Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

turfsurf

Uten autopilot. Mener din pris var fair.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

mogu

Sitat fra: mogu på tirsdag 10. januar 2017, klokken 13:51
Noen som vil komme med et anslag på realistisk salgspris på denne:

Hvit Model S 85D 2015 mod.
Standard seter
Tech pakke
AP1
Vinterpakke
Luftfjæring
Hifi-anlegg
Karboninteriør
Panorama-tak
19" sommer og vinter

Km 72.000 (pendlebil)

Da ligger denne ute: https://www.finn.no/89049729

Tar gjerne imot tips. Dere som har solgt bil på Finn, har bilene vært vanskelige å omsette?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Tesla91

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88925150

Hva syns dere om prisen på denne? Godt over hva den kostet ny, i tillegg har den AP1.... Selgere er noen sleipinger ass :P

Øyvind.h

Lyver om Superchager gjør de også. Svindel....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Tesla91

Jepp! Dessverre kommer noen til å bite på til slutt. Alt blir solgt så lenge det ligger lenge nok  :-[

Bjoris

Ja, nå er det vel ikke noe nytt at folk selger en Tesla for mer enn de gav for den? Hva er det som er feil med det? Husk at 60 har blitt dyrere på S etter at X60 gikk ut av utvalget. Denne kostet som ny ca 775-780 før refferal

De burde fått med seg at det er 400 kWh gratis, enig, men svindel?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

L3eif

Hei,

Jeg vurderer å kjøpe en S85 eller P85 fra 2014 som har gått rundt 40k med alt utstyr bortsett fra ekstra seter. Har til nå kjørt en P85+ på tørt sommervær og S85 på vått vintervær. Merket betydelig forskjell mtp sortslighet. Er dette faktisk tilfellet, eller har vær og kjøreforhold lurt meg? Hadde foretrukket å kjøpe en S85 pga kjøpskost og forsikringskost, men har ikke lyst til å angre i ettertid hver gang jeg ser en P85  ::) Noen med erfaringer fra begge disse bilene som kan komme med innspill?


Det skal også sies at jeg har reservert en Model3 og ser at mange andre fabrikanter kommer med nye biler i nær fremtid. MÅ ikke ha ny bil nå, så det kan være et alternative å vente til model3 kommer slik at prisene på S kanskje faller ytterligere. Budsjettet mitt er i utgangspunktet ca 500k.

På forhånd tusen takk for tips og triks :)
Oslo
2017 Tesla Model S 75D (Desember) FSD inkl.
2013 Nissan Leaf (2. Gen) 85.000 km [Solgt]

Muffinman

Greit å merke seg at det bare er P85+ som har sportsligere understell. 85 og P85 har det samme.

GOS

Sitat fra: L3eif på fredag 20. januar 2017, klokken 09:08
Hei,

Jeg vurderer å kjøpe en S85 eller P85 fra 2014 som har gått rundt 40k med alt utstyr bortsett fra ekstra seter. Har til nå kjørt en P85+ på tørt sommervær og S85 på vått vintervær. Merket betydelig forskjell mtp sortslighet. Er dette faktisk tilfellet, eller har vær og kjøreforhold lurt meg? Hadde foretrukket å kjøpe en S85 pga kjøpskost og forsikringskost, men har ikke lyst til å angre i ettertid hver gang jeg ser en P85  ::) Noen med erfaringer fra begge disse bilene som kan komme med innspill?


Det skal også sies at jeg har reservert en Model3 og ser at mange andre fabrikanter kommer med nye biler i nær fremtid. MÅ ikke ha ny bil nå, så det kan være et alternative å vente til model3 kommer slik at prisene på S kanskje faller ytterligere. Budsjettet mitt er i utgangspunktet ca 500k.

På forhånd tusen takk for tips og triks :)

Det sier vel seg selv når du har hatt den ene vinterskodd og den andre sommerskodd. Vinterdekk på min S85 kontra sommerdekk på min S85 er veldig stor forskjell på. Om du attpåtil har for eksempel kjørt med vinterdekk, for eksempel Nokian R2 i mange plussgrader og regn, da blir det ikke mye sport. De er altfor myke.

Når jeg bestilte min S85  rundt februar 2014 så sto valget mellom S85 eller P85 og da påsto Tesla at det ikke var noe forskjell på fjæring/oppheng/sportslighet (muligens det var forskjell på de som ble levert i Norge frem til mars 2014). Utfra det jeg har testet på S85/P85 så synes det ikke å være noe forskjell. P85 er jo råere de første meterne, opp til ca 50 km/t men så begynner det å bli umerkelige forskjeller.

PS Jeg har begynt å lure litt på å selge min S85 fra juni 2014 som er kjørt 36', men det blir ikke for 500'. Om du er interessert i å høre mer så kan du sende meg en PM. (Tenker å kjøpe ny Tesla, men har også 2 Model 3 i reservasjon fra den 31.03.2016)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

L3eif

Sitat fra: GOS på fredag 20. januar 2017, klokken 09:50
Det sier vel seg selv når du har hatt den ene vinterskodd og den andre sommerskodd. Vinterdekk på min S85 kontra sommerdekk på min S85 er veldig stor forskjell på. Om du attpåtil har for eksempel kjørt med vinterdekk, for eksempel Nokian R2 i mange plussgrader og regn, da blir det ikke mye sport. De er altfor myke.

Når jeg bestilte min S85  rundt februar 2014 så sto valget mellom S85 eller P85 og da påsto Tesla at det ikke var noe forskjell på fjæring/oppheng/sportslighet (muligens det var forskjell på de som ble levert i Norge frem til mars 2014). Utfra det jeg har testet på S85/P85 så synes det ikke å være noe forskjell. P85 er jo råere de første meterne, opp til ca 50 km/t men så begynner det å bli umerkelige forskjeller.

PS Jeg har begynt å lure litt på å selge min S85 fra juni 2014 som er kjørt 36', men det blir ikke for 500'. Om du er interessert i å høre mer så kan du sende meg en PM. (Tenker å kjøpe ny Tesla, men har også 2 Model 3 i reservasjon fra den 31.03.2016)

Takk for innspill!
Ja, føret og dekk har mye å si. Tror i utgangspunktet at S85 holder i massevis, men tenkte kanksje noen hadde erfaring med en direkte sammenligning og hadde gode argumenter for at jeg skal unne meg en P85 ::). Så nemlig denne lå ute i går og ble solgt innen 1 time: https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89313331&fks=89313331

Får vente til en tilsvarende dukker opp igjen :)
Oslo
2017 Tesla Model S 75D (Desember) FSD inkl.
2013 Nissan Leaf (2. Gen) 85.000 km [Solgt]

Tesla65

Nå er S100D kommet, så blir nok gode muligheter etter hvert.
Hvit P85 Solgt

Tesla91

Sitat fra: bjoris på torsdag 19. januar 2017, klokken 22:53
Ja, nå er det vel ikke noe nytt at folk selger en Tesla for mer enn de gav for den? Hva er det som er feil med det? Husk at 60 har blitt dyrere på S etter at X60 gikk ut av utvalget. Denne kostet som ny ca 775-780 før refferal

De burde fått med seg at det er 400 kWh gratis, enig, men svindel?

Denne er godt overpriset, vi snakker 750-760k på bestillingstidspunktet. I tillegg har den gammal AP software. Jeg har helt lik X på gang med AP2 og svarte skinnseter, under 800k.

Men du Bjoris, du virker jo som en veldig bekymret type så du vil nok bare forsvare en god markedspris på X60. Ser jo du har en i bestilling.  ;)

Øyvind.h

Med stigende dollar har enkelte S tidvis vært enkle å selge over kostpris.

Etterspørsel og dollar sørger for at det ikke er slik for X. Har fulgt med på X på Finn en god stund. Biler som ikke prises fornuftig blir bare liggende.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Bjoris

#1603
Sitat fra: Tesla91 på fredag 20. januar 2017, klokken 12:31
Sitat fra: bjoris på torsdag 19. januar 2017, klokken 22:53
Ja, nå er det vel ikke noe nytt at folk selger en Tesla for mer enn de gav for den? Hva er det som er feil med det? Husk at 60 har blitt dyrere på S etter at X60 gikk ut av utvalget. Denne kostet som ny ca 775-780 før refferal

De burde fått med seg at det er 400 kWh gratis, enig, men svindel?

Denne er godt overpriset, vi snakker 750-760k på bestillingstidspunktet. I tillegg har den gammal AP software. Jeg har helt lik X på gang med AP2 og svarte skinnseter, under 800k.

Men du Bjoris, du virker jo som en veldig bekymret type så du vil nok bare forsvare en god markedspris på X60. Ser jo du har en i bestilling.  ;)

Hehe, veldig bekymret type faktisk:)

Jeg reagerte bare på at det var langt å dra dette til svindel. Folk må jo være bevisst på hva de kjøper og hvilken verdi det har. Jeg mener det er ikke selgers ansvar å passe på at du ikkje betaler mer enn ny. Vi har jo sett mange slike eksempler på Leaf også, jeg holdt på å gå i den fellen selv. Det var ikke aktuelt for oss å kjøpe nye Leaf hos norsk forhandler før jeg så ett innslag på TV om bonderabatt på Nissan. Med den så ble bilene vesentlig rimeligere enn importerte med 3 års garanti vs norsk 5 år, dette var jo selvsagt noe importørene visste veldig godt, men selvsagt sier de ikke noe om det. Det mener jeg ikke en kan forvente.

Den aktuelle bilen koster så vidt jeg kan se, basert på de prisene jeg selv betaler for min:

Bil        kr. 663.100,-
Luft kr. kr.   21.400,-
Henger kr.     6.400,-
Metlac  kr.     8.600,-
AP        kr.   25.100,-
6 set     kr.   25.100,-
Skinn    kr.   21.000,-
Totalt kr. 770.700,- før referal

30.000 eller 38.000 da de selvsagt har fått slik rabatt på den, men såvidt jeg vet får en ikke det akkurat nå iallefall og når også bilen nå ikke kan bestilles ny, og S60 har steget 16.000 i pris så syns jeg ikke prisen er svindel... Det var poenget:) X60 kan komme igjen i morgen så jeg har ikke noe tro på at en får veldig mye mer for X60 enn de kostet som nye, men skulle jeg nå ende med å selge min X60 som helt ny noe jeg pt ikke har noen som helst planer om (om jeg ikke klikker helt og bestiller X100) så ville jeg nok lagt på 16.000 på kostprisen min med god samvittighet!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Bjoris

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 20. januar 2017, klokken 13:14
Med stigende dollar har enkelte S tidvis vært enkle å selge over kostpris.

Etterspørsel og dollar sørger for at det ikke er slik for X. Har fulgt med på X på Finn en god stund. Biler som ikke prises fornuftig blir bare liggende.
Det er nok svært få som ikke grundig sjekker hva en helt ny koster og jeg vil tro at brorparten har fått med seg at mange av de for salg har AP1.0 også så at en skal få mer enn ny, det er nok bare ytterst få forunt.

Det er jo egentlig helt fantastisk om en får tilbake pengene på en bil som har rullet ut dørene hos forhandler. Hvilken annen bil i denne prisklassen kan en oppnå det med?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA