Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takboks

Startet av Oreo, søndag 10. mars 2013, klokken 09:47

« forrige - neste »

tjobben

Men dette ser ut til å være et bra kjøp:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52505938&searchclickthrough=true

Hadde vurdert denne om jeg ikke får ny om en måned.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Olemann

Foreløpig bare en bil som har krysset grensen og lagt seg på 400 tallet, men hele 17 stykker på 500 tallet, så dette går rett vei (for kjøpere). 
Men likevel, dette er jo bare normalt, det rare er at det gikk så lang tid før prisene ble mer normalisert.  Et tap på 20% på 1 år, eller ca kr. 120.000.- på en slik bil er jo normalt.
Men tror likevel den lange tiden med null tap gjør at endel selgere sliter psykologisk med å godta normal bil avskrivning, som igjen betyr at det enda tar noe tid før bilene er solgt.  Dette ser man når ord som panikk brukes, og som en skrev at han forventet at prisene stabiliserte seg når alt unnasalg pga D modellen var gjort....det er lov å håpe...
Elon er jo ikke kjent for treg innovasjon, så for kjøper er det bare å vente på neste annonsering :-)

tonl

Sitat fra: pwb på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 19:15
450.000,- når ser vi 400.000 tallet?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52559051&searchclickthrough=true

Mulig den er uten tech-pakken. Noe som gjør den mindre attraktiv.

Øggen

Bilde av en svart bil, deklarert som hvit ?????
Sikkert PWB som kødder. Han har jobet hat til alle elbil eiere (inkl.seg selv :)

pwb

Sitat fra: tonl på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 19:18
Sitat fra: pwb på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 19:15
450.000,- når ser vi 400.000 tallet?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52559051&searchclickthrough=true

Mulig den er uten tech-pakken. Noe som gjør den er mindre aktrativ.

Og problemet da er jo at en kjøper tenker hm, gidder jeg å vente på levering får jeg NY bil til samme prisen og legger jeg på 25.000,- så får jeg en helt NY bil med 4x4, må nok lenger ned, men klart at første som legger ut til denne prisen kan jo være heldig å få solgt siden det plutselig virker så innmari rimelig.

pwb

Sitat fra: Øggen på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 19:25
Bilde av en svart bil, deklarert som hvit ?????
Sikkert PWB som kødder. Han har jobet hat til alle elbil eiere (inkl.seg selv :)

ha ha. Står at den er foliert og så vidt jeg vet så kan man velge folie i en annen farge enn det bilen har. Sikkert en som trodde han bestile riktig farge men så leste han plutselig om en annen som hadde fått den riktige fargen og da måtte han bytte til den.

foijord

Som en av de som ble litt ivrig og la ut bilen på FINN har jeg nå fått summet meg litt. Fikk bare litt akutt behov for 4x4, men det begynner å gi seg nå. Kjørte nettopp en liten kveldstur og spanderte et lite Tesla-glis på meg selv (en liten akselerasjon).

Dual AWD virker som et nesten optimalt system, men det finnes noe bedre; Quad AWD. Dette vet selvsagt mr. Musk, så jeg tipper de jobber med saken. For alt vi vet kommer en S120Q om 1-2 år. Er vel på tide med en facelift også snart? Tenk litt over det; S120Q med nytt design hvor fronten er like hot som hekken... blir nesten litt tungpustet bare ved tanken.

Og hva med Model 3? Det eneste minuset jeg kan peke på med min Tesla er størrelsen. Den er faktisk litt vel stor. Dersom Model 3 blir på størrelse med en Passat, E-klasse etc. kan den jo bli svært interessant. Spesielt dersom den får god rekkevidde og effekt. Men god rekkevidde og effekt er liksom varemerket til Tesla så det må de jo bare levere.

Tror det er mye å glede seg til fra Tesla fremover, de nye D modellene er bare begynnelsen...

RuneW

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 13:21
Sitat fra: RuneW på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 13:14
Sitat fra: bjoris på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 12:57
At Tesla vil utvikle seg raskt og ikke gå i snigle tempo som alle andre er fantastisk bra, det jeg ikke liker er at ikke såpass store funksjonalitetsendringer ikke prises, AWD koster ekstra og det burde også Autopiloten gjøre, det er jo neppe gratis å sett inn.

I forhold til AWD er jeg rimelig sikker på at disse sensorene koster en slikk og ingenting.

Det stemmer nok men monteringen koster. F.eks boring av 16 hull i karosseriet og fremføring av tilsvarende antall ledninger? Bytte av frontrute, demontering av taktrekk osv.

Hva snakker du om? Ettermontering?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

krl

Har noen oversikt over ca. hvor mange Model S som ble solgt på finn.no pr. dag, uke eller måned før "D-dagen"? Sånn at det er mulig å sammenligne med antallet som selges pr. dag nå..

Teslanewbie

Sitat fra: krl på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 21:54
Har noen oversikt over ca. hvor mange Model S som ble solgt på finn.no pr. dag, uke eller måned før "D-dagen"? Sånn at det er mulig å sammenligne med antallet som selges pr. dag nå..

Bilene kommer å bli meget svårsolgte. Regner med at hvis noen betaler 600000kr for en bil da har man råd til å betale litt mer for å få en oppgradertbil om noen måneder. 

De gamle bilene er i stort sett verdiløse nå . Tesla har skutt seg litt i foten nå og utviser en arroganse i mine øyne mot den kundegruppe som var mest lojal når de trengte det mest...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

tjobben

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:09

Bilene kommer å bli meget svårsolgte. Regner med at hvis noen betaler 600000kr for en bil da har man råd til å betale litt mer for å få en oppgradertbil om noen måneder. 

De gamle bilene er i stort sett verdiløse nå . Tesla har skutt seg litt i foten nå og utviser en arroganse i mine øyne mot den kundegruppe som var mest lojal når de trengte det mest...

Ja, helt verdiløse. Kjør'n rett på dynga ::)
Eller nei, vent, sett den utafor hos meg. Stoooor p-plass jeg 8)
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Leif1

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:09

Er du ironisk nå?
Konvertitt fra S til X

Epleskreller

Teslanewbie, ta deg sammen. Det virker som du er i ferd med å miste fatningen.

Jeg kjenner flere som ønsker å kjøpe brukt TMS når bilene får bruktbilpriser. Tipper det er mange kjøpere i området rundt 500k kr.

Selv betalte jeg ca 580k for min (S85, luft,lyd, pano, barneseter, metallic,tech) for over ett år siden og da er ikke verdifallet så galt..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA