Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bytte til en J1772 kontakt i bilen?

Startet av bno, tirsdag 12. mars 2013, klokken 07:59

« forrige - neste »

bno

Hei Dere,
Trenger litt hjelp. Jeg er i ferd med å bygge nytt hus. Fikk 32 A 230 V byggestrømskap av Lyse i går. Dette er plassert 25 meter fra der jeg trenger dette. Husfirma har småsentraler som de bruker, men de har ikke kabel til mer enn innenfor 10-15 meter. Tenkte da å leie meg et skap, men ser at løsningen er heller å kjøpe meg 1 eller 2 skjøtekabel 32A 230 3x6 pluss jord fra Lyse energi sitt skap. Da er dette et alternativ for meg tror jeg. http://www.elektroimportoren.no/skjoetekabel-32a-230v-3x6-jord-25m/1557897/Product.html

Vil det gå greit. På forhånd takk for hjelpen!

mvh
Bjørn
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

jkirkebo

Sitat fra: bno på torsdag 21. februar 2013, klokken 16:30
Hei Dere,
Trenger litt hjelp. Jeg er i ferd med å bygge nytt hus. Fikk 32 A 230 V byggestrømskap av Lyse i går. Dette er plassert 25 meter fra der jeg trenger dette. Husfirma har småsentraler som de bruker, men de har ikke kabel til mer enn innenfor 10-15 meter. Tenkte da å leie meg et skap, men ser at løsningen er heller å kjøpe meg 1 eller 2 skjøtekabel 32A 230 3x6 pluss jord fra Lyse energi sitt skap. Da er dette et alternativ for meg tror jeg. http://www.elektroimportoren.no/skjoetekabel-32a-230v-3x6-jord-25m/1557897/Product.html

JULA har samme kabel for 1895,-.

http://www.jula.no/skjoteledning-for-elektriske-maskiner-reve-4g6-25-m-403109
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bno

Aldeles praktfullt tips. Stakk bortom Jula jeg som tilfeldig har utsalg 1 km. vei herfra. Byggestrømskabel ligger nå i garasjen  :D både tid, fraktutgifter og laver innkjøpspris. Lønner seg å spørre ....

Hjertelig takk for tipset jkirkebo!

jkirkebo

Sitat fra: bno på torsdag 21. februar 2013, klokken 18:30
Aldeles praktfullt tips. Stakk bortom Jula jeg som tilfeldig har utsalg 1 km. vei herfra. Byggestrømskabel ligger nå i garasjen  :D både tid, fraktutgifter og laver innkjøpspris. Lønner seg å spørre ....

Hjertelig takk for tipset jkirkebo!

Bare hyggelig. Og bare flaks at jeg var innom JULA for første gang noensinne i går for å se etter noe annet. Sjekker alikevel alltid ut elektroavdelingen ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cra

Det ser ut til at en del stjerner og planeter står på linje for tida. Slikt liker vi!  ;D 
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

bno

CRA  Det kan du si  :D

Jkirkebo :-) Takk!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA