Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takboks

Startet av Oreo, søndag 10. mars 2013, klokken 09:47

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: janmb på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:31
Det er dagens nybilpris som er interessant å sammenligne med, ikke hva bilen i sin tid ble kjøpt for.

Helt klart, og kombinert med "null" leveringstid på en bruktbil så har selger et kanongodt utgangspunkt. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Teslanewbie

Sitat fra: Cobos på tirsdag 25. februar 2014, klokken 14:24
Det som viser at markedet her ikke er helt oppdatert er at biler med manuelle speil (som et eksempel på en bil før prisendringen) burde legges ut billigere enn biler med elektriske speil, som jo viser at det er en bestilling etter prisøkningen og med nyere mer oppdatert konstruksjon. Forskjellen nå er ikke veldig stor, men det at om noen år kan 2mnd i forskjell i konstruksjonstid utgjøre en stor forskjell i utstyr selvom begge to er 2014 modeller er det ikke sikkert alle bruktbilkjøperne vet. Og her lønner det seg å ha gjort hjemmeleksa si...
Kan bli spennende framover.

Cobos

Motoriske speiler kan ettermonteres for  13000 kr ble det meg fortalt , da har du en bil som er up to date...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cobos

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 25. februar 2014, klokken 19:19
Sitat fra: Cobos på tirsdag 25. februar 2014, klokken 14:24
Det som viser at markedet her ikke er helt oppdatert er at biler med manuelle speil (som et eksempel på en bil før prisendringen) burde legges ut billigere enn biler med elektriske speil, som jo viser at det er en bestilling etter prisøkningen og med nyere mer oppdatert konstruksjon. Forskjellen nå er ikke veldig stor, men det at om noen år kan 2mnd i forskjell i konstruksjonstid utgjøre en stor forskjell i utstyr selvom begge to er 2014 modeller er det ikke sikkert alle bruktbilkjøperne vet. Og her lønner det seg å ha gjort hjemmeleksa si...
Kan bli spennende framover.

Cobos

Motoriske speiler kan ettermonteres for  13000 kr ble det meg fortalt , da har du en bil som er up to date...
Poenget mitt var ikke så mye speilene, men det faktumet at hva som er inkludert og hva som faktisk kan ettermonteres endrer seg nesten måned for måned. Det er også mye mer finmasket enn vanlige bilers årsmodell, eller før/etter et facelift. Dermed må man være veldig bevisst når man kjøper en brukt Model S.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Knnot

Sitat fra: janmb på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:31
Sitat fra: Knnot på tirsdag 25. februar 2014, klokken 10:22
Horribelt hvilke priser som legges på noen av bilene man nesten med sikkerhet kan regne seg tilbake som bestilt før prisendringen 8.nov. Noen som ønsker en massiv fortjeneste på bilen.

Hva selger ga for bilen har jo ingen verdens ting med hvordan bilen skal prises. Det som avgjør prising på bruktbil er utelukkende en ting: Kjøpergruppens samlede betalingsvilje. Og som andre har poengtert: Det er dagens nybilpris som er interessant å sammenligne med, ikke hva bilen i sin tid ble kjøpt for.

Som en tabloidavis tar du og refererer til et enkelt utsagn i innlegget mitt uten å faktisk lese gjennom resten av teksten.

Hadde du tatt deg bryet med det ville du dermed kunne se at jeg i samme innlegg viser til at markedskrefter som tilbud/etterspørsel er med å bestemme både pris og betalingsvilligheten for produktet, og at jeg mener at det ikke er et dumt regnestykke å få bilen 5-6 måneder før, til samme pris eller i noen tilfeller høyere pris, som man ellers uansett ville måtte betalt for produktet.  Ville jeg betalt ekstra til en privatperson for dette? Nei. Der får prisøkningen heller tilegnes Tesla som tross alt skal stå for både service, garanti og generell sikkerhet som organisasjon for produktet jeg har kjøpt.   

Oreo

Sitat fra: Knnot på onsdag 26. februar 2014, klokken 13:25
Der får prisøkningen heller tilegnes Tesla som tross alt skal stå for både service, garanti og generell sikkerhet som organisasjon for produktet jeg har kjøpt.   
Service, generell sikkerhet hos Tesla og garanti, om noe avkortet i tid/km, står vel fortsatt ved lag etter et eierskifte såvidt jeg vet?

Sett at jeg f.eks. plutselig skiftet jobb og kom til å kjøre ganske mye 40-50mil om dagen, gjerne i områder med mye bomveier/ferger. Da hadde jeg nok gladelig bladd opp nybilpris for å en TMS på dagen.
Penger spart er penger tjent, og denne summen kan godt hende noen lett forsvarer med sitt bruk. Situasjoner kan være svært forskjellig fra person til person.
Klart, som privatperson som kjører lite, eller MÅ ha eletrisk innfelbare speil, kan sikkert vente 5-6mnd. Jeg ville nok foretrukket å konfigurere min egen bil. Min far hadde aldri brydd seg om slike detaljer, bare bilen går framover og bremsene virker er han fornøyd.
Å bruke argumenter som å heller gi pengene til Tesla enn til naboen er vel ganske smålig?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Foleson

Relativt fornuftig priset, og så bør det ikke være mye feil på den siden det er Kjell-Arne Wold som selger bilen sin :-P

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47114677&searchclickthrough=true
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Lacaixxa

Sitat fra: Foleson på torsdag 13. mars 2014, klokken 14:59
Relativt fornuftig priset, og så bør det ikke være mye feil på den siden det er Kjell-Arne Wold som selger bilen sin :-P

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47114677&searchclickthrough=true

Men fryktelig dårlig tegn om han nå blir sett kjørende rundt i en ny Porsche Panamera;)
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Cowboystrekk

Mest imponert over at han har ordna seg vinterdekk privat ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

ducktolate

"Lite brukt" - 16000km på 6-7 mnd er det lite? Jeg trodde jeg kjørte mye når jeg kjører rundt 30000 i året...

sindrej

Sitat fra: ducktolate på torsdag 13. mars 2014, klokken 15:45
"Lite brukt" - 16000km på 6-7 mnd er det lite? Jeg trodde jeg kjørte mye når jeg kjører rundt 30000 i året...
Tror du misser poenget .. 16000 km er lite for en bruktbil som er til salg.  Om den er gått 6 mnd eller 3 år er egentlig irrelevant i den sammenhengen.

ducktolate

Ja det er sant.. Som bruktbil så er den så å si ny, selv om den er kjørt langt på et halvt år.

Amoss

Sitat fra: Lacaixxa på torsdag 13. mars 2014, klokken 15:03
Men fryktelig dårlig tegn om han nå blir sett kjørende rundt i en ny Porsche Panamera;)

Neida, så fort han har fått solgt denne så sender han en mail til Elon:
SitatNå har jeg solgt bilen, så nå kan du kunngjøre den nye 120P++AWD
;)

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 13. mars 2014, klokken 15:12
Mest imponert over at han har ordna seg vinterdekk privat ;)

Merket meg også dette ja... ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

haavardhun

liten digresjon her.. ser daglig at det dukker opp nye TMS på finn.no til salgs, men de aller fleste ligger der leeenge.. på tide at folk tar litt mer fornuftig pris?
Leaf siden februar 2014...
Skoda Yeti snart byttes ut til fordel for TMS85? jepp, kommer i oktober

janmb

Det handler vel heller om at mange legger ut for salg for å kanskje selge om de får en knallpris - mens man forøvrig ikke er veldig opptatt av- eller avhengig av å selge.

Selgers marked med andre ord.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Havebigfun

Antallet biler som ligger på finn er ca 35- det har det vært en stund- ettersom det kommer nye daglig betyr det antakelig at det blir solgt noen daglig og- hvis prisen er ok kan det gå fort- man kan ikke forvente å få ny listepris nå for en bil som er 6 mnd gammel og har gått 10-16k.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA