Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takboks

Startet av Oreo, søndag 10. mars 2013, klokken 09:47

« forrige - neste »

Øggen

Likte denne:

"Bilen vurderes solgt grunnet endrede behov.
Av kjøpesummen betaler kjøper kr. 67.800 til selger ved avtaleinngåelse.
Resterende beløp betales ved levering, estimert mars 2015."

Havebigfun

Er det noen som vet hvilke avgifter det er ved brukteksport/import av Tesla til Danmark- er det 20% Moms på bruktbilprisen?

Råde

e-Golf | X75D

Havebigfun



Kallisman

Interessant at den kommer med TV, originaltelefon og diff.sperre. Det trodde jeg nemlig ikke at finnes på utstyrslisten fra Tesla.
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

Havebigfun

Sitat fra: Kallisman på fredag 02. januar 2015, klokken 12:30
Interessant at den kommer med TV, originaltelefon og diff.sperre. Det trodde jeg nemlig ikke at finnes på utstyrslisten fra Tesla.
-og en big blokk med 85 l volum- skikkelig amcar man får for den prisen. :o

nroald

Heisann,
Jeg har en danske som vil kjøpe min P85, og vi har nå fått avklart fra Tesla Danmark at servicepakke og garanti + SIM ikke var noe problem for vår glade danske. Nå spør han meg om jeg kjenner noen som har solgt sin Telsa til DK og om han kunne ha ringt han for å sjekke hvor greit prosessen gikk fra henting til registrering i DK.
Noen som vet om eller har solgt til Danmark i det siste?
P85 Aug13 -Solgt
P85D Mars15 - LEVERT!!


Trustno1


Havebigfun

#715
Jeg tror forhandlere har et mer realistisk bilde av hvilke priser man kan forlange om man ønsker å selge- "Alle" priser over denne fullspekkede P+ som har gått 700 km virker en smule urealistiske - bortsett fra helt nye biler seff.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55122216&searchclickthrough=true

Per nå er det 26 biler.

Olemann


Ser at det på noen uker har vært en 5-dobling av antall biler lagt ut til under kr. 600.000.- så tror nok at vi ser mer av aksept for normal avskrivning i tiden som kommer.  Antallet biler totalt er bare doblet i samme periode.
Men som kommentert før; ser fortsatt ut til at en svært høy andel biler ikke ender opp med solgt merket, så er nok mange som bare tester markedet og egentlig ikke vil selge til markedspris.
Spennende å følge dette utover våren.


petersv

Kjell-Arne selger bilen, priset ca. likt som 2013 nypris.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55121140&alertId=8183957&WT.synd_type=agent

Betyr det at S85D er rundt hjørnet?

aness

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 20. januar 2015, klokken 10:51
Sitat fra: Havebigfun på mandag 19. januar 2015, klokken 21:58
Jeg tror forhandlere har et mer realistisk bilde av hvilke priser man kan forlange om man ønsker å selge- "Alle" priser over denne fullspekkede P+ som har gått 700 km virker en smule urealistiske - bortsett fra helt nye biler seff.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55122216&searchclickthrough=true

Per nå er det 26 biler.
"Fremstår som ny med absolutt alt utstyr man fikk da bilen ble bestilt."
"Nybilpris mars 2014, kr 769.400,- "

Bilen ble bestilt i mars 2014 og kostet kr 769 400,- ??
Min bestilt 2. mars 2014 kostet da kr 834 200,-

Hvordan kan bilen ha "absolutt alt utstyr" når min kostet så pass mye mer, og ikke har det?
(har ikke 7 seter eller park-sensorer)

Den er levert i mars 2014, den ble sikkert bestilt før prisen gikk opp i nov 2013

Oggen

Uansett, hvem vet HVA, han som sjef, HAR "betalt" for bilen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA