Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takboks

Startet av Oreo, søndag 10. mars 2013, klokken 09:47

« forrige - neste »

MyTess

Hvis du bare skriver model s i søkefelt, så får du 39. Velger du spesifikt får du nok bare 34.


Sent from my iPad using Tapatalk

rakriste

Sitat fra: Olemann på lørdag 11. januar 2014, klokken 11:47
Nå ligger det for tiden mellom 30 og 40 Model S på FINN.  Prisene er kommet under kr. 600.000, og det ser ut som de råeste spekulantene får konkurranse fra de som selger for det det de selv har betalt, eller i alle fall det som er dagens nybilpris.  Andre biler ligger ute lenge uten å selges.

Siden det er så mange biler for salg, kan det være at mange rett og slett har funnet ut at bilen ikke passer?  Ikke var som forventet?  Og at disse naturlig nok ikke skriver om det her på Forum da det ikke er noe salgs-argument?

ser ingen biler til under 600k på finn per dags dato.
den til 599 999,-  (les annonsen engang til) så ser du at du må betale 24000 ekstra for å kjøpe bilen pga ranger servicen. altså 623 999,-

stort sett alle bilen annonseres utifra dagens nypris og gjerne over. så langt ifra det selgere opprinnelig gav hittil iallefall.
ergo så kan man lett konkludere med at de selger pga profitt og ikke missnøye da hadde de lett solgt for hva de selv gav evnt + noen få kroner, men allikvel langt under dagens "nypris"

Dette er iallefall min teori. ;)
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

rakriste

Sitat fra: MyTess på lørdag 11. januar 2014, klokken 15:54
Hvis du bare skriver model s i søkefelt, så får du 39. Velger du spesifikt får du nok bare 34.


Sent from my iPad using Tapatalk


når du søker model s så dukker det opp minst 5 biler av andre merker, en bmw, en leaf , en roadster osv ;)

Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

Havebigfun

Har jeg oppfattet det rett ble det solgt ca 6000 MB i Norge i 2013- p finn er det 498 biler fra 2013 til salgs- det tilsvarer ca 8%.
Av 1983 som ble solgt samme år er det 15 tilsalgs, det er ca 0,8%.
Ingen grunn til panikk altså- ser ut som om det er for lite TMS på finn -og ikke for mange.
Av 2013 årgang selges ti ggr så mange bruktbiler relativt til antall utleverte biler.

I praksis kan man selge bilen sin om man allikevel misliker fargen og bestille en ny uten at det koster særlig mye.
Gjør man det med en MB mister man fort 20% av innsatsen sin. Vi alle har vunnet litt i lotto  8) 

krl

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 11. januar 2014, klokken 16:32
Har jeg oppfattet det rett ble det solgt ca 6000 MB i Norge i 2013- p finn er det 498 biler fra 2013 til salgs- det tilsvarer ca 8%.
Av 1983 som ble solgt samme år er det 15 tilsalgs, det er ca 0,8%.
Ingen grunn til panikk altså- ser ut som om det er for lite TMS på finn -og ikke for mange.
Av 2013 årgang selges ti ggr så mange bruktbiler relativt til antall utleverte biler.

I praksis kan man selge bilen sin om man allikevel misliker fargen og bestille en ny uten at det koster særlig mye.
Gjør man det med en MB mister man fort 20% av innsatsen sin. Vi alle har vunnet litt i lotto  8)
Det siste er vel forsåvidt riktig, men prosentandelen MB til salgs på finn er neppe helt sammenlignbar med Model S, da mange av MB-ene er biler som fort gjort ble levert fra høsten 2012 og utover, eller som har vært benyttet som demobiler ++. Jeg har ikke sett noen Model S demobil til salgs ennå, og alle Model S-ene er vel levert fra sommeren 2013 og utover?

Havebigfun

Sitat fra: krl på lørdag 11. januar 2014, klokken 16:42
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 11. januar 2014, klokken 16:32
Har jeg oppfattet det rett ble det solgt ca 6000 MB i Norge i 2013- p finn er det 498 biler fra 2013 til salgs- det tilsvarer ca 8%.
Av 1983 som ble solgt samme år er det 15 tilsalgs, det er ca 0,8%.
Ingen grunn til panikk altså- ser ut som om det er for lite TMS på finn -og ikke for mange.
Av 2013 årgang selges ti ggr så mange bruktbiler relativt til antall utleverte biler.

I praksis kan man selge bilen sin om man allikevel misliker fargen og bestille en ny uten at det koster særlig mye.
Gjør man det med en MB mister man fort 20% av innsatsen sin. Vi alle har vunnet litt i lotto  8)
Det siste er vel forsåvidt riktig, men prosentandelen MB til salgs på finn er neppe helt sammenlignbar med Model S, da mange av MB-ene er biler som fort gjort ble levert fra høsten 2012 og utover, eller som har vært benyttet som demobiler ++. Jeg har ikke sett noen Model S demobil til salgs ennå, og alle Model S-ene er vel levert fra sommeren 2013 og utover?
Du har helt rett men faktoren er altså 10!
Når det gjelder demobiler kan det hende Tesla bruker andre kanaler- det er mange "galinger" i butikkene hele tiden.
Jeg tror Tesla trekker fra 7kr/km kjørt- da er prisen godt definert. De amerikanske bilene selges etter sigende ikke i Norge pga ladeproblematikken.

MartinezSC

Bommet med 200k, eller tror dere det er seriøst?

janmb

200k bom er det nok neppe, men optimistisk må man vel kunne kalle det ja.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

MartinezSC

#143
Ja, den må nok være veldig optimistisk, men det er jo lov ;) Ca. samme spec'en jeg ville valgt, men prisen er nok litt stiv for min del..

cra

Det finnes alltids en eller annen kækse som glatt betaler et par hundre k ekstra for å få leketøyet sitt på dagen. Er nok disse som er målgruppen her. Jeg hadde ikke gått for det; 200.000kr på 6 måneder er 45kr i timen døgnet rundt, inkl. helger. Alternativt ca 200kr/timen med 8 timers "arbeidsdag" og fri i helgene. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Knnot

Sitat fra: MartinezSC på onsdag 19. februar 2014, klokken 10:42
Bommet med 200k, eller tror dere det er seriøst?

Liker måten han beskriver fargen som nesten ferrari rød..............   :o  ;D

Horribelt hvilke priser som legges på noen av bilene man nesten med sikkerhet kan regne seg tilbake som bestilt før prisendringen 8.nov. Noen som ønsker en massiv fortjeneste på bilen. Alt dreier seg om tilbud/etterspørsel og jeg ville trolig gjort det samme, men nå florerer det nesten kun i nyleveringer til salgs på finn.no, noe som igjen kan være et sunnhetstegn at de fleste som har fått bilen levert fortsatt ønsker den i sitt eie. Dessverre gjør disse "spekulantene" at eiere av Tesla i verste tilfelle kan få et dårligere rykte basert på høy betalingsvillighet for et produkt som tidligere, og trolig i bestillingsøyeblikket for selger var betraktelig rimeligere.

Nå er det vel gjerne slik at ikke alle har gjort seg kjent med prisøkningen som var på bil og utstyr i høst og dermed gladlig ruller opp tusenlapper for å få en bil til nå samme pris som de ellers måtte ha betalt for å få bilen om 5-6 mnd. Ikke dumt regnestykke det, men jeg er nok så gretten på å betale ekstra til "naboen" enn til Tesla at jeg velvillig hadde ventet 5-6 mnd for å få bilen (vel og merke også for å få siste konfigurasjonene og oppgraderingene)  ::)

Sjøhyene

Hva folk betalte for bilen i høst er jo fullstendig likegyldig for dagens bruktpriser. Er jo dagens nypriser som er alternativet for de som har lyst til å skaffe seg MS.

Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Teslanewbie

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 25. februar 2014, klokken 10:33
Hva folk betalte for bilen i høst er jo fullstendig likegyldig for dagens bruktpriser. Er jo dagens nypriser som er alternativet for de som har lyst til å skaffe seg MS.

Nettopp , nye biler som leveres nå har kjøpt innen prisstigningen, det er samme bilen som etter prisstigningen, urelevant hva eieren betalte for bilen, det er markedet som regulerer bruktpris.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cobos

Det som viser at markedet her ikke er helt oppdatert er at biler med manuelle speil (som et eksempel på en bil før prisendringen) burde legges ut billigere enn biler med elektriske speil, som jo viser at det er en bestilling etter prisøkningen og med nyere mer oppdatert konstruksjon. Forskjellen nå er ikke veldig stor, men det at om noen år kan 2mnd i forskjell i konstruksjonstid utgjøre en stor forskjell i utstyr selvom begge to er 2014 modeller er det ikke sikkert alle bruktbilkjøperne vet. Og her lønner det seg å ha gjort hjemmeleksa si...
Kan bli spennende framover.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

janmb

Sitat fra: Knnot på tirsdag 25. februar 2014, klokken 10:22
Horribelt hvilke priser som legges på noen av bilene man nesten med sikkerhet kan regne seg tilbake som bestilt før prisendringen 8.nov. Noen som ønsker en massiv fortjeneste på bilen.

Hva selger ga for bilen har jo ingen verdens ting med hvordan bilen skal prises. Det som avgjør prising på bruktbil er utelukkende en ting: Kjøpergruppens samlede betalingsvilje. Og som andre har poengtert: Det er dagens nybilpris som er interessant å sammenligne med, ikke hva bilen i sin tid ble kjøpt for.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA