Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

edorf

Det er solgt over 100 biler på finn.no den siste måneden. Hva skjer når tilkomsten av nye biler blir mindre? De fleste som selger har jo kjøpt en ny Tesla, men utleveringene av nye Tesla kommer til å bremse kraftig etter de store prisoppgangene. Jeg tror prisene på finn.no vil være høyere etter påske.

Epleskreller

Sitat fra: edorf på torsdag 19. mars 2015, klokken 09:46
Det er solgt over 100 biler på finn.no den siste måneden. Hva skjer når tilkomsten av nye biler blir mindre? De fleste som selger har jo kjøpt en ny Tesla, men utleveringene av nye Tesla kommer til å bremse kraftig etter de store prisoppgangene. Jeg tror prisene på finn.no vil være høyere etter påske.
I tillegg har Tesla solgt mange kansellerte S85/P85. Tesla får nok en god del D-biler til salgs fremover.  Tipper antall biler på finn faller drastisk i juni-juli.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

cirys1

Tesla er litt som apple vannvittig gode på og skape "kunstige" behov eller MÅ ha faktor..
Hadde man intervjuet Tesla eiere for et halvt år siden, så hadde nok de fleste svart at bilen er så god på vinterføre at man ikke trenger det, AP( litt mer enn 6 måneder siden) og nei jeg kan kjøre selv,  men S85D selger i bøtter og spann. (P85D er en helt annen historie)
Når salget stopper opp så frigjøres neste MÅ HA..

Slik er det dessverre med all teknologi på alle fronter, overforbruk av dimensjoner...  :)

D.O

En som fikk tilsendt liste over biler i dag fikk beskjed om at kun 2 P85(+)var igjen på lager, og han skulle visst ha 1 av disse. Om det var Norsk lager eller i Eu vet jeg ikke. Så tror også det blir mindre brukte biler tilgjengelig fremover. Da særlig P utgaver. Noen s85 og s60 vil komme på finn som følge av at de fleste eierene av disse bilene bestilte s85d og ikke p85d. S85d utleveres fra neste uke. De fleste som hadde P85 og har bestilt ny har nå fått sin p85d, eller får den straks. Og har trolig dermed allerede annonsert sin p85.
Henter min p85d neste uke, og beholder begge inntil videre.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Sharp

Sitat fra: D.O på torsdag 19. mars 2015, klokken 18:34
De fleste som hadde P85 og har bestilt ny har nå fått sin p85d, eller får den straks. Og har trolig dermed allerede annonsert sin p85.

Er dette noe du vet?

Mener det var en poll her som viste at ganske mange hadde bestilt med levering både i april, mai og juni.

D.O

Sitat fra: Sharp på fredag 20. mars 2015, klokken 19:29
Sitat fra: D.O på torsdag 19. mars 2015, klokken 18:34
De fleste som hadde P85 og har bestilt ny har nå fått sin p85d, eller får den straks. Og har trolig dermed allerede annonsert sin p85.

Er dette noe du vet?

Mener det var en poll her som viste at ganske mange hadde bestilt med levering både i april, mai og juni.
nope egentlig ikke. Så det er mulig jeg tar feil, derfor er skrev jeg at jeg tror. Men jeg bestilte i mellomjula og henter min neste uke. Så med mindre noe ønsker sin sent eller bestilte etter prisoppgang burde de ha fått sin eller få sin denne uka.
Og det er en poll på at P eiere valgte ny PD. Jeg tror fortsatt at de fleste som skal selge har valgt å gjøre dette før ny bilen kom.
Men jeg kan umulig vite dette. Forøvrig har antall biler på finn også falt.
Ser også at pd biler begynner å få fart på seg på finn.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

P85_Norway

Tesla M3 Performance

Dennis

Ja må nok ned på rett rundt 600k for å få solgt en slik med den km standen.

Feil info i annonsen også. Man får jo helt klart enda kjøpt bilen med dobbeltlader. Har bare blitt flyttet til montering på service verksted og blitt mye billigere å ettermontere.



Stig O

Skulle gjerne visst hvor han har fått tak i carbonfiber consol fra Tesla. Så vidt jeg vet så er det ingen som har fått dette, heller ikke i Amerika.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Muffinman

Han har vel ikke fått den han heller. Bilen er avbildet uten.

Dennis

Kanskje sort pianolakk med carbon teip over :P Har heller ikke hørt om noen som har fått carbon.

cirys1

Sitat fra: Stig O på søndag 22. mars 2015, klokken 19:05
Skulle gjerne visst hvor han har fått tak i carbonfiber consol fra Tesla. Så vidt jeg vet så er det ingen som har fått dette, heller ikke i Amerika.

Han har sikkert bestilt ifra http://evannex.com/, ser ut som de lager minst like fine som Tesla, stiv pris der også..  :P

Spinner

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 22. mars 2015, klokken 16:36
Ja må nok ned på rett rundt 600k for å få solgt en slik med den km standen.

Feil info i annonsen også. Man får jo helt klart enda kjøpt bilen med dobbeltlader. Har bare blitt flyttet til montering på service verksted og blitt mye billigere å ettermontere.
Nesten samme reg. nr og reg. dato som min, med samme utstyr bortsett fra bakovervendte seter. "Nyprisen" han oppgir er totalt BS, da den er etter minst en prisjustering. Han prøver å få 30k mer enn nypris ::)

petersv

Den sorte S60-en som gikk for ca 400 med masse utstyr her i går var etter min mening beste kjøpet på bruktmarkedet så langt. Hadde jeg vært ute etter en bil i den klassen (f.eks. eGolf etc. så hadde jeg nok slått til.)

BMW850

Sitat fra: cirys1 på søndag 22. mars 2015, klokken 20:10
Sitat fra: Stig O på søndag 22. mars 2015, klokken 19:05
Skulle gjerne visst hvor han har fått tak i carbonfiber consol fra Tesla. Så vidt jeg vet så er det ingen som har fått dette, heller ikke i Amerika.

Han har sikkert bestilt ifra http://evannex.com/, ser ut som de lager minst like fine som Tesla, stiv pris der også..  :P

Det lurte jeg på også men han nevner at det er Tesla original CF. At Evannex er like fin er jeg absolutt ikke enig med deg i.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA