Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

Bjoris

VL

Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Dexter

Må vel betale depositum for å ha den over natta?

VL

Får man ha den over natten altså? Hadde jo vært supert og lånt en P85D fra lørdag til søndag/mandag f.eks  :) Depositumet får man jo igjen om alt går bra, så det er ikke noe stress. Men hva er det på?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Toonster

Jeg lånte en Tesla i 2 timer, får testet litt da - men selvsagt ikke langkjøring
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

MrBacardi

Sitat fra: VL på fredag 08. januar 2016, klokken 08:14
Får man ha den over natten altså? Hadde jo vært supert og lånt en P85D fra lørdag til søndag/mandag f.eks  :) Depositumet får man jo igjen om alt går bra, så det er ikke noe stress. Men hva er det på?

Joda, det går fint å låne en over natten. Fikk låne en for å teste hvordan kjøring til og fra hytta fungerer i praksis.

Edit: man betaler ikke noe depositum, men må signere at man aksepterer egenandel ved skade.
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Dexter

Hørte en snakka om depositum. Så stussa på det.

egenandel er jo normalt det.

Ove Alset

Da fant jeg endelig en kjøper. Måtte under 800 for en P85D med ca. 20k på telleren for å komme i mål, men da er jeg kvitt lekebilen og kan skli inn i komfort-sonen igjen i min 6 år gamle S500 (som jeg heldigvis ikke solgte når jeg kjøpte Teslaen....).

Jeg vil nok gå for elbil igjen så snart noen som kan å bygge bil (og kan å behandle kunder) kan levere en bil som komfortabelt har min 200 km rekkevidde. Det er jo greit å være litt miljøvennlig å ikke alene måtte ta ansvaret for å få opp oljeprisen....

Trallalala

Begynner å bli få biler på Finn nå. Noen (var det Espen) som har ferske tall på omsetning av biler på Finn?

Jeg går også med planer om å kjøpe P85D, men er avhengig av å selge min P85 først, og det frister ikke å styre med det nå (eller være uten, selv for en kort stund). Hvis noen med P85D vil "nedgradere" så send en uforpliktende PM :)

HelectriC

Sitat fra: Ove Alset på fredag 08. januar 2016, klokken 17:31
Da fant jeg endelig en kjøper. Måtte under 800 for en P85D med ca. 20k på telleren for å komme i mål, men da er jeg kvitt lekebilen og kan skli inn i komfort-sonen igjen i min 6 år gamle S500 (som jeg heldigvis ikke solgte når jeg kjøpte Teslaen....).

Jeg vil nok gå for elbil igjen så snart noen som kan å bygge bil (og kan å behandle kunder) kan levere en bil som komfortabelt har min 200 km rekkevidde. Det er jo greit å være litt miljøvennlig å ikke alene måtte ta ansvaret for å få opp oljeprisen....

Må være fælt å gå tilbake i utviklingen? Jeg hadde ikke satt foten (eller nøkkelen ;)) i en fossilbil igjen for å kjøres hver dag. Jeg håper du ikke mener at Teslaen ikke hadde 200km rekkevidde engang?
ioniq 5

Ove Alset

Sitat fra: HelectriC på fredag 08. januar 2016, klokken 18:40
Sitat fra: Ove Alset på fredag 08. januar 2016, klokken 17:31

Må være fælt å gå tilbake i utviklingen? Jeg hadde ikke satt foten (eller nøkkelen ;)) i en fossilbil igjen for å kjøres hver dag. Jeg håper du ikke mener at Teslaen ikke hadde 200km rekkevidde engang?

Teslaen hadde nok rekkevidde, men det var også det eneste. Jo den elektriske drivlnjen er også fin (for de som ikke har hatt DU failure). Utover det er 500en overlegen (og jeg trenger ikke sette nøkkelen i denne heller pluss at den kjenner igjen hvilken nøkkel som låser den opp).

o.b.lix

Sitat fra: Ove Alset på fredag 08. januar 2016, klokken 19:01
Teslaen hadde nok rekkevidde, men det var også det eneste. Jo den elektriske drivlnjen er også fin (for de som ikke har hatt DU failure). Utover det er 500en overlegen (og jeg trenger ikke sette nøkkelen i denne heller pluss at den kjenner igjen hvilken nøkkel som låser den opp).

Solgte du ikke P85D for å få råd / plass til en X da???
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Ove Alset

Jeg hadde tidligere en tanke om å gå for en X (fordi den hadde slepekrok), men etter Tesla's håndtering av "effektsaken" pluss den servicen jeg fikk på de få problemene jeg hadde med bilen (på ca. 30k km) ble det raskt uaktuelt. 

Bjoris

Sitat fra: Ove Alset på fredag 08. januar 2016, klokken 21:30
Jeg hadde tidligere en tanke om å gå for en X (fordi den hadde slepekrok), men etter Tesla's håndtering av "effektsaken" pluss den servicen jeg fikk på de få problemene jeg hadde med bilen (på ca. 30k km) ble det raskt uaktuelt.

Nå tror jeg ikke X blir SÅ mye bedre på kvalitet enn S så spørs om du hadde blitt fornøyd. Har ingen problem med å se at noen heller vil kjøre det ypperste av premium fra Tyskland, det er selvsagt ikke slik at Tesla kan hevde seg mot disse i ypperste klasse. De selger på svært lave volum og har ny teknologi å komme til markedet med samtidig så jeg syns uansett div svakheter at det Tesla har fått til er helt utrolig.

Cobos

Nå er det vel et poeng at nordmenn generelt er veldig opptatt av opplevd kvalitet på interiøret og ikke drivlinjen. Jmf at vi kjøper 5 serie 520d f.eks. Men det er et faktum at 1 år etter refresh av S-serie så selger Model S bedre enn S-serien i USA. Nå er nok det godt hjulpet av at service i USA er fantastisk hos Tesla, mens litt opp og ned hos MB. Mens som S-serie kjøper mistenker jeg det er klart motsatt i Norge.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA