Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 26. juli 2015, klokken 15:33
Over 90% stemte for å få Hitler til makten, betyr ikke at det var det beste :P

Litt mer seriøst så forstår jeg godt at folk vil ha det for å få tak stativ.
Men problemet er at også andre bilfabrikanter sliter med å få panotak tett over tid så kan fort bli dyrt når garantien går ut.
Poenget mitt var ikke hva som er best eller hva som er billigst, men at bruktmarkedet gjenspeiler hva som er solgt. Folk kan kjøpe akkurat hva de vil :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

TRM

Panorama (takstativ) var det første ekstrautstyret jeg la til. Deretter de to ekstra setene bak. Begge deler er i bruk flere ganger i uka. Ingenting av det andre utstyret jeg la til er jeg avhengig av.

Aktiv familie på 5 + hund.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Ove Alset

#377
Jeg har også 2 andre biler med panotak. Kan nok telle på en hånd hvor ofte disse lukene har blitt benyttet.....
For meg var det avgjørende at det ikke var mulig å dekke til panotaket på innsiden med et trekk/sjalusi slik som på de andre bilene jeg har. Jeg ønsket ikke den ekstra støyen og lyset som kommer inn gjennom glasset.
Øvrige plusser ved å ikke ha panotak er som nevnt over vekt og velikehold.

Muffinman

Til dere som argumenterer for økt takhøyde bak med panotak, har dere.prøvd begge? Det er ikke rare forskjellen, men merk at det kun er litt høyere under glasset. I kantene utenfor er det faktisk betydelig mindre høyde på biler med pano pga mekanisme etc. Jeg blir sittende med hodet "låst" i hjørnet av glasstaket bak om jeg ikke sitter i midten.

Anbefaler alle å prøve selv foran å ta rådene her inne for god fisk. ☺

Dennis

#379
I tillegg har nyere biler fra da de ble levert med autopilot hw bedre takhøyde. Så bedre å vurdere en slik hvis takhøyde bak er så viktig.

www.insideevs.com/tesla-model-s-new-generation-rear-seats-offer-much-improved-headroom-video/

cirys1

Sitat fra: Muffinman på søndag 26. juli 2015, klokken 17:33
Til dere som argumenterer for økt takhøyde bak med panotak, har dere.prøvd begge? Det er ikke rare forskjellen, men merk at det kun er litt høyere under glasset. I kantene utenfor er det faktisk betydelig mindre høyde på biler med pano pga mekanisme etc. Jeg blir sittende med hodet "låst" i hjørnet av glasstaket bak om jeg ikke sitter i midten.

Anbefaler alle å prøve selv foran å ta rådene her inne for god fisk. ☺
Jeg hadde nettopp en loaner uten pano, betydlig mindre takhøyde foran bak blir det en halveis løsning, da pano avsluttes før man normalt har hode.

jkirkebo

Sitat fra: jog på søndag 26. juli 2015, klokken 15:38
Om du vil ha en bil uten å kunne åpne taket så er det vel bare å bruke sort sikaflex 100% vantett

Evt. blank folie over hele taket. Husk dog å dra ut sikringen til mekanismen...;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cirys1

Nå er det med lekk i pano, defekte dioder i bakruten og striper på vinduene ikke så krise lenger i Bergen/Vestlandet da bilen ikke må til DK, de tar det på riis bilglass.. :)

D.O

Jeg har hatt begge deler. Var sikker på at å velge bort soltak var lurt siden jeg brukte det så lite. Har også hatt lekkasje i det. Men etter å hatt bil uten er ikke i tvil om at soltak er verdt hver krone. Mye pener utvendig og innvendig, og mye mer luftig følelse. Bilen føles større og ikke så trykkende. Soltaket koster vel bare 10k nå, på nye bestillinger. Manglende soltak trakk også ned salgsprisen
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

petersv

Siden alu- og panotakene er festet på samme måte, har de begge mulighet for samme type lekkasje. Mange med alutak som har hatt lekkasje, så ikke velg tak på det kriteriet iallfall.

Muffinman

Du har nok flere pakninger på et panotak. Alutaket har jo som kjent ikke et hull i midten som kan åpnes, og som må bli tett hver gang. Det har heller ingen leamikk som må fungere for at det skal skje.

Blir feil å likestille lekkasjefaren selv om montasjen av taket er lik. Jeg har kjørt fire loanere med pano og alle hadde feil. Knirk, lukket ikke skikkelig i bakkant, beveget seg skjevt.

petersv

Jeg nevte kun lekkasje, ikke knirk, åpning, etc. Det er jo selvsagt ikke noe problem på alutak... Glasspakningene er ikke de som lekker.

Dennis

#387
Du må gjerne komme med dokumentasjon på det, alle må jo klare å forstå at det er mye enklere å få alutaket tett. Har bare lest om 2 som har hatt lekasje på alutak og jeg leser div Tesla forum fra mange land. og der var det produksjonsfeil. Har hørt fra Tesla Drammen og Drammen karroseri at ca 80% av feil er med panotaket.
Tesla selv har vel innsett det er for dårlig siden etter ryktene kommer de med et nytt design på det.

Ta en tur på Drammen karroseri og se selv. Er en komedie hvor mye feil det er på panotaket. De gjør nesten ikke annet en å fikse på det og tar ikke lang tid før det lekker igjen ofte.
Rett å slett søppel og en latterlig konstruksjon som er laget med tanke på california hvor det nesten aldri regner eller  noen gang opplever samme klima som feks Norge.

Muffinman

Sitat fra: petersv på mandag 27. juli 2015, klokken 15:31
Jeg nevte kun lekkasje, ikke knirk, åpning, etc. Det er jo selvsagt ikke noe problem på alutak... Glasspakningene er ikke de som lekker.
Hehe, skulle vel tro at et tak som ikke lukker skikkelig ikke er spesielt tett :)

staleand

Solgt!

Satte prisen ned til 530.000 og da økte etterspørselen noe enormt. Ingen problem å selge en s85 som er godt utstyr hvis man er realistisk ifb. pris.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA