Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model X forsinket et år for å fokusere på Model S

Startet av Vivian, tirsdag 12. mars 2013, klokken 11:29

« forrige - neste »

Vivian

Jeg er snart Nissan Leaf eier, men er i tvil om jeg skal ha med eller uten solcellepanel..? Noen erfaringer eller synspunkter? Fikk inntrykk at solcellepanelet egentlig ikke bidrar nevneverdig, kanskje bortsett fra om sommeren, men da er jo kanskje behovet minst. 3500 er jo litt penger å betale for det, særlig hvis det er mest 'pynt'? Men vil gjerne ha noen synspunkter før jeg tar beslutningen.

Vivian

Elmo

Det er nok bare en gimmik, eller "imponator" dessverre.

Minimal funksjon i solrike land. Null og niks i Norge.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Rasmus.B

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

jølle

Jeg ville droppet hele panelet.
Det er sikkert noe som går i stykker etterhvert.
Har marginal effekt om det er noe i det hele tatt.

Limodriver

Jeg har nettopp bestille Leaf, men med solcellepanel. Jeg er enig i at det ikke har noen viktig funksjon, men jeg tror det kan ha en effekt ved salg av bilen. Vi nordmenn er skrullete når det kommer til utstyr på biler, jo mer jo bedre og de som skal kjøpe brukt Leaf vil nok foretrekke å ha det. Lyktespylere derimot som Birger N Haug mener er en viktig grunn for å kjøpe norsksolgt bil ville jeg ikke brydd meg om. Lyktespylerene synes kun å ha effekt på spylervæske forbruket.

Jærbuen

Dere som bestiller uten solceller, får vel fortsatt spoileren? Tipper en Leaf uten denne spoileren ser ganske "ribba" ut?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

jølle

Leafen kommer med spoiler uten solceller.
Er enig i at den hadde sett ganske teit ut uten....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA