Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S - reservasjonsoversikt

Startet av joern100, torsdag 14. mars 2013, klokken 14:40

« forrige - neste »

joern100

Solgt Tesla S60

ELbilist1

:) :) :)
Det er jo Norge som er bra, det er Norge som er best! Det er jo vi som er så "dumme" å kjøper noe vi ikke engang har sett...
-Jeg bestilte 6.2.11 (over 2 år siden).
:) Ren nytelse, hvær dag!

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Desdi

Sitat fra: ELbilist1 på mandag 25. februar 2013, klokken 22:22
:) :) :)
Det er jo Norge som er bra, det er Norge som er best! Det er jo vi som er så "dumme" å kjøper noe vi ikke engang har sett...
-Jeg bestilte 6.2.11 (over 2 år siden).
Såpass ja. Da fortjener man å stå litt fremst i køen etter min mening.
Kan man spørre om hvilket reservasjonsnr de har?

laumb

Oktober hadde vært perfekt.

For ordens skyld, Ferdinand Motor har Resrvasjon S1, så at Norge skal få først skulle bare mangle.

Tapatalkin' from iTalatut...

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

ELbilist1

Nr 2xx, husker ikke eksakt nå....

Blir sikkert bra  :)
:) Ren nytelse, hvær dag!

Desdi

Sitat fra: ELbilist1 på mandag 25. februar 2013, klokken 23:09
Nr 2xx, husker ikke eksakt nå....

Blir sikkert bra  :)
Sweet. Da forventer vi bilder og en liten rapport når du har fått bilen  ;)

Oreo

Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Cobos

Prøv August 2009 :) Det er tidspunktet for min bestilling. Såpass sent rett og slett fordi jeg ikke tørte før de fikk DOE lånet fra amerikanske staten.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

laumb

Sitat fra: Oreo på mandag 25. februar 2013, klokken 23:40
Sitat fra: joern100 på mandag 25. februar 2013, klokken 22:00
http://blogs.marketwatch.com/thetell/2013/02/25/teslas-first-european-deliveries-will-go-to-norway/

Hurra!
Men sikkert oktober på oss med P over 1200...
Hvordan estimerer du oktober?

Jeg estimerer i hvert fall Oktober basert på at jeg reserverte i Oktober og fikk følgende antakelser på levering:

- Tesla; 12-14 mnd fra bestilling.
- Øvrig reservasjonstall og forventet produksjon; 10-12 mnd

Slo sammen disse og gjorde matten og antyder selv 12 mnd, altså Oktober.

Tapatalkin' from iTalatut...

Gikken

Var innom Alnabru idag, "produktspesialisten" (ikke ironisk anførselstegn) som var der kunne informere om at demobilen befant seg på Geilo! De har gjort noen tester mtp kjøring i vinterforhold.

Bilen tilbake i morgen, og de åpner for prøvekjøring for de som ikke har reservert fra midten av mars.

Han sa forøvrig at vi kan vente oss en del nyheter neste uke, antagelig i forbindelse med at Elon tar turen over. Han kunne ikke si hva det handlet om, men tipper nyheter mtp sc og mer info om servicepriser etc.
Endelig fått på plass TMX-bestilling, #848 it is!

ebbrey

Jeg syns de kan publisere test resultatene, også ta å kjøre noen langturer på motorveiene nå som det er kaldt og vise hva forbruket er i fartsgrensene over lengre avstander. Helt sikkert flere enn meg som ønsker norske resultater av dette.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Cato76

Er det mulig (ønsketenkning) at Tesla leverer TMS direkte til Norge fra USA? Da jeg har hørt at grunnen til at sammenstilling i Nederland er for å slippe import avgifter til EU (i Norge er det som sagt 0 avgifter på import av el-bil).  :o ::) ???
Norske reservasjoner er vel et sted mellom 1500 og 2000 biler, så Tesla kan nok spare en del i kostnader på å slippe mellomlagring og transport fra Nederland til Norge...  ;)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Nuvolari

Sitat fra: Cato76 på onsdag 27. februar 2013, klokken 13:37
Er det mulig (ønsketenkning) at Tesla leverer TMS direkte til Norge fra USA? Da jeg har hørt at grunnen til at sammenstilling i Nederland er for å slippe import avgifter til EU (i Norge er det som sagt 0 avgifter på import av el-bil).  :o ::) ???
Norske reservasjoner er vel et sted mellom 1500 og 2000 biler, så Tesla kan nok spare en del i kostnader på å slippe mellomlagring og transport fra Nederland til Norge...  ;)

Det høres naturlig ut. Mulig Elon kommer inn på dette på onsdag når han kommer til Norge.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA