Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Invitasjon fra Tesla

Startet av Ketil Sletten, onsdag 06. mars 2013, klokken 17:36

« forrige - neste »

Ketil Sletten

Hei

Er det noen som har erfaringer med Giant elsykkel? Denne ser fin ut. Det finnes flere modeller på ebay.de Noen som har kjennskap?

Giant Roam XR Hybrid til Euro 2000,- frakt fra Tyskland(til Sverige tenkte jeg)

http://www.ebay.de/itm/Giant-Roam-XR-Hybrid-Rh-60cm-Top-Angebot-/321073006923?pt=Sport_Radsport_Fahrr%C3%A4der&hash=item4ac171494b

Akkurat denne forhandleren skriver frakt kun i Tyskland, men det kan sikkert ordnes.

Hilsen Ketil

Har lyst på elbil

nofuelno

Jeg kan sannsynligvis skaffe denne ; )
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

BE

Her er den til omtrent samme prisen, i Norge :)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

janstok

Jeg kjøpte en Giant som ligner veldig på "TWIST ESPIRIT POWER W" som jeg fikk for ca 6000 inkludert frakt fra chainreactioncycles. Her på den norske siden koster den 18000. Prisene kan variere temmelig mye.
Sandnes

Ezee kit: www.ebikes.ca
35 000 km på elsykkel

Ketil Sletten

18000 i butikk her i Drammen. Chainreactioncycles har forøvrig ingen elsykler på siden sin nå. Kan sansynligvis forhandle meg til ca 15000 med frakt til EU-landet Sverige fra en ebay-forhandler. Men veldig lettvint og trygt å kjøpe bare litt dyrere hjemme.

Skal jeg ha talon 29 29ER, er det mer å hente på egenimport, da den selges for Euro 2100,- i Tyskland og 25000,- i Norge.

nofuelno:
Mail meg gjerne et tilbud på disse to modellene!

janstok:
Er du fornøyd med din, er det samme størrelse elmotor som de jeg er interessert i, er det et skikkelig skyv i bakker? Jeg har ennå ikke prøvd elsykkel, men har 200 høydemeter fra jobb til hus, og pr i dag sykler jeg ikke de bakkene.
Hilsen Ketil

Har lyst på elbil

PerBear

Hvis du sykler mye i bakker og ikke skal bygge elsykkel selv vil jeg anbefale elsykkel med Bosch krankmotor. Da får motoren benytte sykkelens gir og får derfor mer dreiemoment ut på hjulet i bratte bakker. Dessuten har Bosch motorene momentsensor i pedalene som gjør at motorkraften blir dosert smartere slik at en oppnår god rekkevidde på batteriet.

Det beste er å prøve forskjellige elsykler i bakker hvis du har mulighet til det. 
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

edyrli

Jeg kan også understreke at det er gunstig med motoren på giret. Selv om elektromotorer har en nokså flat momentkurve et stykke opp i turtall så er effektkurven ikke like flat.
Sykkelen min har motoren på kjedet og holde riktig gir opp bakkene har alt å si på hvilke fart man kan holde oppover.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

Griffel

Sitat fra: edyrli på mandag 18. februar 2013, klokken 15:27
Selv om elektromotorer har en nokså flat momentkurve et stykke opp i turtall så er effektkurven ikke like flat.
Så riktig-så riktig. Effekt er produktet av dreimoment og turtall. Så lenge dreimoment kurven er flat må dermed efekten nødvendigvis øke linjært med turtallet. Så om en ønsker maksimalt dreimoment er gir løsningen, dreimomentet synker da hver gang en girer opp.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Haakon

Jeg har "storebroren", Talon 29 Hybrid.
Strålende sykkel, meget fornøyd. Denne Roam-modellen synes på meg som nesten samme sykkelen, bare vesentlig rimeligere, kjøp den!
God kvalitet og god kunnskap og service i Horten.
Men ikke la deg lure av rekkevidden. De reklamerer med "opp til 80 km" på en lading, men det er desverre ikke virkeligheten. Til normal blandet sykling på medium-modus, varer den kanskje 30-40 km. Skal teste den på øko-modus på flatt terreng, kanskje den kan krype litt høyere...

Og ja, sykkelen gir deg "skikkelig skyv" i bakkene. Selv bor jeg på toppen av Jeløya så hjemturene mine er jo alltid i kraftig, lang oppoverbakke, men jeg blir jo nesten ikke varm engang. Man kjøper ikke en elsykkel for å få mosjon, akkurat.... :-)

teslapower

Sitat fra: Ketil Sletten på fredag 15. februar 2013, klokken 18:44
Hei

Er det noen som har erfaringer med Giant elsykkel? Denne ser fin ut. Det finnes flere modeller på ebay.de Noen som har kjennskap?

Giant Roam XR Hybrid til Euro 2000,- frakt fra Tyskland(til Sverige tenkte jeg)

http://www.ebay.de/itm/Giant-Roam-XR-Hybrid-Rh-60cm-Top-Angebot-/321073006923?pt=Sport_Radsport_Fahrr%C3%A4der&hash=item4ac171494b

Akkurat denne forhandleren skriver frakt kun i Tyskland, men det kan sikkert ordnes.

Jeg og kona kjøpte oss en Giant Roam XR Hybrid her om dagen og det var en skikkelig opptur :-) At vi ikke hadde gjort dette før!!!! Det er ca 200 m i høydeforskjell fra jobb til hjem på ca 8 km og vi bruker ikke mere enn 5 til 6 min extra med elsykkel enn hva vi gjør med bil. Sykkelen er faktisk så effektiv at en nesten ikke blir varm i kroppen av å ta turen opp de bratte bakkene opp til oss. Vi angrer ikke på å legge noen extra kroner på en skikkelig elsykkel enn de billige modellene som vi bare var sånn halveis fornøyd med. Med batteriet på 360w får du ett skikkelig skyv i tråkket.Kan anbefales på det varmeste :-)

PS: Gleder oss også veldig til å bli en familie med kun el. som "fuel" på våre kjøretøy, når vi også mottar vår Tesla Model S 60 kwt i Oktober.
TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

Eyvind

Sitat

Jeg og kona kjøpte oss en Giant Roam XR Hybrid her om dagen og det var en skikkelig opptur :-) At vi ikke hadde gjort dette før!!!! Det er ca 200 m i høydeforskjell fra jobb til hjem på ca 8 km og vi bruker ikke mere enn 5 til 6 min extra med elsykkel enn hva vi gjør med bil. Sykkelen er faktisk så effektiv at en nesten ikke blir varm i kroppen av å ta turen opp de bratte bakkene opp til oss. Vi angrer ikke på å legge noen extra kroner på en skikkelig elsykkel enn de billige modellene som vi bare var sånn halveis fornøyd med. Med batteriet på 360w får du ett skikkelig skyv i tråkket.Kan anbefales på det varmeste :-)

PS: Gleder oss også veldig til å bli en familie med kun el. som "fuel" på våre kjøretøy, når vi også mottar vår Tesla Model S 60 kwt i Oktober.

Hvordan oppleves rekkevidden? Ved nøyaktig hvilken hastighet kobler motoren ut? Dette skal egentlig være 25, men de har jeg har prøvd varierer mellom 26,5 og 29, og det kjennes temmelig forskjellig.

(Etter noen flere turer med elsykkelen tipper jeg dere avbestiller Tesla-en ;-)
Eier av Citroen Berlingo 5-seter, modell 2002, stort sett originale batterier. Vår eneste bil - en periode.
Har dessuten en el-sykkel og en Makita 18 v drill med mer!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA