Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Garanti ved konkurs?

Startet av Bluesea, mandag 11. mars 2013, klokken 09:46

« forrige - neste »

Bluesea

Trodde først problemet lå hos meg, men etter å ha kjørt forumet på flere forskjellige maskiner og nettverk så oppleves elbilforum til tider som ekstremt tregt.

Noen andre som har samme opplevelsen? For mitt vedkommende ødelegger dette litt av lesegleden.
2013 Mitsubishi i-Miev Oceanblue "Blåbæret"
2006 Land Rover Defender (Blir kun kosekjørt nå.....)

Elmo

Aldri problem med farten på forumet. Selv ikke med en liten og sløv mini-HP laptop fra 2010.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

laumb

Jeg har store treghetsproblemer fra tid til annen. Uansett nett, maskin eller enhet.

Jg får glatt 6MB/sek på nedlastings - men forumet sliter til tider mye.

Gjelder også via tapatalk på iPhone.

Tapatalkin' from iTalatut...

Bluesea

Ja da er det ikke bare meg heldigvis, har også prøvd via app på iPhone, data på jobb, hjemme med mer og stort sett samme opplevelse. Spennende om flere har det slik og om noe kan gjøres.

Det er ikke dårlig, men til tider tar det "for laaaaang tid"....
2013 Mitsubishi i-Miev Oceanblue "Blåbæret"
2006 Land Rover Defender (Blir kun kosekjørt nå.....)

cra

Har du prøvd med ulike nettlesere? Jeg bruker FireFox, og kan ikke huske å ha hatt problemer med at det går tregt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hkaspenberg

Sitat fra: cra på torsdag 21. februar 2013, klokken 07:57
Har du prøvd med ulike nettlesere? Jeg bruker FireFox, og kan ikke huske å ha hatt problemer med at det går tregt.
Bruker Chrome, og det er til tider tragt. Jeg vet ikke hvor forumet hostes, men jeg har tilsvarende erfaring med egen nettside (http://www.nas-veven.no/wp/) et par ganger i døgnet når One.com drar igang databasebackup.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

laumb

Sitat fra: cra på torsdag 21. februar 2013, klokken 07:57

Uvesentlig.
Gjelder alle hos meg.

Jeg har forøvrig Telenor. Både telefon og fiberlinja. Hva har dere andre med problemer?

cra

Sitat fra: laumb på torsdag 21. februar 2013, klokken 08:35
Uvesentlig.
Gjelder alle hos meg.
Jeg har forøvrig Telenor. Både telefon og fiberlinja. Hva har dere andre med problemer?

Prøvde akkurat nå i Chrome, og forumet var lynraskt. Har linje fra Nextgentel både på jobb og hjemme.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Rio

Jeg har Telenor, og ingen problemer.

Forsøk å disable Flash i nettleseren midlertidig.

Forsøk (i Firefox, hvis du bruker den) å skru av graphics hardware acceleration.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

laumb

Det gjelder ikke hele tiden, men sporadisk. Den vanskeligste feilen å feilsøke er den sporadiske er min erfaring.

Kanskje 0-2 ganger daglig, totalt 6-8 ganger i uken?

Forøvrig er jeg sertifisert Microsoft Enterprise Professional (MCITP Enterprise Administrator for å være ordrett) så småfeilsøking som dette klarer jeg. Jeg tipper det er hosten til forumet som gjør at det til tider er tregt.

Jeg kan logge de punktene jeg opplever som trege, så kanskje admin kan sjekke det mot sin logging senere.

elektrolux

Funker perfekt for meg også, uansett maskin eller telefon.

Legger likevel merke til at enkelte poster bilder med høy oppløsning, noe som nødvendigvis må ta opp mye kapasitet. Foreslår at alle bruker VGA på bilder som legges ut. Bruker selv VGA på 46" LCD TV uten at bildet oppleves som dårlig.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

laumb

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 26. februar 2013, klokken 06:38
selv VGA på 46" LCD TV uten at bildet oppleves som dårlig.

Det er først når man går ned i kvalitet at man ser hvor bra man hadde det.

Jensp

Opplever forumet som veldig tregt.
Bruker Tapatalk på iPhone 4S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA