Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takboks

Startet av Oreo, søndag 10. mars 2013, klokken 09:47

« forrige - neste »

pej

Vurderer å selge min, er dette en grei pris for en bil med dette utstyret tro? Er den salgbar? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48747111&editAd=true
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Øggen

Må du selge kjappt??
Om ikke hadde jeg lagt på litt til. Da har du mer å gå på når de begynner å prute ;-)

pej

Hei, må ikke selge, bare vurderer det siden jeg tenker å bestille model x. Virker som prisene faller raskt om dagen og tipper den må ned på 400k tallet om et års tid når "alle" som har model S vil kjøpe X.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Øggen

Litt enig, og er på samme tanke som du. Det kommer mer og mer snack's på de nyere utleverte bilene. Min"gamle" kommer da bakerst i rekken av de atraktive bilene.
MEN, har tatt feil før ( på 90tallet en gang:)

Havebigfun

#229
Sitat fra: pej på søndag 10. august 2014, klokken 22:14
Vurderer å selge min, er dette en grei pris for en bil med dette utstyret tro? Er den salgbar? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48747111&editAd=true
Jeg ville lagt litt på også (20k feks). I samband med Mva-diskusjonene kommer antakelig stadig nye kjøpere til. Disse er ville i blikket og betaler villig bare de får en bil nå 8)
Men husk - om det kommer mva før model-X har de som sitter uten elbil den dagen avgiften kommer "dritet seg ut"- det er ikke usannsynlig...

Guybrush

Sitat fra: pej på søndag 10. august 2014, klokken 22:14
Vurderer å selge min, er dette en grei pris for en bil med dette utstyret tro? Er den salgbar? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48747111&editAd=true

Må si meg enig med flere her. Legg deg høyere. Folk er gærne og tar kontakt uansett!
Tror ikke du klarer å skremme potensielle kjøpere med høy pris...

Brede

#231
Overpriset er velpriset om noen kjøper den.  ;)

Edit: 508k er vel prisen på den konfigurasjonen som er til salgs der.

jkirkebo

Sitat fra: tonl på søndag 07. september 2014, klokken 10:39
finn.no ligger det en ribbet 60kwh til 595.000kr. Prisen for samme konfig er rett i underkant 500.000kr. Her håper nok selgeren  å tjene 100.000kr

512k kom jeg til for en ny med samme konfig (den har SC tilgang inkludert). Men enig i at det er overpriset ja...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Amoss

Sitat fra: tonl på søndag 07. september 2014, klokken 10:39
finn.no ligger det en ribbet 60kwh til 595.000kr. Prisen for samme konfig er rett i underkant 500.000kr. Her håper nok selgeren  å tjene 100.000kr

En ribbet 60kwh til 595.000kr er overpriset syns jeg..
-Lyst skinn
-Brunt, matt treinteriør
-7 seter
-hattehylle

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50761436&searchclickthrough=true

Bilen du linket til var en 85. Med samme config fikk jeg opp 560,300.- (og da har jo hattehyllen blitt inkludert).

Joda, han prøver å tjene penger, men ikke 100k som andre snakker om :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

petersv

Sitat fra: tonl på søndag 07. september 2014, klokken 10:39
finn.no ligger det en ribbet 60kwh til 595.000kr. Prisen for samme konfig er rett i underkant 500.000kr. Her håper nok selgeren  å tjene 100.000kr

En ribbet 60kwh til 595.000kr er overpriset syns jeg..
-Lyst skinn
-Brunt, matt treinteriør
-7 seter
-hattehylle

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50761436&searchclickthrough=true

Tror du må lese annonsen en gang til...

B_Tesla

Sitat fra: petersv på søndag 07. september 2014, klokken 12:23
Tror du må lese annonsen en gang til...

Slik jeg ser det koster den idag 560.300 gitt at den ikke har vinterdekk. Linken er jo til en S85, og ikke en S60 som det skrives her.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Sjøhyene

Kan virkelig ikke forstå at bilen fortsatt selges for mer brukt enn ny. Kan det komme av at det er en del folk der ute med mye penger som vegrer seg for å bestille bil på nett? Eneste logiske forklaringen jeg kan komme på. Den værste hypen er jo forbi og ventetiden har vært relativt lav i hvertfall det siste halvåret.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

MartinP

Ventetiden på min er 5 måneder (bekreftet tidlig juli og leverans nå ventet i desember!) - så det er sikkert noen som betaler litt ekstra for å slippe å vente.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Sjøhyene på mandag 08. september 2014, klokken 11:04
Kan virkelig ikke forstå at bilen fortsatt selges for mer brukt enn ny. Kan det komme av at det er en del folk der ute med mye penger som vegrer seg for å bestille bil på nett? Eneste logiske forklaringen jeg kan komme på. Den værste hypen er jo forbi og ventetiden har vært relativt lav i hvertfall det siste halvåret.
Forklaringen er jo enkel - ingen har jo *egentlig* lyst til å selge bilen. Kun om de kan bestille seg en ny ganske snart. :)

Med tilnærmet null tilbud må de som ikke gidder vente pent bla opp litt på toppen av nybilpris for å overbevise noen om å gi fra seg bilen sin.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

NegativeElectrode

#239
Sitat fra: MartinP på mandag 08. september 2014, klokken 11:08
Ventetiden på min er 5 måneder (bekreftet tidlig juli og leverans nå ventet i desember!) - så det er sikkert noen som betaler litt ekstra for å slippe å vente.

Vanskelig å spå når dette normaliserer seg, For iPhone er vel dette fortsatt ikke helt normalisert. Bare vent til neste uke, da kommer menigheten til å overnatte utenfor Eplehuset. Hvis noen får kjøpt flere eksemplarer av iPhone 6 vil noen garantert kjøpe de til høyere pris enn veiledende dersom lageret går tomt i en kort periode.

Redigert: En ting til. Den hete debatten om elbiler hvor Tesla er selve symbolet på suksess (eller sløsing med offentlige midler i noens øyne) får mange opp øynene for bilen i disse dager. Kritikk er også PR. Skal ikke se bort fra at når den første bølgen av entusiaster har fått bilen, så kommer det en ny bølge med kjøpere som ser at elbiler kan være både praktiske, morsomme og lønnsomme på en og samme tid. Jeg vil heller ikke undervurdere effekten av et godt utbygd ladenettverk, som fører til at rekkeviddeangsten forsvinner.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA