Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model S premium eller bare mellomklasse?

Startet av tomrh, lørdag 09. mars 2013, klokken 10:45

« forrige - neste »

tomrh

Kom kjørende ned fra Romulslia i Trondheim på glatta med mjauen i går. Det var nesten blank is men det gikk utrolig bra. Med alle tidligere biler vi har eid så hadde vi nok seilet ukontrollert ned. Kona skrøt og sa at det er jo ikke noe problem med så bra bil! :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Nok en historie om glatta i morges, med motsatt fortegn. :( Speilblank is med tynn vannhinne. Kom ingen steder med de piggfrie dekka og sperret den smale veien, mens naboene med 4wd suv'er og solide piggdekk ventet i kø bak meg mens jeg fortvilet kjørte trillebår og spadde ut sand. Uff så flaut!  :-[

Vil liksom ikke helt kjøpe piggdekk heller, blir nok gjeninnført piggdekkavgift igjen i Trondheim fra neste sesong. Men det frister veldig nå!
Stjørdal

Olsleaf

Jeg skal ikke prøve å virke bastant, men vanlige biler m piggdekk hadde fått problemer også på slikt føre
Nissan Leaf 2012 hvit

Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Mr.Zero

Sitat fra: tomrh på onsdag 13. november 2013, klokken 09:34
Nok en historie om glatta i morges, med motsatt fortegn. :( Speilblank is med tynn vannhinne. Kom ingen steder med de piggfrie dekka og sperret den smale veien, mens naboene med 4wd suv'er og solide piggdekk ventet i kø bak meg mens jeg fortvilet kjørte trillebår og spadde ut sand. Uff så flaut!  :-[

Vil liksom ikke helt kjøpe piggdekk heller, blir nok gjeninnført piggdekkavgift igjen i Trondheim fra neste sesong. Men det frister veldig nå!

Det er på slike dagen en ønsker seg piggdekk. De fleste andre dager gjør en ikke det. Forresten, har ikke du kjettinger ombord? Handlet selv inn  friksjonssokker nå i sommer - skal bli artig å se om de virker, men maser ikke på Vår Herre om at han skal gi oss slikt vær... 8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

tomrh

Sitat fra: Mr.Zero på onsdag 13. november 2013, klokken 16:36
Forresten, har ikke du kjettinger ombord?
Jo stemmer det, og de var det første jeg prøvde. En ting er å sette de på i ro og fred når man er alene og har resten av dagen foran deg, en annen ting er å stresse med tidsnød mens naboene sender sms'er og avlyser møter og sender stygge blikk..."så du kjøre piggfritt ja?!...". Må tørrtrene mer på kjettingene ser jeg, for alt bare skjærte seg.  :-[ Midt i dette skled jeg og gikk på rævva og ble våt både her og der, må bare le av det tragikomiske i situasjonen.  :D  :-[  ;D
Stjørdal

Mr.Zero

Sitat fra: tomrh på onsdag 13. november 2013, klokken 21:32
Sitat fra: Mr.Zero på onsdag 13. november 2013, klokken 16:36
Forresten, har ikke du kjettinger ombord?
Jo stemmer det, og de var det første jeg prøvde. En ting er å sette de på i ro og fred når man er alene og har resten av dagen foran deg, en annen ting er å stresse med tidsnød mens naboene sender sms'er og avlyser møter og sender stygge blikk..."så du kjøre piggfritt ja?!...". Må tørrtrene mer på kjettingene ser jeg, for alt bare skjærte seg.  :-[ Midt i dette skled jeg og gikk på rævva og ble våt både her og der, må bare le av det tragikomiske i situasjonen.  :D  :-[  ;D

Hehe... ;D Brodder er nok tingen, skjønner jeg.... 8) 8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

sven erik

det er kun de dagene  det er vann på isen en trenger  pigg  men  har man kjørt masse med pigg er de dåligere til å komme seg fram med

tomrh

Jeg fant nettopp ut at vinterdekkene mine virkelig ER glattere denne sesongen, faktisk opp til 40% glattere fordi jeg kjører i saltsørpe hver dag. I fjor vinter var det kona som hovedsaklig pendlet, og hun kjørte for det meste på usaltet vei. Ble imponert over de piggfrie dekkenes egenskaper da, mens nå synes jeg de er helt rævva. Har allerede flere ganger måttet parkere hos naboen nede i veien fordi jeg ikke kom meg opp. Argh!! >:( Noe må gjøres..
Stjørdal

svingen

Hvilken kjedig anbefales da? Gjerne noen som er lett og få på...... dama som må gjøre det pga pendler :-) snø sokker er vel bare tull?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Geir A

Jøss,så billig i drift den er....

Jafo

Da kom snøen i Oslo, og milde himmel så lite grep!
Diskoshow fra ESP-lampa hele veien til jobb idag..

Dekka er trolig fra 2011, og oppleves som ganske harde i gummien...

Så, noen som har kjøpt nye dekk til sin trilling nylig og er fornøyd med dekkene?

svingen

hehe,opplevde det samme selv har og dekk fra 2011 (kjøpte bilen av buddy som har importert fra danmark så er nok dekk som har stått lagret i alle år) utrolig fort man sklir hvis man prøver og svingen litt....må nok ha noen nye dekk selv.
er en del tips her http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5753.90.html
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

tomrh

Sklei uventet mye dagen da kulda kom. Kikket på dekkene. De myke lamellene og sporene som skal gi friksjon, var fullstendig stappet av is-sørpe som hadde frosset fast. Ikke rart det blir glatt da..
Stjørdal

cossie3

Sitat fra: Jafo på tirsdag 14. januar 2014, klokken 08:39
Da kom snøen i Oslo, og milde himmel så lite grep!
Diskoshow fra ESP-lampa hele veien til jobb idag..

Dekka er trolig fra 2011, og oppleves som ganske harde i gummien...

Så, noen som har kjøpt nye dekk til sin trilling nylig og er fornøyd med dekkene?

Jeg kjøpte nye dekk for drøye en måned siden, fungerer bra. Får bra grep og kommer meg frem :)
Citroen C-Zero 2011.
Skedsmo

Jafo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA