Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

Høgis

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

mecanica vergara

Er det bare med eller er det mye kreative annonser på finn. Spar 90000,- sto det i en annonse jeg så på i går. Når jeg spurte selger om han skulle selge sin P85D for 762000kr ble annonsen fjernet. Bilen gikk inn på 852" på Tesla sin side.

Eller var det kanskje sånn at selger skulle spare 90000kr på å ikke ta bilen i bruk selv?.

Tror de fleste som skal kjøpe bil i denne prisklassen vet hva en ny bil koster.


Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

cirys1

#182
Sitat fra: mecanica vergara på tirsdag 10. mars 2015, klokken 06:48
Er det bare med eller er det mye kreative annonser på finn. Spar 90000,- sto det i en annonse jeg så på i går. Når jeg spurte selger om han skulle selge sin P85D for 762000kr ble annonsen fjernet. Bilen gikk inn på 852" på Tesla sin side.

Eller var det kanskje sånn at selger skulle spare 90000kr på å ikke ta bilen i bruk selv?.

Tror de fleste som skal kjøpe bil i denne prisklassen vet hva en ny bil koster.
"Tesla sin side"??? ??

Alle annonser som er ute av P85D biler er basert på ny pris og bestilt på gammel pris.
Jeg håper Tesla "kjører" ut masse biler til langt under nybilpris, for kontrakten til Tesla tilsier at det ikke er lov handle for direkte videresalg. En på finn hadde hadde ikke bestilt mindre enn 6 P85D og 4 85D tror de var ment i  et firma, men nå selges de.

Jeg kan skjønne de som ombestemmer seg som ser at de får litt lite igjen for den gamle, men på finn nå er det mange annonser ifra bilforhandlere, som skal tjene som distributør av Tesla.

"Spare" begrepet er helt ødelagt i dagens terminologi, man sparer ingenting ved og bruke penger...    :P

Muffinman

Heldigvis er målet til Tesla å tjene mest mulig penger på bilene de selger, ikke redusere fortjenesten ved å dumpe prisene for å hindre at noen ser sitt snitt til å tjene noen kroner på Finn.

Når skal du kjøpe bil forresten?

cirys1

#184
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 10. mars 2015, klokken 07:31
Heldigvis er målet til Tesla å tjene mest mulig penger på bilene de selger, ikke redusere fortjenesten ved å dumpe prisene for å hindre at noen ser sitt snitt til å tjene noen kroner på Finn.

Når skal du kjøpe bil forresten?

Men det er ikke Tesla som tjener penger på dette, så vidt meg bekjent så taper de penger på og ha masse biler på lager. Hadde de annosert på samme måte som det gjøres på Finn nå så snakker vi om og tjene penger. Det at noen ser sitt snitt i og tjene penger på finn er allerede "hindret" av Tesla i sin kontrakt, med forbud mot videresalg, det er ikke jeg som har kommet opp med dette

Jeg skal handle snart, bilen blir hentet på torsdag så da har jeg pengene, men om det blir 1-4 uker er i hogd i stein. (siden du stilte et spørsmål som du var genuint interessert i og vite svaret på)  ::) ::) :P

mecanica vergara

Sitat fra: cirys1 på tirsdag 10. mars 2015, klokken 07:06
Sitat fra: mecanica vergara på tirsdag 10. mars 2015, klokken 06:48

"Tesla sin side"??? ??


Dette er Tesla sine sider for meg. http://my.teslamotors.com/no_NO/models/design

Ellers så er jeg helt enig med deg i at "spare" begrepet er ødelagt. Jeg sparer over 900 000kr ved å ikke kjøpe en P85D. Også sparer jeg dobbelt så mye på ikke å kjøpe to.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Hyperstress


Sitat fra: cirys1 på tirsdag 10. mars 2015, klokken 07:06
Sitat fra: mecanica vergara på tirsdag 10. mars 2015, klokken 06:48

Jeg håper Tesla "kjører" ut masse biler til langt under nybilpris, for kontrakten til Tesla tilsier at det ikke er lov handle for direkte videresalg.

Ingen kan legge seg opp i hva folk gjør med biler de har kjøpt - selv ikke Tesla. Så tviler på at det står i kontrakten.
(Selge reservasjoner er en annen ting)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

#187
Sitat fra: cirys1 på tirsdag 10. mars 2015, klokken 07:43
(siden du stilte et spørsmål som du var genuint interessert i og vite svaret på)  ::) ::) :P
Beklager offtopic, men mener du at alle er ute etter å "ta" deg? Dette synes jeg var ufint.

EDIT: Legger ved en link.

https://snl.no/projeksjon%2Fpsykologi_%E2%80%93_1

cirys1

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 10. mars 2015, klokken 08:04
Ingen kan legge seg opp i hva folk gjør med biler de har kjøpt - selv ikke Tesla. Så tviler på at det står i kontrakten.
(Selge reservasjoner er en annen ting)

Sjekk definisjon på et "kjøp", et kjøp skjer ikke før bytting av penger og vare, så ja jeg er enig med deg at de ikke har noe med hva folk gjør etter at de har vært og hentet og betalt bilen hos Tesla.

Derimot at bilene legges for videresalg før de er betalt til Tesla  så er man en distributør og det har Tesla "garantert" seg imot i kontrakten.   

cirys1

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 10. mars 2015, klokken 08:15
Sitat fra: cirys1 på tirsdag 10. mars 2015, klokken 07:43
(siden du stilte et spørsmål som du var genuint interessert i og vite svaret på)  ::) ::) :P
Beklager offtopic, men mener du at alle er ute etter å "ta" deg? Dette synes jeg var ufint.

EDIT: Legger ved en link.

https://snl.no/projeksjon%2Fpsykologi_%E2%80%93_1

Åja så du var genuint interessert, siden du kommer med en psykologi analyse etterpå, svaret fikk du i forrige post men allikevel så velger du denne vinklingen, for du noe ut av det..??

cirys1

Sitat fra: mecanica vergara på tirsdag 10. mars 2015, klokken 08:00
Dette er Tesla sine sider for meg. http://my.teslamotors.com/no_NO/models/design

Okay trodde plutselig de hadde lagt ut bilene i systemet noe sted jeg ikke visste om... :)

Jeg har kun sett biler som har enten blitt lagt ut til dagens pris eller en reduksjon av dagens pris..

Dennis

Dessverre mange annonser ute på Finn med falsk/feil info.

Får håpe kjøperne oppdaterer seg før de kjøper. Så de ikke sitter med postkassa full av skjegg om noen måneder når mange funksjoner som kommer framover ikke gjelder bilen som skulle være tilsvarende bil idag. :P




cirys1

Sitat fra: Sven-E på onsdag 18. mars 2015, klokken 22:17
Er det flere enn meg som blir litt skeptisk når bilen selges av en som heter: selger

Det trenger ikke bety noe, er det derimot ikke et telefonnummer eller at det ikke stemmer med adresse så kan man begynne og ane "ugler".. Det beste er vell bare og ringe og spørre visst man er interessert.

Veldig mange skriver NÅ pris på bilen, gjerne en variant som ikke tilbys lenger sikkert for at man skal få et inntrykk at man sparer masse.

For meg så blir det som og skrive med ALT for deretter ramse opp det den mangler, håpløst...  :P

Muffinman

Her ville jeg styrt unna. Å ikke ville identifisere seg når man skal selge bil virker ikke særlig troverdig. Og å si at man selger KUN fordi man trenger firehjulstrekk samtidig som man hevder at bakhjulstrekkeren kommer fram over alt trenger vel ingen kommentar.

Tuxedo

Her tror jeg hele annonsen var en fleip.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA