Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takboks

Startet av Oreo, søndag 10. mars 2013, klokken 09:47

« forrige - neste »

OleJA

#540
Sitat fra: frankofobia på onsdag 05. november 2014, klokken 14:52
Ser en P85+ til salgs på finn. Blandt de absolutt billigste, om ikke DEN billigste.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52421793&searchclickthrough=true

Open for comments.


Tvillingen til bilen min (samme spec, og regnr -1). Levert samme dag som min bil og registrert på DS'en som forestod min utleveringen.

... Så da vet jeg vel omtrent hva bilen min er verdt også....
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

teslaslaven

#541
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 05. november 2014, klokken 14:58
19000 prøvekjøringskilometer er svært mye- mtp slitasje er det sikkert 3-5 gangeren i forhold til vanlig kjøring.
Ut ifra regnr er det en av de tidlig registrerte bilene- prisen er antakelig realistisk.

Bilen er 100 % privateid, vet hvem eier er. Den er også veldig velholdt.

teslaslaven

#542
Sitat fra: frankofobia på onsdag 05. november 2014, klokken 14:52
Ser en P85+ til salgs på finn. Blandt de absolutt billigste, om ikke DEN billigste.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52421793&searchclickthrough=true

Open for comments.

Bilen selges privat, og er ikke dumping, men realistisk pris for en bil som er brukt :)

Dennis

Bare en som prøver å selge bilen til en realistisk pris og ikke fantasi pris slik som mange andre på finn gjør.

Muffinman

Skulle vel tro at 2-300K ned i pris på en bil som er bikket året er helt normalt i denne prisklassen? Av og til stusser jeg over at mange som har kjøpt Model S blir overrasket når de oppdager at dette gjelder deres bil også.

Dennis

#545
Bilen er ikke verdt mer enn det kjøperne er villig til å betale. Handler ikke om å gi folk støtte eller ikke, er bare slik det er.
Og siden Norge er et veldig 4wd land så blir de tungsolgte, spesielt siden den nye er så mye sprekere og forbedret på alle områder. Da blir forrige toppmodell lite interessant for en stor gruppe kjøpere og man må mye ned i pris for å få solgt.
Jeg regner med at når jeg får min P85D kommer den til å tape seg ca 100 000 første året som er helt normalt for biler i denne prisklassen.

Cato76

"Nypris på denne konfigurasjonen inkludert serviceavtale og vinterdekk er ca. 840.000 kroner, så her er det mye penger å spare på en bil som fremstår som ny!" -Dette er vel dersom man konfigurerer bilen i dag...

Bilen kostet nok rundt kroner 740.000 for et år siden. Så 90.000,- i rent tap på et år er ikke så galt  ;)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

vrom

Hvorfor er denne den billigste ?? Ligger da f.eks en p85 til under 600 000  ?

Harlex

Ikke dobbeltlader? Da kan vi vel legge til 40 000,- på prisen?  ;) ;) ;)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

hma

[Moderator kommentar]
Finn-annonsen over ble opprinnelig postet i annen tråd hvor den feilaktig ble koblet mot Tesla.
Postene er nå slått sammen med denne tråden og delvis redigert, for å slippe sammenblanding og uriktige antydninger.

Håkon Markussen
(som ikke jobber for Tesla)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Øyvind.h

Sitat fra: Harlex på onsdag 05. november 2014, klokken 16:05
Ikke dobbeltlader? Da kan vi vel legge til 40 000,- på prisen?  ;) ;) ;)
Får håpe kjøper har gjort research. Litt merkelig å droppe dobbeltlader når man har brukt så mye for å få seg en toppmodell.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

frosken

Jeg har ikke dobbellader og hadde ikke kjøpt det på ny bil heller.

Har hatt bilen i over et halvt år, inkludert bilferie i sommer. Har ikke hatt bruk for dobbeltlader én gang.

Epleskreller

Sitat fra: frosken på onsdag 05. november 2014, klokken 23:14
Jeg har ikke dobbellader og hadde ikke kjøpt det på ny bil heller.

Har hatt bilen i over et halvt år, inkludert bilferie i sommer. Har ikke hatt bruk for dobbeltlader én gang.

Dobbeltlader er et veldig følsomt tema her inne. Noen mener det er et must, andre ikke.. Jeg har 34k km og har aldri hatt bruk for det. Andre igjen bruker det ofte.. For meg er feks barnesetene mye mer anvendelige..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Teslanewbie

produksjon av P85 RWD avsluttes.. faller prisene mer?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

rakriste

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 06. november 2014, klokken 07:19
produksjon av P85 RWD avsluttes.. faller prisene mer?

heller motsatt siden inngangsprisen for p85d er vesentlig dyrere ;)
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA