Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takboks

Startet av Oreo, søndag 10. mars 2013, klokken 09:47

« forrige - neste »

cyber

Tesleiere som har bilen til salgs på finn har nå introdusert eiendomssalgbegrepet " bud mottatt " i sine annonser.
Ennå et tegn på at Tesla er en sikker investering - på linje med fast eiendom  :D

Havebigfun

Med den enorme utleveringshastigheten vi ser nå kan det godt være det er 50- 100 TMS til salgs til enhver tid. Mulig de gode tidene er snart over. Det er imidlertid avhengig av Teslas utleveringstid fremover.

Teslafanboy

Rød P85, Brune perfomance seter, karbonfiber dekor, 21" grå turbinefelger, alt utstyr untatt + og barneseter ;) Levering juni/juli

Lanber

Alt kan selges, det er bare et spørsmål om pris.
Lang tid for solg indikerer folk forvente at bilene skal prises mer normalt med avslag i forhold til nypris.

Havebigfun

Sitat fra: Lanber på onsdag 09. april 2014, klokken 09:40
Alt kan selges, det er bare et spørsmål om pris.
Lang tid for solg indikerer folk forvente at bilene skal prises mer normalt med avslag i forhold til nypris.
Eller at alle potensielle Teslakjøpere har fått sine ønsker oppfyllt av Tesla i det siste. De har solgt alt av biler som var salgbare frem til 3103- dvs så godt som alle- og mange med svært kort varsel.
Kan hende det må gå litt tid før det er mange nok nye kjøpere som ikke kan vente i 5-6 mnd.

Amoss

Sitat fra: Sven-Erik på onsdag 09. april 2014, klokken 08:54
Men bilen er ikke solgt, og annonsen har nå gått ut på dato.
(30 dager)

Er du nå så sikker på det?  Den er tross alt omregistrert på ny eier 31/3 2014...
http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EL23000
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Superduper

http://www.finn.no/47726152

Nå virker det jo som man kan gjøre noen fornuftige kjøp da markedet er litt mettet. Eller hva tror dere?

noto

Høystbydende står det. Prisantydning er jo lik kostpris, så det må ses på som et startpunkt for budrunde.

Real EoN

Jeg har bestilling inne på både Model X og BMW i3 som vil bli brukt frem til X kommer som nr 1 bil. Kommer til å gå for budrunde jeg å tror jeg om jeg ikke allerede får solgt den uten bruk av finn.no  :) Tror jeg kommer til å legge meg rundt 80 000 under dagens pris for min P85+ inkl vinterdekk, 5 års (blir jo da 4 års service avtale fra 10 sept) og sota vinduer bak B stolpe 45% og bak 25%. Så om noen har lyst på en sort/sort m/karbon og alt minus bakovervendte barneseter så er det bare å gi et hint. Selges tidligst starten av juli !
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

noto

Det beviser vel nettopp at han ikke selger for utropspris. I så fall hadde den vært solgt for lengst. Bilen er  jo ikke levert ennå, så det haster ikke for selger.

Superduper

Men det betyr jo da igjen at de mest ivrige alt har kjøpt bil.

pej

Husk at ikke alle "ivirge" har cash. Kjenner flere som ikke tør å kjøpe bil før de har solgt den de har. Store dyre fossilbiler går veldig tregt om dagen og mange vil selge seg ned på en billig bil før de kan kjøpe ny. Jeg fulgte selv denne strategien og solgte en "dyr" bil og kjøpte en billig "ventebil". Først når ventebilen var på plass, så kjøpte jeg Tesla. Kjipt å bli sittende med mye kapital bakbundet på gårdsplassen.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Superduper

Greit nok det, men da går de faktisk ikke under kategorien med de mest ivrige heller. Normalt sett overbetaler ikke disse folkene for biler heller.

Havebigfun

For tiden er det bare 30 TMS på Finn- det er uendret fra tidligere selv om det er atskillig flere biler i Norge nå. Det er et meget godt tegn som betyr at enten er folk så fornøyde med bilene sine at de ikke selger - eller at bilene omsettes jevnt og trutt om prisen er riktig- eller begge deler.

Lanber

Eller at folk er på påskeferie og ikke tenker på bilsalg

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA