Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 23. september 2015, klokken 20:18
Sitat fra: Tuxedo på onsdag 23. september 2015, klokken 19:48
Sitat fra: bertonex19 på onsdag 23. september 2015, klokken 09:25
Her er det en som har blitt lurt vel? Dyre Tesla logoer

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=64466006&searchclickthrough=true
Dette er jo bare en vits, ja. RWD fra oktober 2013 etter reg-nr å dømme.  Ikke at det var dårlige biler, men prisantydning er jo bare sprøyt.

Noe mystisk her,  veldig lavt VIN-nummer (13889), registrert første gang i Norge så sent som nov -13. Muligens imbortbil?? Jeg hadde høyere vin og reg og registrert sept 13..

Jeg har omtrent samme reg.nr. og VIN-nummer ca. 500 høyere fra sept. 2013 så det er ihvertfall ikke så veldig langt unna.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

HelectriC

Sitat fra: glenn.sollid på onsdag 23. september 2015, klokken 22:24
Første eier av bilen la følgende på elbilforum tidligere i slutten av Mars i år.
Må si jeg er nysgjerrig på hva som er greia her:P

Model S / Sv: Tesla på finn.no
« på: Fredag 27. Mars 2015, klokken 21:59 »
Solgte min gamle denne uka p1388x.
1 mnd med masse henvendelser og pruting. Solgte til en ok pris, men tror nok at prisene er på vei opp nå! ;)

hadde vart veldig interessant å vite hva denne "ok" prisen er? tviler på det er 760k. Det hadde vart skikkelig mye bedre en "ok".
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

TeslaSvein63

Det er svært usmakelig å se at en begrenset gjeng mennesker med svært mye penger ikke har noen som helst nødvendighet, eller behov for å få pengene bilene minst er verdt, når de dumper dem for å skaffe seg nye med noen "tiendeler" mer akselerasjon, eller la oss si ny modell etter ett halvt års tid. Disse folkene som leker seg i Teslasandkassen, undergraver verdien og markedet for alle andre som har investert i bilen. Kronen er blitt svak, noe som sannsynligvis blir langvarig og dollaren sterk. Det må man ta med nå når man eventuelt må selge bilen i dag. Det er heller ikke greit at de samme kommenterer og rakker ned på andre selgere av bilen. Man må nesten spørre seg om hva disse folkene holder på med og hva slags omløp de er i besittelse av i toppetasjen. Det virker som om disse folkene har frekkhetens nådegave og syter mest om alle ting. Det er jo stadige "trusler" om å dumpe bilene på finn, hvis de ikke får det som de vill, helst raskere en alle andre. Likevel skrikes det etter støtte når det butter i mot. Har pengene strypt av viktige funksjoner?   

ELTesla

#438
Jeg vet ikke hvem du sikter til eller hva du ønsker å oppnå.

Da jeg har hatt mine biler ute til salgs har jeg fått flere e-poster via finn.no fra mennesker som ikke liker prisen jeg har satt på min bil. De mener da at prisen min er for lav, og at jeg ødelegger markedet.

Jeg har derimot fått solgt begge bilene til det jeg mener var en riktig pris.

Mange av bilene på finn.no blir ikke solgt da det dessverre er markedet og ikke selgeren som bestemmer hva en bil bør gå for...

Trond.Strom

enig med ElTesla

alle skal få lov til å selge eller prøve å selge bilen sin til akkurat så mye penger de ønsker.

Toonster

Har svært vanskelig for å tro at noen selger bilen sin bevisst for å tape penger, eller ødelegge for andre.
Man selger vel bilen til den prisen man kan oppnå, og noen er bedre selgere enn andre.
Ser ikke problemet.

weld77

Sitat fra: TeslaSvein63 på fredag 25. september 2015, klokken 14:44
Det er svært usmakelig å se at en begrenset gjeng mennesker med svært mye penger ikke har noen som helst nødvendighet, eller behov for å få pengene bilene minst er verdt, når de dumper dem for å skaffe seg nye med noen "tiendeler" mer akselerasjon, eller la oss si ny modell etter ett halvt års tid. Disse folkene som leker seg i Teslasandkassen, undergraver verdien og markedet for alle andre som har investert i bilen. Kronen er blitt svak, noe som sannsynligvis blir langvarig og dollaren sterk. Det må man ta med nå når man eventuelt må selge bilen i dag. Det er heller ikke greit at de samme kommenterer og rakker ned på andre selgere av bilen. Man må nesten spørre seg om hva disse folkene holder på med og hva slags omløp de er i besittelse av i toppetasjen. Det virker som om disse folkene har frekkhetens nådegave og syter mest om alle ting. Det er jo stadige "trusler" om å dumpe bilene på finn, hvis de ikke får det som de vill, helst raskere en alle andre. Likevel skrikes det etter støtte når det butter i mot. Har pengene strypt av viktige funksjoner?

De har sannsynligvis mer omløp i toppetasjen enn folk som "investerer" i aktivaklassen "elektrisk bil til like oppunder millionen".

Trustno1

At noen dumper prisene er da utelukkende positivt? Det dytter mer penger inn til Tesla og  elbiler generelt blir mer tilgjengelig for alle siden  prisene på bruktmarkedet synker.

Dersom man ikke tåler å tape noen kroner på en bil til  3/4 mill så bør man velge seg en billigere bil, eller rett og slett vente til den kommer på bruktmarkedet selv :)

morten007

Hehe. Her har det nok skjedd noe mystisk! Jeg hadde for så vidt tydeligvis rett i at prisene var på vei opp. Litt over 700.000 var nok mer enn selv jeg hadde trodd! :) 
Jeg solgte bilen til en bilforhandler i Trondheim for 540.000,- i februar/mars i år, pga overgang til P85D.
Den hadde da gått ca 15.000 km.
Etter det virker det som om den har hatt flere eiere. Det verste likevel er disse lysende logoene. Hva i all verden, er det noen som synes det er kult?   


Sitat fra: HelectriC på torsdag 24. september 2015, klokken 07:36
Sitat fra: glenn.sollid på onsdag 23. september 2015, klokken 22:24
Første eier av bilen la følgende på elbilforum tidligere i slutten av Mars i år.
Må si jeg er nysgjerrig på hva som er greia her:P

Model S / Sv: Tesla på finn.no
« på: Fredag 27. Mars 2015, klokken 21:59 »
Solgte min gamle denne uka p1388x.
1 mnd med masse henvendelser og pruting. Solgte til en ok pris, men tror nok at prisene er på vei opp nå! ;)

hadde vart veldig interessant å vite hva denne "ok" prisen er? tviler på det er 760k. Det hadde vart skikkelig mye bedre en "ok".
P85   VIN13889 svart, svart, grå 21" (solgt)
P85D VIN 67886, Sølvgrå, 21" grå, carbon, panorama, svarte nextgen-seter +++ (solgt)

snappy

Dette må jo være en litt merkelig utgave om den har kamera men mangler resten av autopilot hw'en...

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=64986412&make=0.8078&ref=fas
2014 e-UP
2015 85D

HelectriC

Sitat fra: snappy på mandag 28. september 2015, klokken 20:35
Dette må jo være en litt merkelig utgave om den har kamera men mangler resten av autopilot hw'en...

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=64986412&make=0.8078&ref=fas

Ser ut som den har radaren i hvert fall. Sammen med kameran ved speil har den da en god del av HW, merkelig om TACC f.eks ikke fungerer. Må være noen type halvfabrikat akkurat i overgangen mellom ikke-Autopilot biler og de med.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

krister461

Sitat fra: snappy på mandag 28. september 2015, klokken 20:35
Dette må jo være en litt merkelig utgave om den har kamera men mangler resten av autopilot hw'en...

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=64986412&make=0.8078&ref=fas
Vil tippe det er autopilot-sw som mangler. Hw er nok på plass.

Teslanewbie

Sitat fra: snappy på mandag 28. september 2015, klokken 20:35
Dette må jo være en litt merkelig utgave om den har kamera men mangler resten av autopilot hw'en...

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=64986412&make=0.8078&ref=fas

Den har ikke sensorene i støtfangerne .. rar kombinasjon med radar og kamera men mangel på ryggesensor og sidesensorer
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

krister461

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 28. september 2015, klokken 20:57
Sitat fra: snappy på mandag 28. september 2015, klokken 20:35
Dette må jo være en litt merkelig utgave om den har kamera men mangler resten av autopilot hw'en...

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=64986412&make=0.8078&ref=fas

Den har ikke sensorene i støtfangerne .. rar kombinasjon med radar og kamera men mangel på ryggesensor og sidesensorer
Tror du må se på bildene en gang til...

Teslanewbie

#449
Sitat fra: krister461 på mandag 28. september 2015, klokken 21:00
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 28. september 2015, klokken 20:57
Sitat fra: snappy på mandag 28. september 2015, klokken 20:35
Dette må jo være en litt merkelig utgave om den har kamera men mangler resten av autopilot hw'en...

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=64986412&make=0.8078&ref=fas

Den har ikke sensorene i støtfangerne .. rar kombinasjon med radar og kamera men mangel på ryggesensor og sidesensorer
Tror du må se på bildene en gang til...

har trolig for dårlig oppløsning på pcn jeg sitter på. ser ikke sensorene. men hvis de er der så er det jo bare å aktivere SW hvis den ikke har de gamle bremsene og rattstangen, da fungerer ikke den nyere elektronikken.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA