Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: D.O på fredag 06. mars 2015, klokken 11:40
Tull...er mange som selges rundt 600-640(alt etter utstyr) Men du er kanskje en potensiell kjøper? I så fall ville jeg kjøp nå.

Men blir de solgt for DEN prisen da??

Denne har blitt redusert med 150.000 kr de siste 3 ukene fremdeles ikke solgt...

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55436860&searchclickthrough=true&listPos=158

Denne med 100.000 kroner de siste 3 ukene fremdeles ikke solgt, han gjorde det ihvertfall lurt i og ikke fornye annonsen men og lage ny så den høyt oppe på "publisert" igjen

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=56467929&searchclickthrough=true&listPos=12

Autopilot og D har nok ødelagt mye for disse selgerne..


HelectriC

Sitat fra: cirys1 på fredag 06. mars 2015, klokken 12:14
Sitat fra: D.O på fredag 06. mars 2015, klokken 11:40
Tull...er mange som selges rundt 600-640(alt etter utstyr) Men du er kanskje en potensiell kjøper? I så fall ville jeg kjøp nå.

Men blir de solgt for DEN prisen da??

Denne har blitt redusert med 150.000 kr de siste 3 ukene fremdeles ikke solgt...

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55436860&searchclickthrough=true&listPos=158

Denne med 100.000 kroner de siste 3 ukene fremdeles ikke solgt, han gjorde det ihvertfall lurt i og ikke fornye annonsen men og lage ny så den høyt oppe på "publisert" igjen

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=56467929&searchclickthrough=true&listPos=12

Autopilot og D har nok ødelagt mye for disse selgerne..

problemet med ihvert fall den første er at den er en av de første som ble produsert, det vil si har alle feil som nye biler har. når jeg letet på finn etter brukt sorterer jeg med engang vekk de som er blant de første som kom til Norge (september-nov 2013). hvem vil ha en bil som man vet har blitt produsert i en produksjonssykel som ikke er tunet skikkelig? og det merker man og på reviewer og forum her at folk med tidlige biler har masse problemer.
vil man være early adopter så koster det ekstra i begynnelsen og man taper ekstra mye når man selger. at produsenten bruker "Signature" eller "Edition 1" eller "First Edition" er flott når du får bilen før alle andre, men økonomiskt er det et tapsprosjekt. Men jeg er enig i at det er veldig lurt av produsenten for å hype de første og komme in på marked raskt med mye omtale i media etc.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

PerAsperaAdAstra

Hvem vil vel ha en godt brukt bakhjulstrekker uten autopilot og med dårligere finish/kvalitet/seter når man for nesten samme prisen får en ny bil med firehjulsdrift?

Men det er jo en kjennsgjerning at private som selger på finn.no er de største optimistene som finnes.

jkirkebo

Sitat fra: PerAsperaAdAstra på fredag 06. mars 2015, klokken 13:02
Hvem vil vel ha en godt brukt bakhjulstrekker uten autopilot og med dårligere finish/kvalitet/seter når man for nesten samme prisen får en ny bil med firehjulsdrift?

Prisen må selvsagt være lavere enn ny, men personlig foretrekker jeg både RWD, de gamle setene og bil uten sensorpakke. Så om bilen min f.eks hadde blitt vraket nå hadde jeg nok gått på bruktmarkedet først. Sekundært kjøpt ny S85.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Epleskreller

Kunne lett kjøpt den signatur -bilen om jeg var uten bil.. Men ville helst hatt uten + understellet.

Har ikke inntrykk av at de første Europabilene sliter med noe spesielt? Det ble vel produsert ca 13000 biler før de første kom til Europa.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Dennis

Er morsom fredags underholdning å se på alle optimistene på finn da :) De får bare sitte å ruge på bilene til de blir grønn. Så får de som vil selge legge seg der hva markedet er villig til å gi.

Hjelper uansett ikke å sitte her og snakke prisen opp eller ned ;)

cirys1

Sitat fra: jkirkebo på fredag 06. mars 2015, klokken 13:11
Prisen må selvsagt være lavere enn ny

Nå har jeg vell diskutert med flere her som ikke mener det da, siden bilen har fått så kraftig prisstigning ellers.
Så er man nesten tilbake til nybilpris igjen..

Etter mai/juni så er vell alle biler på "gammel pris" utlevert og biler med autopilot og D vill stabilisere seg på pris, mens jeg tro det blir særdeles vansklig og selge biler uten dette om 3-4 år uten og dumpe prisen.

Jeg er også veldig spent på om i det hele tatt Tesla kommer til og selge noe særlig i Norge i tiden som kommer,(de tallene som kommer fram i media vill være høye, men det kommer av utlevering og ikke bestilling) at bilen har økt så mye i pris vill ihvertfall ikke tilsi at noen flere har råd, fram til modell 3 kommer..

cirys1

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 06. mars 2015, klokken 13:26
Hjelper uansett ikke å sitte her og snakke prisen opp eller ned ;)

Det er jo en tråd om synsing rundt prisene, jeg tror vell ikke akkurat at noen setter opp eller ned prisene på sin Tesla utifra hva de leser her.
Når ingen vill kjøpe bilen din som man har satt ned 150k på tre uker, så skjønner du selv at bilen ikke er verdt det/markedet er ikke villig til og betale det for bilen. :)

Øggen

Det er ikke lenger det at "hva markedet vil gi" som er en faktor. Det som har skjedd er at de fleste potensielle kjøpere spiller på hvor desperat en selger kan bli og hvor mye han kan gå ned. Dette godt hjulpet av skrivingne her og i media. Mye vil ha mer og alt skal være billig, koste hva det koste vil.
Har hatt mange tullinger på tråden som vil kjøpe for 500K og mindre, og det virker som enkelte mener vi er på tyrkisk basar.
Min er ikke lenger for salg, ikke pga av at jeg er gjerrig eller har utopiske forestillinger, men etter fornuft. Forrige bil ble solgt med nesten 400K tap, og jeg vet godt hva tap er.
Fant bare ut at tapet mot det lille i verdi av nytt utstyr veier ikke lenger opp.

Bjoris

Må si jeg er veldig spent på hvor mange P85D Tesla får på lageret sitt, det begynner å bli ett bra hardt tap å ta for mange for å få noe som egentlig bare er kult og ikke har noen nytteverdi utover den bilen de har.
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

D.O

Sitat fra: jkirkebo på fredag 06. mars 2015, klokken 13:11
Sitat fra: PerAsperaAdAstra på fredag 06. mars 2015, klokken 13:02
Hvem vil vel ha en godt brukt bakhjulstrekker uten autopilot og med dårligere finish/kvalitet/seter når man for nesten samme prisen får en ny bil med firehjulsdrift?

Prisen må selvsagt være lavere enn ny, men personlig foretrekker jeg både RWD, de gamle setene og bil uten sensorpakke. Så om bilen min f.eks hadde blitt vraket nå hadde jeg nok gått på bruktmarkedet først. Sekundært kjøpt ny S85.
Støttes. Sensorer, kjekt å ha, men ikke verdt mange tusen. Setene er best før di nye kom i -14 en gang. Nextgen forhåpentligvis bedre.

Sitat fra: Epleskreller på fredag 06. mars 2015, klokken 13:23
Kunne lett kjøpt den signatur -bilen om jeg var uten bil.. Men ville helst hatt uten + understellet.

Har ikke inntrykk av at de første Europabilene sliter med noe spesielt? Det ble vel produsert ca 13000 biler før de første kom til Europa.
Støttes, signatur er sjeldne og ville også gått for en uten + (men signatur har hatt noen flere episoder enn bilene som kom fra november)

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 06. mars 2015, klokken 13:26
Er morsom fredags underholdning å se på alle optimistene på finn da :) De får bare sitte å ruge på bilene til de blir grønn. Så får de som vil selge legge seg der hva markedet er villig til å gi.

Hjelper uansett ikke å sitte her og snakke prisen opp eller ned ;)
De som er optimister er dem som tror at de får solgt nye S85D og P85D med stor fortjeneste.

Sitat fra: Øggen på fredag 06. mars 2015, klokken 14:25
Det er ikke lenger det at "hva markedet vil gi" som er en faktor. Det som har skjedd er at de fleste potensielle kjøpere spiller på hvor desperat en selger kan bli og hvor mye han kan gå ned. Dette godt hjulpet av skrivingne her og i media. Mye vil ha mer og alt skal være billig, koste hva det koste vil.
Har hatt mange tullinger på tråden som vil kjøpe for 500K og mindre, og det virker som enkelte mener vi er på tyrkisk basar.
Min er ikke lenger for salg, ikke pga av at jeg er gjerrig eller har utopiske forestillinger, men etter fornuft. Forrige bil ble solgt med nesten 400K tap, og jeg vet godt hva tap er.
Fant bare ut at tapet mot det lille i verdi av nytt utstyr veier ikke lenger opp.
Dette forstår jeg godt! jeg ser ingen vits i å bytte til ny bil, med mindre 4x4 er noe du virkelig trenger.

Sitat fra: bjoris på fredag 06. mars 2015, klokken 14:45
Må si jeg er veldig spent på hvor mange P85D Tesla får på lageret sitt, det begynner å bli ett bra hardt tap å ta for mange for å få noe som egentlig bare er kult og ikke har noen nytteverdi utover den bilen de har.
Jeg vet om kun 1 p85d som Tesla sitter på (skulle vist selges til ny pris). Kan kanskje bli flere etter hvert.

Jeg ville kjøpt nå umiddelbart om jeg var på utkikk etter P85. Kjøpt rundt Mai om jeg skulle ha s60 eller s85. I juli er de fleste salgsannonsene fra de som har bil og har bestilt ny bil borte.

Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Dennis

Ja mange P85D og 85D optimister også, så var ikke bare myntet på de eldre men hele Finn generelt :)

Roma


cirys1

Sitat fra: Øggen på fredag 06. mars 2015, klokken 14:25
Det er ikke lenger det at "hva markedet vil gi" som er en faktor. Det som har skjedd er at de fleste potensielle kjøpere spiller på hvor desperat en selger kan bli og hvor mye han kan gå ned. Dette godt hjulpet av skrivingne her og i media.

"Markedet" er kjøperne og de er også selgere i gjerne samme marked, men at du tror skriveriet her inne påvirker bruktprisen det er ganske oppsiktsvekkende.

Media påvirker Tesla prisen med og hause opp nye modeller, og dette igjen kan føre til at de eldre blir mindre attraktive, men slik er det for absolutt alle andre bilmerker så slik blir det for Tesla ettehvert også. Det er helt normalt at bilverdien går ekstra ned når det slippes nye modeller, facelifter osv.

Olemann


Tror ikke man blir kvitt denne type påstander at noen her på Forum klarer "snakke ned" prisen.  Diskutert mange ganger, men de gjentas regelmessig, så må nok leve med at noen tror vi som drøfter priser her på Forum har evner til å regulere bruktpriser.  Skulle gjerne hatt den egenskapen forresten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA