klokken 16:29
Har en facelift 90D med alt foruten bakseter , Dvs autopilot, Premium, recaro, 21" , pano, vinterpakke, vinterdekk med nokian piggfri, Hifipakke,  må dessverre evt selge den .

Hva er korrekt pris ? Pris i dag er 980000kr med vinterdekk. Hva bør jeg gå ut med ? 890000?

Recaro? Er det nextgeneration seter du mener?

Tesla selv kaller de Recaro seter. Står oppgitt som det i service bulletin for ettermontering av nextgen setene. Så er vel sikkert Recaro som produserer de. Eller at Tesla tror alle sportseter heter Recaro :P
2015 P85D

Touring

Litt rart,  på recaros hjemmesider står det ikke tesla nevnt som bilmerke Recaro har levert seter til.

HelectriC

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 26. august 2016, klokken 15:17
Sitat fra: rsomby på fredag 26. august 2016, klokken 14:34
Sitat fra: Thesla på torsdag 25. august 2016, klokken 16:29
Har en facelift 90D med alt foruten bakseter , Dvs autopilot, Premium, recaro, 21" , pano, vinterpakke, vinterdekk med nokian piggfri, Hifipakke,  må dessverre evt selge den .

Hva er korrekt pris ? Pris i dag er 980000kr med vinterdekk. Hva bør jeg gå ut med ? 890000?

Recaro? Er det nextgeneration seter du mener?

Tesla selv kaller de Recaro seter. Står oppgitt som det i service bulletin for ettermontering av nextgen setene. Så er vel sikkert Recaro som produserer de. Eller at Tesla tror alle sportseter heter Recaro :P

Står ikke noe om Recaro på min serviceordre fra det jeg skiftet til next gen.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Cookie Monster

Står nevnt i service bulletin "verkstedmanual" Kan være Recaro har produsert de men de har ikke satt navn på de noe de ikke alltid gjør.
Eller så skriver bare Tesla feil. Sto også på utstyrtslisten på de som fikk levert bilen i Usa tidligere.

2015 P85D

chress41

Jeg er en av de som sitter og "venter". Skal ha 70D med litt utstyr til under 600.000,-


Tin

Sitat fra: StianSalG på fredag 26. august 2016, klokken 13:32
Har vært en voldsom økning i antall annonser for Model S den siste tiden. Fra å ligge noenlunde stabilt på ca 130 annonser i lengre tid, er det nå oppe i 174 stk pr nå. Mange som skal kvitte seg med sin S til fordel for X?

Hoper seg fort litt opp når mange skal bytte i ny S eller X og ber om fantasipriser...alle biler som er fornuftig priset går stort sett i løpet av kort tid.

Saberhagen

Da er min kjære lagt ut for salg på finn: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81830078

Gjør faktisk vondt i hjertet! Får trøste meg med at jeg snart skal oppgradere til faceliften, men den ventetiden i mellom der er lang :(

Kimpala

La ut min S85 for litt siden til fornuftig pris og da blei den solgt (litt for) fort. Valgte å ikke begynne høyt på pris siden jeg ville selge før ny bil kommer.
Solgt pga ny S.
X
3

Squirrel

Sitat fra: Saberhagen på lørdag 03. september 2016, klokken 10:13
Da er min kjære lagt ut for salg på finn: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81830078

Gjør faktisk vondt i hjertet! Får trøste meg med at jeg snart skal oppgradere til faceliften, men den ventetiden i mellom der er lang :(

Slo meg nettopp hvor fin Model S ser ut i sølv med sølv 21" og luka på vent mode! Flott bil! Hvilken modell og spec har du kjøpt?
Bestiller kanskje en Tesla tidlig 2017 :-)

Saberhagen

Sitat fra: Squirrel på lørdag 03. september 2016, klokken 13:01
Sitat fra: Saberhagen på lørdag 03. september 2016, klokken 10:13
Da er min kjære lagt ut for salg på finn: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81830078

Gjør faktisk vondt i hjertet! Får trøste meg med at jeg snart skal oppgradere til faceliften, men den ventetiden i mellom der er lang :(

Slo meg nettopp hvor fin Model S ser ut i sølv med sølv 21" og luka på vent mode! Flott bil! Hvilken modell og spec har du kjøpt?

Ja. Sølv er overraskende fint om man går for sølvfargede felger også. Jeg har faktisk ikke kjøpt enda. Skal kjøpe 75D med det meste av utstyr (kanskje uten lurt), men må få solgt denne først slik at jeg vet hvor mye jeg har å rutte med. Må se an hvor mye jeg må spare etter at denne er solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA