Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bakovervendte seter

Startet av elektrolux, søndag 10. mars 2013, klokken 17:28

« forrige - neste »

elektrolux

Etter mye venting og frustrasjon er endelig siste generasjon RoboMeter tilgjengelig for salg og montasje.

Det nye RoboMeteret er basert på Clean energy sitt siste litium BMS, og er derfor ikke kompatibel med det originale RoboMeteret.

Nye funksjoner er:

- Mulighet for egen kalibrering, noe som gir økt nøyaktighet. Det gir også mulighet for tilpassning mot en skjev pakke, noe som har vært etterspurt fra dem som ikke ønsker å flytte om på ulike blokker.

- Mulighet for opptil 100 dobbelsensorer. Dermed kan RoboMeteret nå brukes til monitorering av enkelt kasser, og/eller enkelt blokker, men mer interresant, blybatterier i f.eks Reva og Kewet.

- Mulighet for videre bruk, med andre moduler,  selv om en bytter batterikjemi

- Mulighet for tilkobling mot android med flott display av batteritilstand, og mulighet for å sende SMS når bilen nærmer seg fullading.

Endrer prispolitikken slik at RoboMeteret kan bygges ut etter ønske. RoboMeter light uten strøm og temperaturmåling koster fra kr 2875.- inkl moms, mens full grunnpakken til Saxo/P106 kommer på Kr. 4387,50 inkl moms.

Til dem som vurderer å bytte til siste versjon RoboMeter, tar jeg innbytte på gamle Robometer deler.

Det nye RoboMeteret tåler inntil 100V/kanal, og inntil 380 A.

Vil etterhvert legge ut mer info på hjemmesiden min.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Betyr dette at det ikke kommer til å bli temperaturmåler å få til den gamle versjonen? (Det var visst tomt for slike da jeg kjøpte mitt Robometer) Hva vil evt. et innbytte koste?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Desverre ble det ikke produsert flere temperatursensorer for gamle RoboMeteret, men planen min med å ta innbytte er å skaffe til veie reservedeler for det gamle.

Har ikke tenkt på kostnad for innbytte, men det blir nok ikke all verdens jeg kan gi for de gamle delene.

Tror likevel jeg skal klare å finne en temp sensor til deg, ev forsøke å koble om en ny slik at den likevel kan brukes.

Det gamle instrumentet fører + og minus på de 4 ytterste kablene målt fra den avmerkede siden, mens det nye fører spenningen også på motsatt side av kabelen for å gjøre monteringen av flatstikkene nøytral. Signalene går på de 2 senterlederene på nye instrumentet.
Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

elektrolux

Da er prisen på de nye RoboMeterene klare, og jeg er glad for å kunne presentere priser som er lavere en det jeg først trodde jeg måtte kreve:

Komplett kit til P106 / Saxo inkl. alle sensorer kommer på kr. 4387,50 inkl moms

Komplett kit til Think Classic inkl alle sensorer, + spenningsfilter kommer på kr. 4837,50 inkl moms

På Think trenges i tillegg en sugekopp basert holder til ca 200 kr.

Stavanger:

elektrolux

Og da har vi fått inn enda en ny forsyning. Løp og kjøp så lenge lageret rekker. ;)
Stavanger:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA