Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takboks

Startet av Oreo, søndag 10. mars 2013, klokken 09:47

« forrige - neste »

Soala

Spennende. Er det en komplisert affære å selge til utlandet? Ble det annonsert andre steder enn Finn?

Havebigfun

pej

La ut min nå for å sjekke markedet.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

mandresen

Hmm, lurer på om folk øker prisene på sine Teslaer på finn.no nå som prisen har økt. Ser at de som lå ute for under 500k er tatt bort (eller solgt).
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

Oreo

Sitat fra: mandresen på torsdag 18. desember 2014, klokken 12:21
Hmm, lurer på om folk øker prisene på sine Teslaer på finn.no nå som prisen har økt. Ser at de som lå ute for under 500k er tatt bort (eller solgt).
Kan vel være en kombinasjon av våkne kjøpere/selgere som enten slo til og kjøpte i morges, eller fjernet annonsen?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Øggen

Eller venter til neste år da omreg.avgift blir betydelig rimeligere. Fra 16k til 5500 mener jeg det var.

Sharp

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=54325651

Første P85D reservasjon til salgs? 10' i avkastning på 15' er jo i så fall bra i løpet av noen uker  ;D
Ser at han ikke har bekreftet bestillingen enda, trodde da heller ikke prisen var låst?

Teslanewbie

Sitat fra: Sharp på torsdag 18. desember 2014, klokken 23:31
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=54325651

Første P85D reservasjon til salgs? 10' i avkastning på 15' er jo i så fall bra i løpet av noen uker  ;D
Ser at han ikke har bekreftet bestillingen enda, trodde da heller ikke prisen var låst?

Hvis depositum ér betalt har han 2 uker på seg å endre bestilling til gamle priser ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Amoss

Sitat fra: Sharp på torsdag 18. desember 2014, klokken 23:31
10' i avkastning på 15' er jo i så fall bra i løpet av noen uker  ;D

Les en gang til - han vil ha 25k + de 15k....

SitatVed eventuelt kjøp så betaler du 25 000,- for reservasjonen og 15 000 for depositummet som jeg allerede har betalt (dette er en del av totalsummen på bilen)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Teslanewbie

Alle dere som har bil inne på finn, øk prisene !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Olemann

Er nok lurt å vente med å kjøpe til D modellene leveres og vi igjen ser at bra tilbud av brukte på FINN.

Nå ser det vanskelig ut å få en full speccet P85 for under 600k, og en bra S85 for ca 550k, men det kommer nok igjen, gjelder bare å ha litt tålmod - er såpass mange biler på veiene nå at litt is i magen er nok lurt av kjøpere.
Slo selv fra meg Tesla og kjøpte i3, men har fulgt godt med på FINN og tydelig at det er endel spekulasjon her, svært mange biler er innom FINN uten å ende opp med solgt markering.
Min hypotese er at Tesla eiere i mye større grad enn fossil-eiere som selger på FINN egentlig ikke vil kvitte seg med bilen, men bare trenger en feedback på hva den KAN (eller ikke kan) selges for OM de skulle ønske selge.
Kanskje ikke så rart, når mange som egentlig er i Passat/Mondeo markedet tyner lommeboka med 300k mer enn de pleier og i tillegg for 1 gang kjøper helt nytt, ønsker bekreftelse på " investeringens" klokhet  :)

Blir spennende å se utpå våren hva som skjer, om vi er tilbake til 170 på FINN og hvor mange av disse som vil selge (til den pris markedet vil gi) og hvor mange som bare lufter investeringen sin :-)

Epleskreller

Sitat fra: Olemann på fredag 19. desember 2014, klokken 10:52
Er nok lurt å vente med å kjøpe til D modellene leveres og vi igjen ser at bra tilbud av brukte på FINN.

Nå ser det vanskelig ut å få en full speccet P85 for under 600k, og en bra S85 for ca 550k, men det kommer nok igjen, gjelder bare å ha litt tålmod - er såpass mange biler på veiene nå at litt is i magen er nok lurt av kjøpere.
Slo selv fra meg Tesla og kjøpte i3, men har fulgt godt med på FINN og tydelig at det er endel spekulasjon her, svært mange biler er innom FINN uten å ende opp med solgt markering.
Min hypotese er at Tesla eiere i mye større grad enn fossil-eiere som selger på FINN egentlig ikke vil kvitte seg med bilen, men bare trenger en feedback på hva den KAN (eller ikke kan) selges for OM de skulle ønske selge.
Kanskje ikke så rart, når mange som egentlig er i Passat/Mondeo markedet tyner lommeboka med 300k mer enn de pleier og i tillegg for 1 gang kjøper helt nytt, ønsker bekreftelse på " investeringens" klokhet  :)

Blir spennende å se utpå våren hva som skjer, om vi er tilbake til 170 på FINN og hvor mange av disse som vil selge (til den pris markedet vil gi) og hvor mange som bare lufter investeringen sin :-)

Mye fornuftig. Så om man skal selge er det nå man burde gjøre det. Tipper også prisene på brukt Model S får et fall når D-bilene blir levert og mange skal selge..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Teslanewbie

Sitat fra: Epleskreller på fredag 19. desember 2014, klokken 10:56
Sitat fra: Olemann på fredag 19. desember 2014, klokken 10:52

Mye fornuftig. Så om man skal selge er det nå man burde gjøre det. Tipper også prisene på brukt Model S får et fall når D-bilene blir levert og mange skal selge..

Nå er det ikke sååå  mange som har p85 (+) og  som har bestilt p85d  at dette gir så mye utslag på prisen trur jeg...  trur vi snakker om en 60-80 st ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA