Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TCO på Tesla Model S

Startet av el nino, torsdag 14. mars 2013, klokken 07:59

« forrige - neste »

erikf

Sitat fra: flux på onsdag 27. februar 2013, klokken 00:47
Har og kjørt til Aksdal fra Bergen om sommeren med 1strek igjen. Kjørte i fartsgrenser hele veien, også i 80kmt opp den undersjøiske tunellen.

NRK sin nylige test av Leaf mellom Bergen og Stavanger var dårlig gjennomført og de ladet unødvendig mange ganger.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.10920703
Enig i at testen var kjip og dårlig utført. Men fartsgrensen må man holde, er vel ikke lov å kjøre for sent, og ikke noe man skal trenge å gjøre uansett, spør du meg. Skal vel ikke ta mer ekstraenergi i oppoverbakke enn på flaten heller. Kun luftfriksjon som øker.
Virket som det var om å gjøre å bekrefte fordommer om at elbilisme er en rar ting. Den keitete måten å plugge i hurtigladerkabel etc virket overdrevet og hele greien var negativ. Hvorfor gjør de dette. Greit nok å vise at det fortsatt ikke er noe luksus å være elbilist, men dette her var direkte dårlig reklame for elbil.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA