Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe importert elbil av Sandvika Bil?

Startet av mohpet, tirsdag 12. mars 2013, klokken 09:59

« forrige - neste »

mohpet

Bilen er nå reparert. Feilen i PCU lå inne på kretskort som styrer AC spenning til BMI og flere komponenter måtte byttes på kretskortet. Feilen lå mest sannsynlig på svake komponenter fra fabrikk.

Fikk oppgradert g3 software fra 068 til 070, ingen større forskjell tror jeg (har kjørt en annen Think en stund nå så er litt desorientert) virker som 070 regenerer litt mer i E men er like sprek i D. Tror jeg.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Go-carter

En fungerende Think, er en glad Think :) Grattis!
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

hma

Sitat fra: mohpet på mandag 11. mars 2013, klokken 21:09
Bilen er nå reparert. Feilen i PCU lå inne på kretskort som styrer AC spenning til BMI og flere komponenter måtte byttes på kretskortet. Feilen lå mest sannsynlig på svake komponenter fra fabrikk.

Fikk oppgradert g3 software fra 068 til 070, ingen større forskjell tror jeg (har kjørt en annen Think en stund nå så er litt desorientert) virker som 070 regenerer litt mer i E men er like sprek i D. Tror jeg.
Flott å høre at R&S får til å fikse slike relativt avanserte feil.

Vet du om de feilrettet det grønne kretskortet til høyre i bildet? Eller om det var andre kretskort som var innblandet?

Jeg har ikke får gjort noe detaljert studie av ac-kretsen, men det er interessant det du sier om at PCU styrer AC-spenningen til BMI. Jeg trodde denne gikk direkte og at nevnte kretskort matet spenningen inn på Eltec-laderen.

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

hma

#18
Etter å ha studert bilder av sikringskretskortet ser jeg at AC går inn på PCU via egne pinner på kretskortet, mens AC ut til BMI går over annet pinnepar.
På kretskortet står det en egen inntakssikring for hver leder (blå + brun), tror den er på 10A.
Spenningen ledes til BMI via komponent på kretskortet. Om dette er en regulator eller en sensor vet jeg ikke, men PCU har åpenbart kontroll med spenningen som går til BMI.
Se vedlagt bilde med påskrift.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

mohpet

Denne problemstillingen var ny for R&S. Problemet ble avdekket internt hos de ved at det ikke kom spenning ut av PCU og ned til batteristyring. Dette var mao på den andre siden av PCU ift feil knyttet til sikring til varmeanlegg. PCU ble sendt ut til elektrofirma, og det var relativt omfattende og tidkrevende mtp feilsøking der.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA