Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

fonberg

Blir interessant å se prisingen på TM3 når den blir klar om noen uker, og hvorvidt den får umiddelbar innvirkning på bruktprisene til TMS. Jeg vil tro dette ikke får merkbar innvirkning umiddelbart, men at man skal betydelig nærmere utleveringsdato for TM3 før TMS-prisene evt. faller.

http://www.greencarreports.com/news/1102332_tesla-model-3-unveil-by-march-31-deposits-accepted-that-day?fbfanpage
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

lunitiks

Jeg tviler også på at M3 vil berøre bruktprisene for TMS nevneverdig. Kanskje 70'en. Men M3 er et annet markedssegment. Dessuten er det uansett så lenge til den kommer at bruktprisen på MS nok vil være mer påvirket av andre faktorer. 

Med det sagt er dette selvfølgelig veldig avhengig av specs på M3  :)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Amoss

Sitat fra: fonberg på fredag 12. februar 2016, klokken 10:54
Blir interessant å se prisingen på TM3 når den blir klar om noen uker, ...

Tviler på at vi får vite stort mer om prisene når bilen avdukes 31. mars. Hva prisen blir på tilvalgene har jo vært ukjent helt til designstudio har blitt åpnet på de tidligere modellene.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

E-tron2016

Noen som har nylige erfaringer med salg av Tesla privat? Tenker å legger ut min for salg innen kort tid og er usikker på om jeg skal vente med å bestille ny bil til etter Teslaen er solgt eller ikke.

Jeg vil selvfølgelig ta en nærmere titt på hva som ligger til salgs på Finn og til hvilke priser men tar gjerne imot råd om prising. Ønsker primært og bli kvitt bilen relativt raskt.

Bilen er straks 24 måneder gammel, sort utvendig og innvendig. 21" på sommer, ellers alt utstyr som var mulig på bestille førjuls 2013. Bilen har rullet rett i overkant av 20.000 og har forhåndsbetalte servicer, samt type 2 kabel utover det som fulgte med.

På forhånd takk!

Toonster

Har du en fornuftig forventning på hva du ønsker å få for bilen tror jeg det skal gå bra.

Det virker som det er mange som prøver lykken og legger ut sine Teslaer med fantasipriser i håp om at noen biter på.

E-tron2016

Du har ikke tilfeldigvis et vagt anslag på hva en fornuftig pris vil være?

Det fremkommer av brukernavnet mitt men bilen er er S 85 ettersom jeg glemte å nevne dette i min forrige post.

fonberg

Sitat fra: Chris85S på lørdag 13. februar 2016, klokken 20:48
Noen som har nylige erfaringer med salg av Tesla privat? Tenker å legger ut min for salg innen kort tid og er usikker på om jeg skal vente med å bestille ny bil til etter Teslaen er solgt eller ikke.

Jeg vil selvfølgelig ta en nærmere titt på hva som ligger til salgs på Finn og til hvilke priser men tar gjerne imot råd om prising. Ønsker primært og bli kvitt bilen relativt raskt.

Bilen er straks 24 måneder gammel, sort utvendig og innvendig. 21" på sommer, ellers alt utstyr som var mulig på bestille førjuls 2013. Bilen har rullet rett i overkant av 20.000 og har forhåndsbetalte servicer, samt type 2 kabel utover det som fulgte med.

På forhånd takk!

Rundt 580. Mulig du må litt ned for å bli kvitt den raskt.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Bjoris

#937
Dersom bilene selges til dagens priser på finn.no bommet jeg litt når jeg solgte min s85 med alt eks barneseter, men med 8 års service avtale, kun ett hjulsett, freg mai 2014 til 560.000!

Nå var den gått 43000 km og det virket på meg som mange syns det var en grense på 40.000 km. Det er klart at nesten "halvparten" av garantien på alt unntatt DU og batteri var brukt opp så det er var jo ikke ny bil lengre!

Jeg syns det var utrolig å få en så bra pris når en vet at disse bilene mangler mye som skulle vært med når den ble lansert og som finnes på billig biler. Auto hovedlys, radar cruise, skilt-leser, nødstopp, sidekollisjonsystem. Autopilot og Awd er jo også gode tillegg, men alle trenger selvsagt ikke Awd og autopilot. Når nye også har mange forbedringer på støy, panoramatak, DU, bremser mv så er det smått imponerende.

Jeg tror er skyldes ar bilen ser helt like ut. Folk er vant med facelifte med lite innhold ofte, her er det omvendt! Nå har nye blitt veldig dyre, spes 85 kWh , men ikke umulig å finne nye typer til ganske ok pris ifht dagens!

Jeg tror nok du selger for 550-575? Ser at folk prøver på over 600 for S85, men det er litt sykt syns jeg. Min nye D70 som ikke er levert enda kostet 669, dog ikke full spekket, men å gi nesten like mye for en 1. gen TMS som har gått en runde rundt jorden blir litt vilt i mine øyne!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

E-tron2016

Takk for svar!

Så for meg å få mellom 550-570 så legger den nok ut et sted rundt 569.000 og håper den går raskt.

Bjoris

Lykke til, det er veldig få biler ute og elbiler er i vinden som aldri før med dieselforbudene så det er selgers marked, helt klart!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

E-tron2016

Sitat fra: bjoris på lørdag 13. februar 2016, klokken 22:47
Lykke til, det er veldig få biler ute og elbiler er i vinden som aldri før med dieselforbudene så det er selgers marked, helt klart!

Takk for det!

Gikk bilen din kjapt og var det stor "pruteiver" blant dem som viste interesse?

Bjoris

Sitat fra: Chris85S på lørdag 13. februar 2016, klokken 22:52
Sitat fra: bjoris på lørdag 13. februar 2016, klokken 22:47
Lykke til, det er veldig få biler ute og elbiler er i vinden som aldri før med dieselforbudene så det er selgers marked, helt klart!

Takk for det!

Gikk bilen din kjapt og var det stor "pruteiver" blant dem som viste interesse?

Nei, det tok tid, la den først til 580.000 så det dempet interessen den gang. Det var i november. Jeg hadde ikke bestilt ny og hadde en deal med fruen at prisen måtte være ekstremt fra før jeg "fikk lov":) Det var jo dette Danmark greiene som dro opp prisen da. Det var ikke så mange som ville prute, 4-5 kanskje. Tror kjøpere vet at det er selgers marked på Tesla når det er så få ute...

Ny Tesla på gang eller?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

E-tron2016

Sitat fra: bjoris på søndag 14. februar 2016, klokken 08:54
Sitat fra: Chris85S på lørdag 13. februar 2016, klokken 22:52
Sitat fra: bjoris på lørdag 13. februar 2016, klokken 22:47
Lykke til, det er veldig få biler ute og elbiler er i vinden som aldri før med dieselforbudene så det er selgers marked, helt klart!

Takk for det!

Gikk bilen din kjapt og var det stor "pruteiver" blant dem som viste interesse?

Nei, det tok tid, la den først til 580.000 så det dempet interessen den gang. Det var i november. Jeg hadde ikke bestilt ny og hadde en deal med fruen at prisen måtte være ekstremt fra før jeg "fikk lov":) Det var jo dette Danmark greiene som dro opp prisen da. Det var ikke så mange som ville prute, 4-5 kanskje. Tror kjøpere vet at det er selgers marked på Tesla når det er så få ute...

Ny Tesla på gang eller?

Nei, det blir nok en "nedgradering" til en Audi A3 e-tron. Jeg kjører lite og som regel mellom 2-3 mil hver dag, sitter som regel alltid alene i bilen og kjører aldri gjennom bommer. Teslaen blir derfor en sånn "been there, done that" greie også er det alltids moro med noe nytt!

Bjoris

Ok, er litt der selv. Var 100% sikker på at jeg skulle ha ny, den er også i bestilling til langt lavere pris en nå, men er likevel usikker. En ting er de nye langtrekkene billig bilene, noe annet er at det skjer veldig mye på selvkjørende biler de neste to årene også... Kanskje vi kan leve med To stk Leaf enn så lenge, ekstremt rimelig bilhold og 30 kWh klarer seg veldig greit selv på fjellturene:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA