Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takboks

Startet av Oreo, søndag 10. mars 2013, klokken 09:47

« forrige - neste »

snurrehue

Sitat fra: frosken på fredag 07. november 2014, klokken 14:45
Ser ut til at bilene selges unna sakte, men sikkert.

Det er vel strengt tatt en del av de annonsene som har forsvunnet som bare er tatt bort uten at det har vært noe salg. Rett og slett fordi de ville teste markedet, eller kanskje ikke var fornøyd med budene de fikk. Det blir vel sannsynligvis en del flere annonser som forsvinner ukene fremover når flere annonser bikker 30 dager og selgerne ikke vil fornye annonsen.

Blir veldig spennende å se hvordan det ligger an på bruktmarkedet når april kommer og D-modellene ruller inn til klargjøring hos Tesla her i Norge.

Knut Erling Øen

#601
Sitat fra: snurrehue på fredag 07. november 2014, klokken 15:10
Sitat fra: frosken på fredag 07. november 2014, klokken 14:45
Ser ut til at bilene selges unna sakte, men sikkert.

Det er vel strengt tatt en del av de annonsene som har forsvunnet som bare er tatt bort uten at det har vært noe salg. Rett og slett fordi de ville teste markedet, eller kanskje ikke var fornøyd med budene de fikk. Det blir vel sannsynligvis en del flere annonser som forsvinner ukene fremover når flere annonser bikker 30 dager og selgerne ikke vil fornye annonsen.

Blir veldig spennende å se hvordan det ligger an på bruktmarkedet når april kommer og D-modellene ruller inn til klargjøring hos Tesla her i Norge.

Skal ikke se bort fra at enkelte har tatt bort annonsen i påvente av prisøkningen som er lovet. Det ville i hvert fall jeg gjort. Prisøkningen kan fort bli 10 % på nye biler og kanskje også mer iom dollaren har steget med hele hele 15% fra prisøkningen i fjor. Økningene vil klart påvirke bruktprisen.
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

Teslafrank

Jeg har min P+ ute for salg, og har fått sikkert 20 henvendelser, mye innbytte i BMW, litt andre biler, og noen kontanttilbud. Så har det kommet en del fullstendige idiottilbud, folk som ringer for å prøve å skremme meg, fortelle meg at det lønner seg å gi bort bilen.

Flere har jeg bedt om å dra til h......., noen har fått tips om å kjøpe seg Leaf og en bolle på Shell, (eller slutte å drømme om noe de aldri får råd til)  og enkelte er høflige- takk til dem.

Jeg har ikke hastverk, har to Model S, og skal selge en av de til jeg får min P85D.

Er realistisk på pris, og tar i mot seriøse bud.


Knnot

Sitat fra: Asarin på fredag 07. november 2014, klokken 14:56
Sitat fra: JMC på fredag 07. november 2014, klokken 14:48
...
Dollarkursen har gått kraftig opp i det siste og Tesla kaster i nå deler av sin fortjeneste ut av valutavinduet. Det vil de nok ikke fortsette med i lengden.

MVH
Johs.

http://jalopnik.com/brown-tesla-model-s-canceled-elon-musk-is-dead-to-us-1655227766

De la vel ut et varsel om det nå, med kvartalsoppdateringen. De sa at dollar hadde svekket seg 7% mot euro, og at det kommer endringer. Bare å bestille om man ikke allerede har gjort det. :)

En ting er i hvertfall forbanna sikkert, det er at når de først har økt prisen grunnet dagens valutakurs er at de aldri kommer til å senke den når valutakursen snur til fordel for norske kjøpere.

Amoss

Sitat fra: Knnot på lørdag 08. november 2014, klokken 17:28
En ting er i hvertfall forbanna sikkert, det er at når de først har økt prisen grunnet dagens valutakurs er at de aldri kommer til å senke den når valutakursen snur til fordel for norske kjøpere.

Tvert i mot. I fjor på denne tiden, da vi i Norge gikk opp i pris, gikk prisen i EU i realiteten ned. De satte vistnok også ned prisen i EU en gang til utpå vinteren av samme grunn - altså endringer i kursen mellom USD og EURO? Så for meg virker det som om de er mye flinkere til å sette ned prisen enn opp. USD har lenge hatt en betydelig høyere kurs i forhold til NOK enn den kursen prisen ble fastsatt etter i fjor.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

StevenE

Sitat fra: Asarin på fredag 07. november 2014, klokken 14:56
Sitat fra: JMC på fredag 07. november 2014, klokken 14:48
...
Dollarkursen har gått kraftig opp i det siste og Tesla kaster i nå deler av sin fortjeneste ut av valutavinduet. Det vil de nok ikke fortsette med i lengden.

MVH
Johs.

vel konfig som jeg hadde siste uke på 85D med noe ekstra tilleg var 615.000 kr og går nå for 621.300 kr, så ja, prisen har nok gått opp.
For å være mer presis: prisen for dual motor har gått opp. Alt annet er samme pris fortsatt.

http://jalopnik.com/brown-tesla-model-s-canceled-elon-musk-is-dead-to-us-1655227766

De la vel ut et varsel om det nå, med kvartalsoppdateringen. De sa at dollar hadde svekket seg 7% mot euro, og at det kommer endringer. Bare å bestille om man ikke allerede har gjort det. :)
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

Tønsberg

Er det noen norske TMS som har blitt solgt på Blocket.se?
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

Teslanewbie

#607
bare 123 Tesla S på Finn nå.. antallet minsker .. mange som har trukket seg og avventer tror jeg.

En generell prisøkning evt nå til uken kommer også å  gi utslag på bruktbilprisene.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Trustno1

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 12. november 2014, klokken 14:36
bare 123 Tesla S på Finn nå.. antallet misnker .. mange som har trukket seg og avventer tror jeg.

En generell prisøkning evt nå til uken kommer også å  gi utslag på bruktbilprisene.

Grunnen til at det plutselig nå er så mange færre er vel at det er omtrent en mnd siden D'n ble vist og mange av annonsene ble nok kjøpt for 1mnd for å teste markedet :)

snurrehue

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 12. november 2014, klokken 14:36
bare 123 Tesla S på Finn nå.. antallet misnker .. mange som har trukket seg og avventer tror jeg.

Det er nok en følge av at annonsene blir over 30 dager gamle, ikke blir fornyet, og dermed blir inaktive. Så da er det et resultat av at selgerne har vært for grådige på prisen, og kjøperne uteblitt. Den siste måneden har jo egentlig bare vist oss at bruktmarkedet har blitt langt mer edruelig enn det har vært. Og at det er svært begrenset hvor mange som faktisk på død og liv skal ha seg Tesla NÅ.
Om høyere nypris vil slå ut og gi høyere bruktpris? Vel, gjenstår å se. I og med at de desperate kjøperne ikke viste seg særlig interessert i denne runden, tviler jeg på at deres betalingsvillighet stiger med økende priser fra Tesla. Men vi får se utover.

Øyvind.h

Veldig bra at de som bare testet markedet for å se om de kunne gjøre billig hopp til 4wd nå er på vei ut av markedet. Da blir det ikke et kunstig høyt antall biler til salgs. Ganske mange biler er blitt solgt, men tiden hvor nypris=bruktpris er nok forbi :)

Tabloide ragnarok-påstander om Model S bruktpris har nok ført til at flere av kjøperne fikk urealistiske forventninger til kupp, og derfor har holdt igjen.

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Høgis

#611
Egentlig blir jeg litt irritert over at media absolutt må skrive om Tesla Mod S uansett hva det måtte være. Har forstått at folk flest absoberer all info. vedr. bilen alle liker å hate. For et snaut år siden hørte jeg : "har du kjøpt Tesla?? har lest at de brenner godt...HAHAHA....", det var vel et par stykker som brandt der det ganske klart kom frem hva årsaken var, Tesla løste dette ved en oppdatering og det ble stille. Nå hører jeg nesten daglig: "har du Tesla? alle prøver og få solgt de ..... har lest at de er umulige å selge siden ALLE har lagt ut annonse"
Hmmm. Ser ut som endel har glemt det de lærte på barneskolen vedr. matte. De har en ny måte å telle på.... 1.... 2.... mange......ALLE. Så nå skal "ALLE" med Tesla selge bilen sin :o Det er solgt over 5000 stk. og rundt 100 er til salgs og de fleste er priset over de betalte da bilen var ny ::)
Når det nå ikke er så mange til salgs på finn.no, lurer jeg på hva media skal finne på å skrive om Tesla Mod S?
"TESLAEIERE HAR GITT OPP Å SELGE BILEN OG MÅ SITTE IGJEN MED SIN BAKHJULSDRENVE BIL, SOM ER LIVSFARLIG PÅ VINTERFØRE IFLG. NAF"  ;D
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

edorf

Om det gjelder Tesla eller andre E-biler, så har det vist seg at de holder seg veldig bra i pris i forhold til tilsvarende bensin/diesel biler. Grunnen for dette er nok avgifter og reglene for bruktimporterte. Brukt importerte biler får en redusjon i avgiften etter antall år, så da vil 2-3 år gamle brukt importerte biler fra Tyskland og andre land presse prisene nedover. El biler opplever ikke denne konkurransen samt at de fleste merker har lange leveringstider på nybiler. Fra nyttår av vil mest sannsynlig omregisteringsavgiften falle. Om forslaget går gjennom så blir omregisteringen kr. 11.000 billigere for en TMS.

PerAsperaAdAstra

Svært få som blir solgt på finn ser det ut som, og de fleste er jo priset kunstig høyt.

Markedet er jo i stor grad mettet nå, de fleste som ønsker seg Tesla og har råd til det har kjøpt bil allerede. Det er ikke ubegrenset med personer som har 600+ tusen å bruke på bil.

I og med 6000 solgte så langt er det en stor "pool" som på et eller annet tidspunkt ønsker å selge sine biler, og mange av disse ønsker seg firehjulstrekk. Da har man de kjente mekanismene med tilbud og etterspørsel. På sikt tror jeg bakhjulsdrevne Tesla vil være mye mindre attraktive enn firehjulstrekkerne.

P85_Norway

Sitat fra: PerAsperaAdAstra på søndag 16. november 2014, klokken 13:53
Svært få som blir solgt på finn ser det ut som, og de fleste er jo priset kunstig høyt.

Markedet er jo i stor grad mettet nå, de fleste som ønsker seg Tesla og har råd til det har kjøpt bil allerede. Det er ikke ubegrenset med personer som har 600+ tusen å bruke på bil.

I og med 6000 solgte så langt er det en stor "pool" som på et eller annet tidspunkt ønsker å selge sine biler, og mange av disse ønsker seg firehjulstrekk. Da har man de kjente mekanismene med tilbud og etterspørsel. På sikt tror jeg bakhjulsdrevne Tesla vil være mye mindre attraktive enn firehjulstrekkerne.
På jakt etter en billig Tesla ??
Tesla M3 Performance

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA