Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

Wabi-Sabi

I noen stater i USA er det ikke krav om nummerskilt foran, og der leveres
TS med "grill" uten skiltholder.
Wabi-Sabi - the art of finding beauty in imperfection and profundity in nature, of accepting the natural cycle of growth, decay, and death

twinpeaks

Sitat fra: haldorh på lørdag 14. november 2015, klokken 06:05
Hei.  Noen som har oversikt over evt demobiler i salg fra tesla? 85 d ..

Jeg er ganske sikker at du må ringe direkte til de enkelte salgssteder for å høre hva de ha å tilby.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

RonnyØ

Sitat fra: twinpeaks på lørdag 14. november 2015, klokken 09:27
Sitat fra: haldorh på lørdag 14. november 2015, klokken 06:05
Hei.  Noen som har oversikt over evt demobiler i salg fra tesla? 85 d ..

Jeg er ganske sikker at du må ringe direkte til de enkelte salgssteder for å høre hva de ha å tilby.

0 pr onsdag, men flere nye rundt om og på tur inn.
Husqvarna Automower 320

rr2000

P85D

Tuxedo

Sitat fra: lunitiks på lørdag 14. november 2015, klokken 06:28
Sitat fra: Torpedo Ted på fredag 13. november 2015, klokken 21:44
Hæ? Har fyren virkelig laget et klistremerke av registreringenummeret og kleiset på fronten og trodd at det er OK? :o
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=65720466&searchclickthrough=true

"-US grill uten nummerskilt", skriver han. Kjøretøyforskriften kapittel 39?!?
Og det store spørsmålet må jo være "hvorfor i alle dager har han en US-grill på bilen?"
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Epleskreller

Sitat fra: rr2000 på lørdag 14. november 2015, klokken 11:14
Demo og innbyttebiler legges ut her: http://www.teslamotors.com/no_NO/models/preowned

Er nok bedre å ringe dem, mye som ikke legges ut.. det som havner der er vel biler de har tatt i innbytte?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

elektro

Sitat fra: bjoris på fredag 13. november 2015, klokken 13:40
Sitter med samme tanker, hva skjer med prisene nå. Jeg kommer nok til å bekrefte endelig bestilling av 70D i dag og har min S85 ute, tar ikke av, men prisen er for høy slik det er nå.

Ser ut til at vi nå bestiller "vår" egen bil og ikke tar inventoryen som kommer og da spørs det om vi likvel skal selge nå og prøve å leve med gml Leafen som eneste bil, det kan bli moro;)

Det er noe med å sikre ting når det er sånn at du er fornøyd:)

Har du bestilt? Jeg tror det er lurt å gjøre det asap, for i følge forhandler som jeg besøkte på onsdag går prisene opp 5-6% til uka pga. valuta.
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Wabi-Sabi

#667
Sitat fra: Tuxedo på lørdag 14. november 2015, klokken 13:15
Sitat fra: lunitiks på lørdag 14. november 2015, klokken 06:28
Sitat fra: Torpedo Ted på fredag 13. november 2015, klokken 21:44
Hæ? Har fyren virkelig laget et klistremerke av registreringenummeret og kleiset på fronten og trodd at det er OK? :o
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=65720466&searchclickthrough=true

"-US grill uten nummerskilt", skriver han. Kjøretøyforskriften kapittel 39?!?
Og det store spørsmålet må jo være "hvorfor i alle dager har han en US-grill på bilen?"

Er det det store spørsmålet?  ::)
Noen liker sikkert den "cleane looken" uten nummerskilt foran,
PR bilder fra Tesla viser nesten uten unntak Model S uten skilt foran.
Personlig synes jeg dette ser betraktelig bedre ut
uten at noen har "kleiset" skiltet midt i grillen.  ::)

Det er sikker også bedre mht aerodynamikk.

US griller ligger til salgs på eBay ca 10stk pr dd.

Om dette strider dette mot Kjøretøyforskriftens paragraf 39, er jeg ikke så sikker på.
Noen Alfa Romeo har f.eks samme skiltplassering, skiltet ser ut til å ha samme
størrelse og skrifttype som originalt. ?
Det står ikke nevnt at skiltet skal være kjøpt på Biltilsynet...
Wabi-Sabi - the art of finding beauty in imperfection and profundity in nature, of accepting the natural cycle of growth, decay, and death

Brede

Utdrag fra kjøretøyforskriftene:

- Midten av kjennemerket skal være plassert så nær kjøretøyets midtlinje som mulig og må for kjennemerke bak ikke komme til høyre for kjøretøyets midtlinje. Plassering av kjennemerke bak i forbindelse med venstre baklysenhet godtas imidlertid.

- På alle kjøretøygrupper unntatt beltemotorsykkel skal kjennemerke være plassert vinkelrett eller tilnærmet vinkelrett på kjøretøyets lengdeakse og slik at bokstaver og tall står vertikalt eller tilnærmet vertikalt og er lett leselige.

- Vegdirektoratet fastsetter platekvalitet, utforming av plate, utforming av tegn og plassering av tegn på de enkelte kjennemerker.

Kort sagt så ryker vel dette skiltet i første kontroll. ;)

Veggen

Antagelig vanker det nok et forelegg for dokumentforfalskning også.

Tuxedo

#670
Sitat fra: Wabi-Sabi på søndag 15. november 2015, klokken 09:29
Sitat fra: Tuxedo på lørdag 14. november 2015, klokken 13:15
Og det store spørsmålet må jo være "hvorfor i alle dager har han en US-grill på bilen?"

Er det det store spørsmålet?  ::)
Noen liker sikkert den "cleane looken" uten nummerskilt foran,
PR bilder fra Tesla viser nesten uten unntak Model S uten skilt foran.
Personlig synes jeg dette ser betraktelig bedre ut
uten at noen har "kleiset" skiltet midt i grillen.  ::)
Du synes det ser bedre ut med et hjemmelaget skilt "kleiset" på venstre forskjerm?  ;D
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Bjoris

Syns det virker som nye biler kommer ut nå med høyere pris enn før, mange lykkejegere som meg selv som håper på god pris hos danskene?

Ser at det dessverre er vanskelig å få noen som helst ekstra for 8 års service avtale, vil ikke anbefale denne pakken og kjøper den ikke igjen. Syns Telsa kunne latt en få overført den til ny bil, men det er ikke snakk om!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

F_P

Det skiltet ryker. Hadde et lignende klistret midt på en kromgrill på en Golf jeg hadde for mange år siden. Det var laget så det lignet på et vanlig skilt, men i US-skilt størrelse = mindre. Ble stoppet 3x av politiet og bedt om å sette på vanlig skilt. De påstod også hver gang at dette ble ført opp i registeret deres, men det var tomme trusler. Solgte bilen før originalskiltet ble montert.  ::)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Tin

Relativ lav rullering for øyeblikket også..kanskje ikke så rart. Ganske mange som legger ut sine biler til fantasipriser...skjer vel kanskje noe ved neste prisoppgang...

MrBacardi

Tja, det er faktisk bare 7 stk D-biler til salgs under 750k. Og i dette markedet er det endel sirkulasjon har jeg sett, siden jeg selv fulgte med i dette markedet før vi endte opp med bestilling av nybil. (Bakhjulsdrevet var uinteressant for vår del)

Den neste bilen som blir solgt i dette markedet tipper jeg er denne 70D-en med Nextgen-seter til 629k.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA