Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takboks

Startet av Oreo, søndag 10. mars 2013, klokken 09:47

« forrige - neste »

Sjøhyene

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 08. september 2014, klokken 11:18
Sitat fra: Sjøhyene på mandag 08. september 2014, klokken 11:04
Kan virkelig ikke forstå at bilen fortsatt selges for mer brukt enn ny. Kan det komme av at det er en del folk der ute med mye penger som vegrer seg for å bestille bil på nett? Eneste logiske forklaringen jeg kan komme på. Den værste hypen er jo forbi og ventetiden har vært relativt lav i hvertfall det siste halvåret.
Forklaringen er jo enkel - ingen har jo *egentlig* lyst til å selge bilen. Kun om de kan bestille seg en ny ganske snart. :)

Med tilnærmet null tilbud må de som ikke gidder vente pent bla opp litt på toppen av nybilpris for å overbevise noen om å gi fra seg bilen sin.

ja, ser den fra selgers perspektiv. ;) Er vel heller kjøperne jeg ikke forstår.
Bilen har jo rullet på veiene i ett år nå, og så har du ikke da tid til å vente noen måneder til på å få bilen kliss ny akkurat sånn du vil ha den.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Brede

"Moms-panikken" dukker jo også opp med jevne mellomrom.  ;)

Jeg vil også tro at skeptikerne som innerst inne har lyst på en Tesla nå ser at bilen faktisk fungerer, det står ikke haugevis med batteridøde Teslaer langs veiene og det er ikke elbilhaterne som har de beste argumentene lenger.

Noen av oss vil jo helst ha ting NÅ med en gang. Jeg er slik selv jeg, kan godt finne på å betale litt ekstra for umiddelbar tilgang til noe jeg har lyst på...  :-\ Heldigvis bestillte jeg såpas tidlig at det ikke var noe alternativ å kjøpe brukt.

NegativeElectrode

Brukte elbiler er etterspurte i UK
http://insideevs.com/sales-used-electric-vehicles-double-uk/

Legger man på kult-faktoren til Tesla er det kanskje litt greiere å forstå fenomenet (selv om akkurat for Model S på Finn.no p.t sparer tid, ikke penger)
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

kjellan

Sitat fra: BMW850 på fredag 26. september 2014, klokken 02:29
Jøss! Er ryggelyset også plastidippa?!  :o

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51521588

Ein måte å sleppe duggproblem både i ryggelyset og tåke lyset    opå. Smart....
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

Muffinman

Ihvertfall dugg/vann i baklyktene, i likhet med min. Begge ble byttet på min.

For øvrig tullete å plastidippe rygge/tåkebaklys.

Høgis

#246
Sitat fra: Muffinman på fredag 26. september 2014, klokken 22:11
Ihvertfall dugg/vann i baklyktene, i likhet med min. Begge ble byttet på min.

For øvrig tullete å plastidippe rygge/tåkebaklys.

Syntes ikke det var helt feil jeg ??? Like bra og skjule feilen 8) Ryggelyset er omtrent null verd nå i høstmørket alikevel og det ser ikke bra ut med dugg i baklyktene som jeg også har. Tesla forsøkte og utbedre problemet, men det ble bare værre. De har tilbudt nytt forsøk på utbedring (etter innlegg her), men kunne ikke garantere at det ble bra. Da venter jeg heller til de (forhåpentlighvis) har en god løsning på dette. Dette er faktisk det eneste problemet jeg pr. i dag har med bilen og syntes egentlig det er en bagatell   ;D
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Twowheels

Selv om det ligger biler på Finn til over nypris betyr det ikke de blir solgt til den prisen. Det ligger også biler der til godt under nypris som ikke blir solgt umiddelbart.

Tror heller det er noen som TROR de kan tjene flere 10 tusner.
_________

Muffinman

Sitat fra: Høgis på lørdag 27. september 2014, klokken 01:38
Sitat fra: Muffinman på fredag 26. september 2014, klokken 22:11
Ihvertfall dugg/vann i baklyktene, i likhet med min. Begge ble byttet på min.

For øvrig tullete å plastidippe rygge/tåkebaklys.

Syntes ikke det var helt feil jeg ??? Like bra og skjule feilen 8) Ryggelyset er omtrent null verd nå i høstmørket alikevel og det ser ikke bra ut med dugg i baklyktene som jeg også har. Tesla forsøkte og utbedre problemet, men det ble bare værre. De har tilbudt nytt forsøk på utbedring (etter innlegg her), men kunne ikke garantere at det ble bra. Da venter jeg heller til de (forhåpentlighvis) har en god løsning på dette. Dette er faktisk det eneste problemet jeg pr. i dag har med bilen og syntes egentlig det er en bagatell   ;D
Tror ikke vi snakker om samme ting. Det kan godt være det er dugg i rygge- og tåkebaklys, men det vises jo ikke. Derimot synes det godt at det er fukt inne i selve lykta. De har prøvd å fikse dugg i "smålysene" fire ganger på min bil, men også byttet begge lyktene i bakluka da de var fulle av vann. Har du også fukt i selve lykta?

For øvrig uenig i at det er like godt å dekke til "smålysene". Selv om de er dårlige er det de eneste som finnes, og verdifulle bare av den grunn....faktisk hjelper det å slå på tåkebaklyset før rygging.

Høgis

Sitat fra: Muffinman på lørdag 27. september 2014, klokken 07:29
Sitat fra: Høgis på lørdag 27. september 2014, klokken 01:38
Sitat fra: Muffinman på fredag 26. september 2014, klokken 22:11
Ihvertfall dugg/vann i baklyktene, i likhet med min. Begge ble byttet på min.

For øvrig tullete å plastidippe rygge/tåkebaklys.

Syntes ikke det var helt feil jeg ??? Like bra og skjule feilen 8) Ryggelyset er omtrent null verd nå i høstmørket alikevel og det ser ikke bra ut med dugg i baklyktene som jeg også har. Tesla forsøkte og utbedre problemet, men det ble bare værre. De har tilbudt nytt forsøk på utbedring (etter innlegg her), men kunne ikke garantere at det ble bra. Da venter jeg heller til de (forhåpentlighvis) har en god løsning på dette. Dette er faktisk det eneste problemet jeg pr. i dag har med bilen og syntes egentlig det er en bagatell   ;D
Tror ikke vi snakker om samme ting. Det kan godt være det er dugg i rygge- og tåkebaklys, men det vises jo ikke. Derimot synes det godt at det er fukt inne i selve lykta. De har prøvd å fikse dugg i "smålysene" fire ganger på min bil, men også byttet begge lyktene i bakluka da de var fulle av vann. Har du også fukt i selve lykta?

For øvrig uenig i at det er like godt å dekke til "smålysene". Selv om de er dårlige er det de eneste som finnes, og verdifulle bare av den grunn....faktisk hjelper det å slå på tåkebaklyset før rygging.

Har ikke hatt problemer med dugg i selve baklyktene.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Roma

Nå begynner det å tikke inn med teslaer på finn.no. De fleste ser ut til å være P85 og P85+

Bare siden jeg sjekket i dag tidlig er det kommet hele 6 nye biler for salg. Totalt antall ligger nå på 69 stk. Tipper dette tallet er vesentlig høyere på mandag.

Stive priser  8) men det er lov å prøve seg.

Asarin

Hehe.

Magefølelsen min sier også at det er P85(+)-gutta som kommer til å bytte bil raskest. Prisnivået på disse kan derfor bli noe presset i de neste månedene. :)
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

OleI

Så snart det blir press på de så følger "hele gjengen" etter. Så P85, S85 osv.
SPENT på å se hva det her har å si for prisene.
Nå kommer jo i tillegg Tesla X, dermed litt mindre press på S.

B_Tesla

Kanskje dette normaliserer prisene litt. Prisen på en brukt Tesla er veldig kunstig - basert på prisen som er oppgitt. Nå har det seg slik at biler ikke akkurat pleier å gå for det det star på finn, men et 5-sifret beløp ned.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Twowheels

_________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA