Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S - reservasjonsoversikt

Startet av joern100, torsdag 14. mars 2013, klokken 14:40

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 27. februar 2013, klokken 13:46
Sitat fra: Cato76 på onsdag 27. februar 2013, klokken 13:37
Er det mulig (ønsketenkning) at Tesla leverer TMS direkte til Norge fra USA? Da jeg har hørt at grunnen til at sammenstilling i Nederland er for å slippe import avgifter til EU (i Norge er det som sagt 0 avgifter på import av el-bil).  :o ::) ???
Norske reservasjoner er vel et sted mellom 1500 og 2000 biler, så Tesla kan nok spare en del i kostnader på å slippe mellomlagring og transport fra Nederland til Norge...  ;)

Det høres naturlig ut. Mulig Elon kommer inn på dette på onsdag når han kommer til Norge.
Hørte at han skal komme til Norge neste uke. Kanskje han vil avsløre noe info om hurtigladere?
Enkelte på forumet hevder at vi som tror på superladere i Norge i løpet av et års tid like greit kan tro på julenissen, og at vi er naive. Hvem som får rett vil tiden vise, men det er ikke mange ukene siden jeg snappet opp forrige bekreftelse fra Tesla på at superladerne kommer, så jeg fortsetter å være naiv....(og nei, jeg tror ikke på julenissen :) )
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

laumb

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 27. februar 2013, klokken 14:26
Hørte at han skal komme til Norge neste uke. Kanskje han vil avsløre noe info om hurtigladere?
Enkelte på forumet hevder at vi som tror på superladere i Norge i løpet av et års tid like greit kan tro på julenissen, og at vi er naive. Hvem som får rett vil tiden vise, men det er ikke mange ukene siden jeg snappet opp forrige bekreftelse fra Tesla på at superladerne kommer, så jeg fortsetter å være naiv....(og nei, jeg tror ikke på julenissen :) )

Finnes ikke julenissen?  :'(

Jeg er utrolig spent på dette besøket fra Elon. Jeg håper virkelig det kommer noe skikkelig god og nyttig informasjon - ikke bare PR svada. Jeg er  veldig spent på om han har noen tall på hvor mange Model S de forventer å levere i Norge i løpet av året - og ikke minst et anslag på når produksjonsmodellene begynner å komme her. Gjerne også hvor mange produksjonsmodeller vi kan forvente å få levert i måneden.

OleJA

Sitat fra: laumb på onsdag 27. februar 2013, klokken 14:41

Har dere ikke forstått det da: Det er Elon som er julenissen.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Nuvolari

Sitat fra: OleJA på onsdag 27. februar 2013, klokken 14:53

Med P nr 2632 blir Elon fort julenissen for mitt vedkommende :)
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Nuvolari

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 27. februar 2013, klokken 14:26

Jeg er utrolig spent på dette besøket fra Elon. Jeg håper virkelig det kommer noe skikkelig god og nyttig informasjon - ikke bare PR svada. Jeg er  veldig spent på om han har noen tall på hvor mange Model S de forventer å levere i Norge i løpet av året - og ikke minst et anslag på når produksjonsmodellene begynner å komme her. Gjerne også hvor mange produksjonsmodeller vi kan forvente å få levert i måneden.

Jeg tor han har følgede agenda på onsdag:

1) Gratulerer norge, dere bestiller flest tesla pr innbygger og er nr 2 globalt på antall bestilte biler
2) tesla starter med å levere EU produksjonen i norge. De første bilene blir levert i mai. Vi skiper bilene direkte til norge ikke via NL.
3) I september lanserer vi de første Superchargerne i Europe og vi begynner med norge.

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Epleskreller

Det har jo versert noe rykter om tre ulike leveranser til Norge i år, så kan jo stemme overens med at de norske kommer rett til Norge i tre båtlass i år. Blir spennende å se, men jeg tillater meg å være skeptisk til at det blir noe av denne direkte-shippingen.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Yagi

Sitat fra: Gikken på tirsdag 26. februar 2013, klokken 23:01
(...) Han sa forøvrig at vi kan vente oss en del nyheter neste uke, antagelig i forbindelse med at Elon tar turen over. Han kunne ikke si hva det handlet om, men tipper nyheter mtp sc og mer info om servicepriser etc.

*Vet* vi at han kommer til Norge? Eller snakker vi om at han kommer til Europa? Utover våre ønskedrømmer her på forumet, finnes det noen indikasjoner på hvilket ærend han kommer i? Eller er han egentlig bare på vei til bilutstillingen i Geneve?
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Zanka

Snakker om sola...
Fikk invitasjon på e-post til arrangementet nå, Elon kommer....
6/3 fra kl. 19 til 21
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

Elmo

Sitat fra: OleJA på onsdag 27. februar 2013, klokken 14:53

Heller Påskeharen da vel
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA