Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: skal kjøpe min første elbil.

Startet av eljet, tirsdag 04. mars 2008, klokken 22:04

« forrige - neste »

eljet

Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

elektrolux

Usannsynlig lav pris også. For godt til å være sant spør du meg.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

#2
Disse har jo også hjemmeside hvor bussene også er beskrevet.

Ikke nok med det de averterer også en Elsportsbil.

På siden står det at har en av hver buss på lager. Da kan kanskje en på de kanter avlegge et besøk eller få en avis til å avlegge «mcbutikk» i Haugesund et besøk slik at det kommer en omtale av disse med litt mer opplysninger.

«Andre» er et ukjent merk for meg. Litt skeptisk blir en når ikke produsenten oppgis, når elbussen har manuelt 4 gir, hverken effekt eller rekkevidde oppgis, når 22 seters varianten har laseevne 1500kg (det er under 70kg pr sete), og når elbilen har 5 hk motor og toppfart 80 km/t.

http://www.mcbutikk.com/index.php?main_page=product_info&cPath=39&products_id=157

http://www.mcbutikk.com/index.php?main_page=product_info&cPath=39&products_id=156

http://www.onlinesalg.no/product_info.php/cPath/158/products_id/46
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

MC butikk i Haugesund. ::)  Får meg til å tenke på denne tråden: http://elbil.no/forum/index.php?topic=4.0

Den gang var påstanden at montering av større hjul var løsningen på alle problem. ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Rav4_EV

Større hjul trenger farkosten sikkert. Den oppgitte dekkdimensjon bærer neppe kjøretøyets totalvekt. Ikke oppfyller den bussdirektivet i EU heller.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Griffel

Kan ikke noen i lokalmiljøet få Haugesund avis til å lage en artikkel om denne elbil/bus satsingen de har jo både navn og adresse:

Jarle Knutsen  Brekkene 10 A 
5516 Haugesund
Tlf: 41208080 Rogaland
Mobil: 41208080
URL: http://www.mcbutikk.com
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ken

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Virker fristende med NiCd blokker på 180 Ahr og 100 000 ladesyklusser. Hvor mange km blir det dersom en regner 100 km pr/ cyclus montert i en lett bil.?

10 millinoner km!! Og vi som håper å passere 100 000 km før batteribytte.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

Jeg trodde at 140AH var den største blokk som SAFT lage. 100,000 ladesykluser må være feil. Hvis ikke skal vi ordne finansiering til innkjøp??
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Griffel

Litt googling viser at STM5-180 var endel brukt før og antall ladesykluser for denne var 3000. 

I følge hjemmesiden til SAFT operer de med for batteriet "STM5-140" som tydligvis nå er den største i produksjon serien STM5 nå med: «Life time of over 100 000km » Så annonseskriveren har nok tatt feil av km og ladesykluser.

Antall ladesykluser for disse er oppgitt til 3000. 

Stygg sak.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ken


Sitat fra: Griffel på søndag 09. mars 2008, klokken 20:31
Stygg sak.
Bussen eller feil info??

Kunne tenke meg å kjøpe dem og kjøre gratis et stund til å vise Kristiansand Kommune hvor pysete de har vært med utviklingen av et godt kollektiv tilbud.

Kom aldri til å få dem godkjent av biltilsynet uansett.

Er ikke våre stm5 100 blokker beregnet til 1000 syklusser? Lurer på hvorfor de 180 AH  klarer flere.

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Griffel

#11
Sitat fra: Ken på søndag 09. mars 2008, klokken 22:22

Sitat fra: Griffel på søndag 09. mars 2008, klokken 20:31
Stygg sak.
Bussen eller feil info??


Dette med å selge 11år gamle busser/batterier med batterier som ikke lenger produseres og late som batteriene nærmest er ubruk i levetids-sammenheng. Hvordan de har vedlikeholdt batteriene de siste 4 årene bussene har stått lagret er vell heller ikke godt å si


Sitat fra: Ken på søndag 09. mars 2008, klokken 22:22

Er ikke våre stm5 100 blokker beregnet til 1000 syklusser? Lurer på hvorfor de 180 AH  klarer flere.


Batterit regnes som utslitt når kapasiteten er redusert til 80%. I følge SAFT datablad er dette ca 3000 syklus. Etter 1000syklus er batteriet stadig nær nominelt. (Dette ifølge datablad på saft hjemmeside.)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ken

Når SAFT sier at de tåler nesten 3000syklusser ved 80% DOD (depth of discharge) er våre biler designet at dette er når energimåleren viser 0%. Jeg vet at gode blokker har mye igjen under 0%. Et lite regnstykke viser at blokkene våre bør yte over 200.000 km. Det er flere som ikke er langt ifra.

Siden  NiCads liker hyppige bruk så kan de buss batteriene har lite kapasitet igjen særlig hvis de har blitt holdt i en fulladet tilstand over lengere tid. Spørs om det er i dette tilfelle at rekondisjonering kan være løsningen. Sikkert nok blokker her til å sluke all fritid til Elektrolux i et par år.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Det burde være et enkelt regnestykke, da jeg klarer i snitt 2 blokker / døgn inkl recondisjonering. ;)

Tror jeg står over da blokkene nok er for store til vårt bruk. Det er tross alt såvidt vi klarer å klemme inn 120V 100Ahr i en liten bil.

Dessuten har jeg ikke plass til 3 busser i garagen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Rio

Sitat fra: elektrolux på mandag 10. mars 2008, klokken 11:48
Det burde være et enkelt regnestykke, da jeg klarer i snitt 2 blokker / døgn inkl recondisjonering. ;)

Tror jeg står over da blokkene nok er for store til vårt bruk. Det er tross alt såvidt vi klarer å klemme inn 120V 100Ahr i en liten bil.

Dessuten har jeg ikke plass til 3 busser i garagen.

Jeg er selvsagt skuffet over at du ikke allerede er igang med en ny og større garasje!  ;D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA