Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: US Leaf - noen som har fått Navi og/eller App til å fungere?

Startet av vegarda, onsdag 13. mars 2013, klokken 00:46

« forrige - neste »

vegarda

De regenerative bremsene på bilen vår har i alle år fungert godt og medført at selv i høy hastighet ned en bratt bakke så har bilen stoppet opp pga bremsemotstanden. Nå for noen uker siden ble bilen hentet av Viking og dratt opp på planet uten at tenningen var på. Etter at bilen ble fikset (var denne gang ledningen til gassen som var hoppet av) har vi hatt betydelig redusert bremseeffekt når gassen slippes. Enkelte ganger har vi ingen effekt uten også å touche bremsen litt i forkant. Er det noen som har noen ide om årsaken til at den regenerative bremseeffekten er så redusert? Forårsaket av Viking og at de dro bilen opp uten tenningen på?
Bor på Hvalstad og kjører t/r Oslo hver dag

ulrikqk

Har Viking trukket den fremad, så prøv at skubbe den baglens, og se om det hjælper  ;)

Jeg har ingen erfaring med dette, man ud fra det jeg har læst i forumet, så kan udskiftning eller ændret stilling på speederen forudsage, at computeren ikke forstår dens position rigtigt. Dette tror jeg resettes med værkstedssoftware.
P106E 2001, Moss

Elmo

Trekke eller skyve bilen med tenning av skal ikke kunne skade noen ting.

Jeg ha vært ute for at dårlig kommutator på motoren kan gi dårlig regenerering, men da kommer det gradvis og ikkebrått som det høres ut som her.
Så da har det vel heller noe med gasspadalen å gjøre.

Hvem fant ut at kabelen til gassen var av og fikset den? Jeg forstår ikke helt at kabelskjøten til gassen kan falle av for den er godt sikret med klips. Er du sikker på at den ikke var røket og ble skjøtet?

Opplegget med gassen og ledningene dens er ganske følsomt.
Kan hende som ulrikqk sier at du skulle ha forsøkt å laste paramtere på nytt. Hvis det var et verksted som "fikset" gassen så syns jeg de bør gjøre det gratis for deg.

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

vegarda

Det var Elbilmek som ga beskjed om at gassviren var løs og fikset dette. Skal høre med de om ikke de kan reloade sw. Takk for tips!
Bor på Hvalstad og kjører t/r Oslo hver dag

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA