Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takboks

Startet av Oreo, søndag 10. mars 2013, klokken 09:47

« forrige - neste »

teslaslaven


Øyvind.h

#271
Skulle tro alle eierne har gått bilselgerskole. Alle farger er "riktig", alle har "riktig" utstyr, og de fire hundre hestene er naturligvis aldri brukt.
Snart tomt for superlativer i ordboka :D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

heimabrygg

Sitat fra: Twowheels på lørdag 11. oktober 2014, klokken 08:46
Huff må da være ille å selge Tesla nå, og vente til godt uti 2015 ? Skal man sløse bort et halvt år av livet med ikke å kjøre Tesla ? Eller skal de leie en i mellomtiden ?

+1
Samboer ville selge kort tid etter at vi mottok bil for å tjene penger på den - makan.
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

pwb

Prisene faller jo ganske raskt nå. En del P under 600.000,- så istedenfor når runder vi 100, så bør man vel heller spørre når dukker første P opp til under 500.000,- grensa. Skjer det i år? Når det ligger under 830 biler ute (ikke medregnet Tesla) i samme prisklasser som de P som nå ligger ute, så ser man jo at det er ett snevert marked. Er nok ikke lett å få solgt en brukt bil i klassen over 400.000,- hvis man er nødt til å selge den.

krl

Sitat fra: tjobben på lørdag 11. oktober 2014, klokken 16:44
80 Model S på finn.no nå [...]
Nå er tallet 90, altså drøye 12% opp på et halvt døgn!

Muffinman

Dette er bare en fase. Når alle oppgraderingskåte eiere har solgt og kjøpt nytt vil det nok stabilisere seg.

pwb

Sitat fra: Muffinman på søndag 12. oktober 2014, klokken 10:12
Dette er bare en fase. Når alle oppgraderingskåte eiere har solgt og kjøpt nytt vil det nok stabilisere seg.

Antallet ja, men prisene vil nok ikke nå gamle høyder.

tjobben

Sitat fra: Muffinman på søndag 12. oktober 2014, klokken 10:12
Dette er bare en fase. Når alle oppgraderingskåte eiere har solgt og kjøpt nytt vil det nok stabilisere seg.

+1
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Sharp

Sitat fra: pwb på søndag 12. oktober 2014, klokken 09:13
Prisene faller jo ganske raskt nå. En del P under 600.000,-

Jeg finner ikke en eneste under 660.000,- ?

Sharp

Sitat fra: Muffinman på søndag 12. oktober 2014, klokken 10:12
Dette er bare en fase. Når alle oppgraderingskåte eiere har solgt og kjøpt nytt vil det nok stabilisere seg.

Neppe. Jeg tror faktisk svært mange som har råd til å bytte til en Dual Drive ikke vil selge den de har nå før den nye kommer. Vi vil derfor se mange TMS til salgs neste halvåret.

NegativeElectrode

Sitat fra: Sharp på søndag 12. oktober 2014, klokken 10:41
Sitat fra: Muffinman på søndag 12. oktober 2014, klokken 10:12
Dette er bare en fase. Når alle oppgraderingskåte eiere har solgt og kjøpt nytt vil det nok stabilisere seg.

Neppe. Jeg tror faktisk svært mange som har råd til å bytte til en Dual Drive ikke vil selge den de har nå før den nye kommer. Vi vil derfor se mange TMS til salgs neste halvåret.

Kan slenge inn min brannfakkel her ;) Elbilmarkedet er ikke et nullsumspill, men ekspanderer. Hvorvidt det er nok etterspørsel etter brukte Model S bestemmer bruktbilprisen. Hvis Tesla fortsetter å skape oppmerksomhet skulle man tro interessen for bilene er økende, og avhengig av hva regjeringen finner på utover i 2015 kan nye Tesla bli endel dyrere.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

F_P

Mye skrik og skrål om at prisene ville rase etter The D. Nå har ikke jeg fulgt med veldig mye, men av de jeg ser på finn.no så synes jeg fremdels ikke bruktbilprisene på Model S er helt i «kupp-land» enda. Registrer derimot at flere med tykk lommebok vurderer å selge sine P85 i febr/mars til under 600'. Det er vel først når noen står med nøkler til ny bil i hånda og lommeboka for enkelte ikke er så tjukk at 2x Model S er innafor at det skal «rase». Men alt avhenger vel av leveringstid fremover. Nok av folk som vil ha bilen nå, og som i tillegg sparer noen kroner på ny-pris.

En liten digresjon. AWD er populært i Norge, men selv om det ikke koster mer enn 45.000,- ekstra på en A6 3.0 TDI, 35.000,- på en A4 2.0 TDI osv. så har faktisk ikke alle Quattro likevel ;)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Sharp

Sitat fra: NegativeElectrode på søndag 12. oktober 2014, klokken 10:49

Kan slenge inn min brannfakkel her ;) Elbilmarkedet er ikke et nullsumspill, men ekspanderer. Hvorvidt det er nok etterspørsel etter brukte Model S bestemmer bruktbilprisen. Hvis Tesla fortsetter å skape oppmerksomhet skulle man tro interessen for bilene er økende, og avhengig av hva regjeringen finner på utover i 2015 kan nye Tesla bli endel dyrere.

Det jeg merker er at fossil-markedet for brukte biler i 500.000 kr klassen faller raskt. Mange klarer ikke å svelge tapet de får ved å selge en 2 år gammel BMW, Mercedes eller Audi for å bytte til Tesla. Hadde nok sovet mye dårligere om jeg skulle solgt en BMW 535D enn en Tesla  ;D

Teslaguten

Tydeleg at spekulasjonane om dumpingprisar og massesalg av TMS er litt panikkprega.

Klart prisane vil gå litt ned, men det er ein korrigering mot ein marknad der tilbud og etterspørsel vert normalisert. Reknar med dei fleste av oss kjøpte TMS for å bruka som bil, ikkje som spekulasjonsobjekt.

Om mange vil bytta til D som følge av av det er ein option no, gjenstår å sjå.
Det blir jo selt nok av BMW, Audi, Mercedes, Volvo etc utan 4WD sjølv om det er å få kjøpt.

Og for dei som absolutt må ha elbil med autopilot, så er det oppskrytt.
Trikk kallar eg det! ;D
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

pwb

Sitat fra: Sharp på søndag 12. oktober 2014, klokken 10:39
Sitat fra: pwb på søndag 12. oktober 2014, klokken 09:13
Prisene faller jo ganske raskt nå. En del P under 600.000,-

Jeg finner ikke en eneste under 660.000,- ?

Blingsa sikkert. Trodde vel at S S85 var P, vanskelig å holde kontrollen når det kommer ut så mange biler så fort ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA