Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takboks

Startet av Oreo, søndag 10. mars 2013, klokken 09:47

« forrige - neste »

foijord

Selv trakk jeg bare annonsen da jeg ikke tror jeg oppnår ønsket pris (som er noen få tusenlapper under nypris). Selv om noen skulle by prisantydning er det usikkert om jeg egentlig vil selge bilen da det er 6mnd. levering på de nye... (S85D)

snurrehue

Sitat fra: lightningii på onsdag 22. oktober 2014, klokken 09:19
Ser ikke ut som det er mye bevegelse på finn, jeg har følgt med litt å det ser ut som at antallet er stabilisert, men det blir ikke solgt mange biler. Hva skal man tolke det som? Priset for høyt ift det markedet er villig til å betale?

Ja, de fleste er nok meget optimistisk med tanke på prisforlangende. De få som har blitt solgt, har blitt priset et godt stykke under nypris, og selv de som ligger godt under, sliter med å få solgt. Mange har også satt ned prisene med flere 10-tusener av kroner. Meste jeg har lagt merke til hittil er en som har satt ned prisen minst 70 000 kroner fra hva han krevde for halvannen uke siden. Og ennå er den ikke solgt.

Så det skal bli spennende å se hva som skjer når det nærmer seg leveransene av D-utgavene.

NegativeElectrode

#497
Kanskje endel potensielle kjøpere får et antiklimaks når de går inn på Finn og søker etter brukte Tesla? Media har hakk i plata "Tesla priskrakk" men prisene på Finn gjenspeiler ikke dette.

Edit: Videre så lurer jeg på hva gjennomsnittlig turnover time for biler på Finn er, og spesielt for store sedaner. Årstiden spiller kanskje en rolle. Høst og vinter er kanskje 4WD primetime, vår og sommer er motorsykkel og biler med høy ytelse.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

lightningii

Hvis jeg hadde hatt en Tesla i dag å bestilt ny for levering på våren, så tror jeg at jeg også ville ha forsøkt å få solgt den nå. Jeg tror muligens det er mange som vil slite når man nærmer seg levering av både Model X og de nye "D"ene. Da tror jeg mange kommer i en posisjon hvor de "må" selge, å da kan det fort bli litt stygt..
Sitat fra: foijord på onsdag 22. oktober 2014, klokken 09:38
Selv trakk jeg bare annonsen da jeg ikke tror jeg oppnår ønsket pris (som er noen få tusenlapper under nypris). Selv om noen skulle by prisantydning er det usikkert om jeg egentlig vil selge bilen da det er 6mnd. levering på de nye... (S85D)

foijord

Sitat fra: lightningii på onsdag 22. oktober 2014, klokken 10:24
Hvis jeg hadde hatt en Tesla i dag å bestilt ny for levering på våren, så tror jeg at jeg også ville ha forsøkt å få solgt den nå. Jeg tror muligens det er mange som vil slite når man nærmer seg levering av både Model X og de nye "D"ene. Da tror jeg mange kommer i en posisjon hvor de "må" selge, å da kan det fort bli litt stygt..
Sitat fra: foijord på onsdag 22. oktober 2014, klokken 09:38
Selv trakk jeg bare annonsen da jeg ikke tror jeg oppnår ønsket pris (som er noen få tusenlapper under nypris). Selv om noen skulle by prisantydning er det usikkert om jeg egentlig vil selge bilen da det er 6mnd. levering på de nye... (S85D)

Må presisere at jeg IKKE har bestilt en S85D. Hadde jeg gjort det hadde jeg solgt nå for den prisen jeg hadde fått da verditapet som du sier vil bli styggere etterhvert. Men det kan fort bli et stygt verditap på S85D også, tenkt bare hva som skjer hvis/når det kommer facelift og Q120D med heads-up augmented reality og night vision...

lightningii

Du har nok helt rett i det, men nå er vi ikke der enda.. ;) Poenget mitt var vel egentlig at om man har bestilt ny bil med levering til våren, så tror jeg at tiden for oppnå best mulig pris for en Tesla uten 4WD og Autopilot er nå.
Dermed ville jeg ha solgt den nå fremfor å sitte på den til våren.

Men det kan fort bli et stygt verditap på S85D også, tenkt bare hva som skjer hvis/når det kommer facelift og Q120D med heads-up augmented reality og night vision...
[/quote]

christian1986

Tror ikke det lønner seg å legge den ut nå. Med alt fokuset i media forventer folk at bilene skal være billigere, noe som ikke hjelper på prisene.

Tenker gjerne at tidlig vår blir gunstigere. Raser de mye mer i pris så er nok også sjansen for at Tesla blir sittende fast med masse ferdigproduserte biler som folk ikke tar i mot. Må jeg ned rundt 400k for min S85 til våren blir nok det løsningen.

timingbeltkiller

Det sikreste er å selge før du kjøper ny.
Har du griseflaks med både økonomien og økologien,
kan det føre til du venner deg helt av med bil i ventetiden på ny.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

foijord

Sitat fra: lightningii på onsdag 22. oktober 2014, klokken 10:54
Du har nok helt rett i det, men nå er vi ikke der enda.. ;) Poenget mitt var vel egentlig at om man har bestilt ny bil med levering til våren, så tror jeg at tiden for oppnå best mulig pris for en Tesla uten 4WD og Autopilot er nå.

No doubt. Men orker uansett ikke være uten Tesla i 6 måneder. Livet er for kort til det. S85D er en knallbra bil, men den kan bli enda bedre. Det er masse rom for forbedring, f.eks. softclose på frunken så den kan brukes uten å være redd for å bulke panseret, Night vision på ryggekamera slik at det funker bedre i mørket, Night vision på et fremoverrettet kamera, bare fordi det er tøft, markeringslinjer på ryggekamera, automatisk avblendbare lykter, gjerne med laserlys, heads up display, helst med augmented reality, større batteri, etc... Noe av dette kommer kanskje på de bilene som leveres til våren men neppe alt.

Satser på at det blir en ny Tesla en gang i 2017, med alt dette, før avgiftene kommer :) Er lov å drømme litt hvertfall!

Knnot

Sitat fra: lightningii på onsdag 22. oktober 2014, klokken 09:19
Ser ikke ut som det er mye bevegelse på finn, jeg har følgt med litt å det ser ut som at antallet er stabilisert, men det blir ikke solgt mange biler. Hva skal man tolke det som? Priset for høyt ift det markedet er villig til å betale? Prisen for mange biler ligger fremdeles svært tett opp mot nybil pris. Den dyreste brukte S85 på finn som jeg finner ligger på 686 000.
Tilsvarende ny S85D med auto pilot 4WD ligger på 689 000 med samme konfig. Så forstålig nok så tror jeg folk flest velger nytt, å da med 4WD og Autopilot.

Helt enig med deg her.

Når bruktprisene nå så vidt reflekterer at det er snakk om en bruktbil med X-antall km på telleren og man kan kjøpe en S85D med samme konfigurasjon til tilsvarende kostnad og få alle fordelene med den nye utgaven, vil jeg tro at de eneste som får solgt er de som faktisk realisere et verditap (som er normalen). Dette kommer også tydelig frem på finn.no hvor kun biler som har en fornuftig prissetting er blitt solgt siste halvannen uken.

Ønsker at alle som ønsker å selge bilene sine får solgt, men for all del stikk fingeren i jorden og bli litt realistiske.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52424264&searchclickthrough=true
--> Norges desidert dyreste Tesla og prisen er ikke prutbar... lykke til!  ::)

TMX

Jeg vurderer å kjøpe en brukt Tesla Model S.
Som dere sikkert ser på brukernavnet mitt så var den første planen å gå for en Model X. Har reservasjons nummer #1671 liggende inne på Tesla Model X. Men kona som ikke finnes bil interessert har begynt å klage over at hun ikke vil bruke 700 - 800K på bil.

Jeg er ute etter en brukt Model S 85 som må ha skinnseter, tech pakke, luftfjæring, HiFi studio og bakovervendte barneseter. Ser at den billigste på finn ligger ute for 550K nå så det begynner å bli bedre. Det er vel ca 100k under nybil pris for en tilsvarende TMS 85D. Men ser også at det er veldig mange som selger TMS med bare sommerdekk. De skal tydeligvis beholde vinterdekkene til sin nye 85D  ;)

Jeg tror jeg vil få tilsvarende TMS for nærmere 500K neste år når vi begynner å nærme oss april og levering på nye TMS 85D og P85D begynner å nærme seg.
Hva tror dere erfarne Tesla kjennere??

PS: Jeg fikk låne en fullspekka TMS 85P i helga av en raus kompis. Dro på langtur og kjørte ca 700km i løpet av helga. Ble ikke noe mindre Tesla fanboy for å si det sånn  ;)
For en bil!!!!!!
Tesla SC fungerer utmerket på langtur. Fant også ut at TMS 85 holder for meg trenger ikke P versjonen og i hvert fall ikke P85D. Det blir en supersprek bil uansett hva man velger  :)

Når jeg kom hjem og satt meg i Skoda'en var det som å kjøre traktor  :'(
Det bråker, fusker, stinker og forurenser  :'(

Foleson

Tipper du har rett, et par måneder etter nyttår så begynner nok en standard Model S å nærme seg 500.000. Spørsmålet er egentlig mest om du kan klare å leve med en Skoda så lenge....
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

vrom

Bare vanlig verdifall fram til mars er 5-10%

Så ja, selvfølgelig vil prisene falle over tid..

Kjell Leaf

Sitat fra: TMX på onsdag 22. oktober 2014, klokken 14:01
Jeg vurderer å kjøpe en brukt Tesla Model S.
Som dere sikkert ser på brukernavnet mitt så var den første planen å gå for en Model X. Har reservasjons nummer #1671 liggende inne på Tesla Model X. Men kona som ikke finnes bil interessert har begynt å klage over at hun ikke vil bruke 700 - 800K på bil.

Jeg er ute etter en brukt Model S 85 som må ha skinnseter, tech pakke, luftfjæring, HiFi studio og bakovervendte barneseter. Ser at den billigste på finn ligger ute for 550K nå så det begynner å bli bedre. Det er vel ca 100k under nybil pris for en tilsvarende TMS 85D. Men ser også at det er veldig mange som selger TMS med bare sommerdekk. De skal tydeligvis beholde vinterdekkene til sin nye 85D  ;)

Jeg tror jeg vil få tilsvarende TMS for nærmere 500K neste år når vi begynner å nærme oss april og levering på nye TMS 85D og P85D begynner å nærme seg.
Hva tror dere erfarne Tesla kjennere??

PS: Jeg fikk låne en fullspekka TMS 85P i helga av en raus kompis. Dro på langtur og kjørte ca 700km i løpet av helga. Ble ikke noe mindre Tesla fanboy for å si det sånn  ;)
For en bil!!!!!!
Tesla SC fungerer utmerket på langtur. Fant også ut at TMS 85 holder for meg trenger ikke P versjonen og i hvert fall ikke P85D. Det blir en supersprek bil uansett hva man velger  :)

Når jeg kom hjem og satt meg i Skoda'en var det som å kjøre traktor  :'(
Det bråker, fusker, stinker og forurenser  :'(
Vent til neste høst/vinter om du har tålmodighet til det, da sparer du mye penger.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Øyvind.h

Vent 3 år. Da har verdien falt enda mer!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA