Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takboks

Startet av Oreo, søndag 10. mars 2013, klokken 09:47

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Jeg synes i utgangspunktet annonsen virker tvilsom, men LinkedIn-brukeren med samme navn som selger gjør at jeg heller mot at den er ekte.
Men det er ikke værre enn å ringe selger...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Henning76

http://www.gulesider.no/p/frode+j%C3%B8rgensen/78731087

Han eksisterer på rett adresse i Oslo, så det er nok ikke svindel. Han jobber vel i Dubai. Men siste innlegg har rett - Tesla godtar ikke videresalg av reservasjon.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

prophan

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

prophan

Sitat fra: prophan på torsdag 21. november 2013, klokken 23:17
Denne var jo interessant,
En som ikke skulle ha noe overskudd, kun depositumet tilbake, og til gammel pris....

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45314667

Hva synes dere?

Så at den var solgt nå, vil den heldige kjøperen legge inn en kommentar her? Vil gjerne høre om hvordan dette ble "arrangert" i forhold til overtakelse av reservasjonen.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

petersv

Når jeg fikk min spurte DS hvilket navn bilen skulle registreres på, så det er nok ikke værre enn å oppgi kjøpers navn og få han til å betale fakturaen. Er jo lov å kjøpe Teslaer i "gave".:P

teslaslaven


Submariner

Sitat fra: prophan på onsdag 27. november 2013, klokken 10:03
Sitat fra: prophan på torsdag 21. november 2013, klokken 23:17
Denne var jo interessant,
En som ikke skulle ha noe overskudd, kun depositumet tilbake, og til gammel pris....

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45314667

Hva synes dere?

Så at den var solgt nå, vil den heldige kjøperen legge inn en kommentar her? Vil gjerne høre om hvordan dette ble "arrangert" i forhold til overtakelse av reservasjonen.

Det var jeg som kjøpte denne bilen  8) Han sendte meg dokumentasjon og mailer fra Tesla, så overførte jeg penger til han. Deretter bekreftet han til selger hos Tesla om at jeg skulle overta kontrakten. Fikk bilen utlevert et par dager senere  :D
P85+

Knnot

Sitat fra: Submariner på søndag 08. desember 2013, klokken 23:08
Sitat fra: prophan på onsdag 27. november 2013, klokken 10:03
Sitat fra: prophan på torsdag 21. november 2013, klokken 23:17
Denne var jo interessant,
En som ikke skulle ha noe overskudd, kun depositumet tilbake, og til gammel pris....

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45314667

Hva synes dere?

Så at den var solgt nå, vil den heldige kjøperen legge inn en kommentar her? Vil gjerne høre om hvordan dette ble "arrangert" i forhold til overtakelse av reservasjonen.

Det var jeg som kjøpte denne bilen  8) Han sendte meg dokumentasjon og mailer fra Tesla, så overførte jeg penger til han. Deretter bekreftet han til selger hos Tesla om at jeg skulle overta kontrakten. Fikk bilen utlevert et par dager senere  :D

Gratulerer så mye med bil  ;)

prophan

Submariner, var jo en veldig fin pris du fikk kjøpt for den bilen også da...
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

satheesh.net

Kikket tilfeldigvis på Finn.no etter noe andre greier. Kjente jeg ble litt provosert da jeg leste denne annonsen... >:(

Hvordan kan bilen ha ALT UTSTYR, når noe av det viktigste er utelatt (spesielt dobbeltlader og vinterpakke)? ???

aryx

Sitat fra: satheesh.net på lørdag 04. januar 2014, klokken 13:01
Kikket tilfeldigvis på Finn.no etter noe andre greier. Kjente jeg ble litt provosert da jeg leste denne annonsen... >:(

Hvordan kan bilen ha ALT UTSTYR, når noe av det viktigste er utelatt (spesielt dobbeltlader og vinterpakke)? ???
Ser ikke noe galt i hvordan han har skrevet annonsen, rart du blir provosert... han skriver alt av utstyr bortsett fra disse opsjonene. Man får da inntrykk i at det er en godt spekket bil, og man ser hva som ikke er valgt istedenfor å gå gjennom en lang liste å prøve å finne ut hva som ikke er med.
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

satheesh.net

Sitat fra: aryx på lørdag 04. januar 2014, klokken 13:09
Sitat fra: satheesh.net på lørdag 04. januar 2014, klokken 13:01
Kikket tilfeldigvis på Finn.no etter noe andre greier. Kjente jeg ble litt provosert da jeg leste denne annonsen... >:(

Hvordan kan bilen ha ALT UTSTYR, når noe av det viktigste er utelatt (spesielt dobbeltlader og vinterpakke)? ???
Ser ikke noe galt i hvordan han har skrevet annonsen, rart du blir provosert... han skriver alt av utstyr bortsett fra disse opsjonene. Man får da inntrykk i at det er en godt spekket bil, og man ser hva som ikke er valgt istedenfor å gå gjennom en lang liste å prøve å finne ut hva som ikke er med.

ALT = det motsatte av ingenting

Ville heller brukt ordet "NESTEN" alt eller "GODT" utstyrt. ALT indikerer at bilen faktisk har samtlige opsjoner man får kjøpt.

Mulig jeg bare er sær, men jeg ville ikke skrevet det slikt.

Øyvind.h

Sitat fra: satheesh.net på lørdag 04. januar 2014, klokken 13:01
Kikket tilfeldigvis på Finn.no etter noe andre greier. Kjente jeg ble litt provosert da jeg leste denne annonsen... >:(

Hvordan kan bilen ha ALT UTSTYR, når noe av det viktigste er utelatt (spesielt dobbeltlader og vinterpakke)? ???
Enig i at dobbeltladeren er viktig, men vinterpakke? Den er da ikke viktig i det hele tatt? Kun noe bedre komfort :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 04. januar 2014, klokken 13:42
Enig i at dobbeltladeren er viktig, men vinterpakke? Den er da ikke viktig i det hele tatt? Kun noe bedre komfort :)

Ikke enig. Har hatt bruk for den flere ganger. Kjørte hjem fra hytta på torsdag, der oppe var det snø og et par minus. Litt lengre ned begynte det å regne og jeg slo på viskerne. Men de virket mildt sagt ikke bra da det var is på bladene. De gikk fram og tilbake, men tok ikke akkurat med seg så mye vann. Slo deretter av viskerne og på viskervarmen. Prøvde så viskerne et par minutter senere og da var isen borte og funksjonen perfekt.

Alternativet hadde vært å stoppe bilen, sette viskerne i service-modus og gå ut og fjerne isen manuelt fra bladene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 04. januar 2014, klokken 14:42
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 04. januar 2014, klokken 13:42
Enig i at dobbeltladeren er viktig, men vinterpakke? Den er da ikke viktig i det hele tatt? Kun noe bedre komfort :)

Ikke enig. Har hatt bruk for den flere ganger. Kjørte hjem fra hytta på torsdag, der oppe var det snø og et par minus. Litt lengre ned begynte det å regne og jeg slo på viskerne. Men de virket mildt sagt ikke bra da det var is på bladene. De gikk fram og tilbake, men tok ikke akkurat med seg så mye vann. Slo deretter av viskerne og på viskervarmen. Prøvde så viskerne et par minutter senere og da var isen borte og funksjonen perfekt.

Alternativet hadde vært å stoppe bilen, sette viskerne i service-modus og gå ut og fjerne isen manuelt fra bladene.
Ja da får vi bare være uenige :) Jeg kan fint fjerne is på viskerne mine uten å måtte sette dem i service-posisjon. Har ikke hatt problemer med ising på viskerne de vinterturene jeg har hatt, men jeg er ikke uenig i at visker-varmeren kan være ekstra komfort (noe jeg også skriver) en håndfull ganger hver vinter for enkelte!

Men viktig pakke i mine øyne? Definitivt ikke .
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA