Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

Tin

Den er solgt...i følge personen selv på FB. Ett par av de 85d variantene står mer eller mindre til ny pris...ville heller valgt en ny bil enn en med 10 tusen på telleren som er ett halvt år. Vil vel kalle det optimistisk.

MrBacardi

Den er solgt allerede ja, overrasker meg ikke.

Ingen av de 85D-ene har Nextgen-seter heller vel, som i allefall jeg ser på som et must (subjektivt selvfølgelig)
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Tin

Enig i den. Kunne vurdert stoff i en helt ribba s70 rwd, men uten om den snakker vi Nextgen :)

Muffinman

Smaken er som (i dette tilfelle bokstavelig talt) baken. Jeg ville ikke vurdert en bruktbil med nextgen. Blir sittende for fastlåst på langtur, og har man lår/rygg med litt mer tverrsnitt enn normalt blir de litt trange. Når det er sagt ville jeg heller ikke hatt stoffseter.

jazzwheel

Sitat fra: Muffinman på torsdag 19. november 2015, klokken 21:24
Smaken er som (i dette tilfelle bokstavelig talt) baken. Jeg ville ikke vurdert en bruktbil med nextgen. Blir sittende for fastlåst på langtur, og har man lår/rygg med litt mer tverrsnitt enn normalt blir de litt trange. Når det er sagt ville jeg heller ikke hatt stoffseter.

Hvorfor ikke stoff? Har det nå og har bestilt det igjen. Skinn er klamt og varmt om sommeren og kaldt om vinteren - og man sklir frem og tilbake...

Er enig med deg i det du sier om nextgen, men det er også litt smakssak slik som stivhet i understell.

Einstein

Jeg har en "ribbet" S60 med stoffseter. Overraskende gode, faktisk, og jeg tror de holder seg godt i forhold til en del av skinnsetene jeg har sett.

Litt spent på om S60-ene på finn.no går til noe i nærheten av hva de er lagt ut for. I så fall har min bil steget (kraftig) i verdi siden jeg kjøpte den (demokjørt) av Tesla i juni...
Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

Muffinman

#681
Merkelig, jeg har aldri opplevd mine skinnseter som hverken klamme eller kalde og har ihvertfall ikke sklidd i noen retning. Gjelder tidligere biler og TMS``en jeg har nå - som jeg har tilbragt ca. 1400 timer bak rattet i de siste to årene. De ser for øvrig like fine ut, og holder forbausende god kvalitet i forhold til andre biler jeg har hatt.  Standard skinn i bilen som leveres i neste uke også. Tviler ikke på at stoffsetene er gode, men de er ikke like rengjøringsvennlige og baksetet ser direkte simpelt ut. Men ser ikke bort fra at om jeg måtte kjøpe nybil med dagens priser ville prioritert f.eks. luftfjæring over skinn. En prisøkning til og den er faktisk så kostbar at jeg ikke synes den er verdt pengene lenger. Da er det hyggelig at jeg kan ta ut en ny 85D med utstyret jeg ønsker pluss vinterdekk til 40.000 lavere enn dagens grunnpris  :)

jazzwheel

Kjører omtrent bare alene så baksetene har jeg knapt sett på :)

Mulig det er annerledes i Tesla (tynnere skinn?), men fra BMW og Volvo tidligere så er svarte skinneseter så glovarme at man ikke kan sette seg inn i bilen uten langbukse på sommeren om bilen har stått i sola. Står den ute om vinteren er de iskalde.

Hovedgrunnen til at droppet skinn er egentlig at jeg har oppfattet at skinnet er av dårlig kvaltiet, men det gjelder kanskje ikke lenger (ref dette forumet) Er ikke et sekund i tvil om at skinn opplagt ser penere ut i bilen og hadde lett betalt 13k for det om det ikke var for ovennevnte faktorer.

Bjoris

Hva er erfaringen med serviceavtale og bruktpris for dere som har solgt? Passe irriterende at Tesla ikke lar den gå til ny bil, dermed forsvinner mye av verdien er mitt inntrykk. Har 8 årsavtale, angrer som en hund på hele avtalen..., men syns det er rart at det ikke virker å være betalingsvilje for 6 forhåndsbetalte servicer og da kommer bilen rett fra service...

Kan jo droppe 70Den fortsatt... Hehe
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Muffinman

#684
Sitat fra: jazzwheel på torsdag 19. november 2015, klokken 21:56
er svarte skinneseter så glovarme at man ikke kan sette seg inn i bilen uten langbukse på sommeren om bilen har stått i sola.
Aha. Jeg har aldri hatt svarte skinnseter, og kan ikke fordra biler med mørkt interiør. Det er forsåvidt også et godt argument for å velge skinn for min del; stoffseter kommer jo bare i sort. Dessverre må man nå kjøpe nextgen for å få lys grått som jeg har på standard skinn i begge bilene.

SitatStår den ute om vinteren er de iskalde.
Jeg har ikke garasje og setter meg sjelden i kald bil pga forvarming (og tidligere Defa eller Eberspacher), men kan ikke huske å ha reagert på at setene var kalde noen gang. Men regner med stoff er lunere fra man setter seg og et par øyeblikk.

Så, hvor henter vi premien for ukas offtopic?

Djur1

Dere som selger nå,  er det fortsatt like mye etterspørsel fra dk?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

TK Askøy

Sitat fra: Djur1 på fredag 20. november 2015, klokken 19:41
Dere som selger nå,  er det fortsatt like mye etterspørsel fra dk?

Jeg har hatt bil liggende ute i 10 dager uten fnugg av interesse fra DK.
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

evneveik

Sitat fra: Djur1 på fredag 20. november 2015, klokken 19:41
Dere som selger nå,  er det fortsatt like mye etterspørsel fra dk?

8-10 stk i oktober og 2 stk i november. Det begynner å mette seg i tillegg til at det nærmer seg fort nyttår.

Wabi-Sabi

Sitat fra: Veggen på søndag 15. november 2015, klokken 13:12
Antagelig vanker det nok et forelegg for dokumentforfalskning også.

Dette mener jeg er helt feil, om bilen ikke er avskiltet eller har noe uoppgjort med "øvrigheita"
er det absolutt ikke dok.falsk.

Wiki:
Dokumentfalsk er en kriminel handling, hvor en person anvender et forfalsket og dermed uægte dokument for egen vindings skyld.

Her i ligger det at man påberoper seg en "egenskap" man ikke innehar, for å oppnå en fordel, det
er ikke tilfellet her.
Om man derimot blir stoppet i kontroll og bilen blir avskiltet, og eieren dernest drar hjem
og "snekrer" et par skilt selv og så drar ut på nye eventyr er det dok.falsk. I.E. han vil gi
inntrykk at bilen er registrert. Eller i jobbmarkedet der noen påberoper seg en batchelor
man ikke har (jfr. Sigve Brekke i Telenor  ;D)

Det er ikke tilfellet her, om alt ellers er i orden med denne bilen mht forsikring, Eu-godkj osv.
(som jeg forutsetter) faller dette IKKE innunder begrepet dok.falsk.

PS. dok.falsk straffes med bøter eller fengsel i inntil 2 år.
Wabi-Sabi - the art of finding beauty in imperfection and profundity in nature, of accepting the natural cycle of growth, decay, and death

Veggen

Godt mulig du har rett og jeg blander begrepene, er ikke jurist.

Men husker godt broderen fikk forelegg etter å ha blitt tatt med hjemmelaget pappskilt på mopeden for mange år siden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA