Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla aksjer

Startet av Leaffen, fredag 15. mars 2013, klokken 00:51

« forrige - neste »

Leaffen

Det var ikke mye entusiasme å spore her?

Er alt bare såre vel her i vårt distrikt?

Er det ingen saker som engasjerer?

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

erikf

Ikke de heftigste diskusjonene nei. Er mye positivt med elbilisme i distriktet. Bra hurtigladerutbygging men ikke mye offentlige normalladepunkter utenom bygarasjen.

Hadde vært kjekt med en oppdatering om styret har hatt noe å gjøre på.
Hva bør elbilbrukerne prøve å kommunisere at bør prioriteres elbilpolitisk?
Hva er oppgavene til Hordaland Elbilforening?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Mhagen3

Hei!

Hordaland Elbilforening gikk fra stiftelsesmøte, via et flott styremøte på Osterøy og like inn i vinterdvalen. Beklagelig, men slik ble det!

Solen er snudd og det imidlertid på høy tid at vi foretar oss noe. Jeg kan begynne med å fortelle litt om hvilke saker vi har satt oss fore:

1. Være synlig i media
2. Bidra til tilrettelegging for ladeplasser i borettslag / sameier
3. Bidra positivt til den gode utviklingen i forhold til hurtigladere
4. Bidra til hensiktsmessig skilting av ladeplasser
5. Årsmøte

I forhold til det siste (og viktigste?) punktet har vi tatt sikte på begynnelsen av mai.

Som et nystartet (og litt søvnig?) lokallag ønsker vi alle gode innspill velkommen. Engasjerte elbelister må gjerne stille seg til tjeneste:)

mvh

Martin Hagen
Leder, Hordaland Elbilforening

erikf

el-snorre

Helt enkelt ved å være medlem i Norsk Elbilforening, er man medlem av lokallag.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

cdabel

Kanskje elbilentusiaster fra Vestlandet kunne komme med litt innspill til Transnova om planner or utbygging av ladepunkter. Raportene de har laget gir veldig stor førsteprioritet til Osloområde. Hordaland fylkeskommune har laget et motsvar, men kanskje forreningen kunne komme med innspill før høringen.

http://www.transnova.no/horing-om-nasjonal-strategi-for-utbygging-av-infrastruktur-for-elbiler
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Leaffen

Etter min mening, er det om å gjøre å kjempe for parkeringsplasser med normal-lademuligheter for elbiler. I Bergen sentrum burde alle parkeringsplasser over bakken på litt sikt være forbeholdt elbiler. Dette ville etterhvert vært med på å bevisstgjøre folk om at det er store fordeler med å ha en elbil. Det å få elbilene enda mer frem i lyset vil være positivt for utviklingen.

En sak for vår lokale elbilforening?

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Bluesea

Dette blir i mine øyne en helt feil sak å kjempe for Modelsn, at ALLE parkeringsplasser på bakkenivå skal ha lademulighet blir det kanskje behov for en gang. Pr i dag burde man være opptatt av å sørge for at det finnes en lademulighet overhodet, og at dette bygges ut med en andel elbilplasser i sentrum vs antall registrerte biler. Hadde du fått kommune med på dette ville man hele tiden hatt en økende andel plasser og etterspørsel behov ville vært lik hele tiden.

2013 Mitsubishi i-Miev Oceanblue "Blåbæret"
2006 Land Rover Defender (Blir kun kosekjørt nå.....)

Ronny

Eneste jeg har å klage på er at hurtigladeren på ABB ganske ofte er full av parkerte biler, mulig det har endret seg i det siste etter at jeg sluttet å kjøre innom den..
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

erikf

Sitat fra: Ronny på tirsdag 05. mars 2013, klokken 09:11
Eneste jeg har å klage på er at hurtigladeren på ABB ganske ofte er full av parkerte biler, mulig det har endret seg i det siste etter at jeg sluttet å kjøre innom den..
I fyllingsdalen? Har aldri opplevd dette men har kun vært der på kveldstid. Det er jo ren godvilje fra ABB sin side (men god reklame for dem selvsagt) at denne står åpen for alle, så de er ikke forpliktet til noe så vidt jeg kan forstå. Kanskje de har en policy at man kan parkere der på dagtid dersom alle deres andre plasser er opptatte?
Kiwi ved siden av har forsåvidt tjent ganske bra på den. Lurer på om de vet det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA