Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lade med 16A lader offentlig

Startet av jkirkebo, onsdag 06. mars 2013, klokken 12:39

« forrige - neste »

Foleson

Sitat fra: Mons på mandag 08. juli 2013, klokken 16:10
@Foleson: Hva om du setter opp en 22kW kontakt og en Nespressomaskin hos deg? :)

Hehehe, ja det hadde vært en tanke :-)
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

valvolainen

Vi kommer innom med noen hundrelapper etpar-tre ganger i året:=)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

koop

Og fyrer du opp vaffeljernet og lager noen kaker, så har du starten på en Tesla-kafè.
Kristiansand:
Tesla Model S #2966, Vin 18513
7.3.2013 - Reservert
13.5.2013 - Bekreftet bestilling
14.5.2013 - Papirene signert
27.9.2013 - In Production
8.10.2013 - Production Complete
21.11.2013 kl. 11:00 - Avtalt utlevering
Subaru Forrester utgår

Sveinal

Sitat fra: jkirkebo på mandag 08. juli 2013, klokken 09:30
Sitat fra: eledille på mandag 08. juli 2013, klokken 01:00
Sitat fra: takktakk på onsdag 26. juni 2013, klokken 00:20
Hovden hadde vært digg...
Nei, det hadde det ikke. Haukeligrend, takk.

:)

Haukeligrend er det opplagte valget da det også dekker veien ned Setesdalen til Kristiansand.

Jeg hadde en prat med lederen for Rauland Kraftforsyningslag i går. De har et langt rulleblad som innovatører. Han var interessert i å sette opp et ladepunkt på Rauland bak kontorbygget. Der har de 400V opplegg med svært store effekter. Håper han tar kontakt med Garo eller andre leverandører for å få priser på standard europeisk løsning. AC er vel rimeligst? Tesla SC er det vel bare Tesla selv som kan sette opp.
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

valvolainen

Det er nok ikke tesla imot at rauland kraft bygger en tesla lader. Bare bra for tesla det!
Det man kanskje burde også gjøre er på pptte på chademo og combo i tillegg, slik at boksen kan dekke alt.
Det koster nok ikke så mye mere å legge til en standard i forhold til den initielle kosten.

Kjør på I say, og pek de i retning tesla!
Kjipt om de har tusenvis av amps tilgjengelig og vi kun får muligheten til å lade med 16a 400v fordi de ikke var klar over hva slags elektronikk de trengte.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

valvolainen

Iogmed at dette firmaet i Moss bygger 7 stk. superladere, og kun 6 lokasjoner er kjent, kan det være at de skal opp med denne stasjonen på alnabru? Evt der de losser biler? Når vi kommer og henter bilene våre må vi jo ha litt guffe på dem, og det er faktisk ganske mange biler på en gang som skal leveres!
Dette vil jo også være gunstig for sør -> nord traseen, da er det brokelandsheia, oslo, lillehammer.

Enig?
Ser ikke noen andre fornuftige plasseringer for å dekke trafikk mellom større byer...
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

OleJA

Sitat fra: valvolainen på torsdag 11. juli 2013, klokken 19:01
Iogmed at dette firmaet i Moss bygger 7 stk. superladere, og kun 6 lokasjoner er kjent, kan det være at de skal opp med denne stasjonen på alnabru?
.....
Enig?
Ser ikke noen andre fornuftige plasseringer for å dekke trafikk mellom større byer...
Nei, ikke enig: Oslo - Trondheim er så vidt vi vet kun dekket med SC langs E6. Dette er en omvei på minst en time i forhold til å kjøre Rv3 gjennom Østerdalen. Så lenge Tesla sier at de skal dekke kjøring mellom de 4 store byene bør de sørge for at SC'ene ikke medfører omveier. Dvs den gjennværende(?) laderen bør plasseres på Koppang.
Behov for lading av biler som skal klargjørende dekkes helt greit med vanlig AC lading.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Tesladigger

Hvis det er en SC til som skal settes opp så burde de plassere denne en eller annen plass på E134, for her er så å si hele strekningen uten noen form for lade mulighet.
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

TerjeV

Sitat fra: Tesladigger på torsdag 11. juli 2013, klokken 19:21
Hvis det er en SC til som skal settes opp så burde de plassere denne en eller annen plass på E134, for her er så å si hele strekningen uten noen form for lade mulighet.
Helt enig. E134 er udekket mellom øst og vest (Oslo - Haugesund). Her må Haukeligrend som også dekker knyttepunktet til Setesdalen være ypperlig!
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Øyvind.h

Sitat fra: OleJA på torsdag 11. juli 2013, klokken 19:11
Nei, ikke enig: Oslo - Trondheim er så vidt vi vet kun dekket med SC langs E6. Dette er en omvei på minst en time i forhold til å kjøre Rv3 gjennom Østerdalen. Så lenge Tesla sier at de skal dekke kjøring mellom de 4 store byene bør de sørge for at SC'ene ikke medfører omveier. Dvs den gjennværende(?) laderen bør plasseres på Koppang.
+1
Når uttalt målsetning er dekning av Oslo-Trondheim er det idioti å sette ladere på Dombås og Lillehammer. Over en time ekstra, flere hundre ekstra høydemeter, lenger kjørevei over et tidvis væthardt Dovrefjell? Skjønner jo bakgrunnen, men hvorfor hevde at målet er å dekke Oslo-Trondheim....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

OddB

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 11. juli 2013, klokken 19:48
Sitat fra: OleJA på torsdag 11. juli 2013, klokken 19:11
Nei, ikke enig: Oslo - Trondheim er så vidt vi vet kun dekket med SC langs E6. Dette er en omvei på minst en time i forhold til å kjøre Rv3 gjennom Østerdalen. Så lenge Tesla sier at de skal dekke kjøring mellom de 4 store byene bør de sørge for at SC'ene ikke medfører omveier. Dvs den gjennværende(?) laderen bør plasseres på Koppang.
+1
Når uttalt målsetning er dekning av Oslo-Trondheim er det idioti å sette ladere på Dombås og Lillehammer. Over en time ekstra, flere hundre ekstra høydemeter, lenger kjørevei over et tidvis væthardt Dovrefjell? Skjønner jo bakgrunnen, men hvorfor hevde at målet er å dekke Oslo-Trondheim....
Over en time er vel å ta hardt i , i følge Finn.no er det 496,4 km via Østerdalen, mens det er 538,8 km via Gudbrandsdalen, dvs 42,4 km lenger...
Jeg kjører også bare Østerdalen, men at det står en lader på Dombås synes nok alle fra Ålesund, Molde og Kristiansund er flott.
Det kommer sikkert flere ladere i .. forhåpentligvis i raskt tempo.., så jeg forstår at de setter ut de første laderne der de gir best effekt.
Jeg vil heller ha et par ladere NORD for Trondheim før hver eneste lille fjellovergang skal dekkes. I Sør-Norge er det tross alt alternativer til Superladerne, det er det IKKE i Nord-Norge...
Håper de etter hvert kommer med en utbyggingsplan for Europa, slik de har gjort i USA.
Hvordan den videre utbyggingen av Norge blir er helt avgjørende for hvis/når jeg bestiller bil.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

fonberg

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 11. juli 2013, klokken 19:48
Sitat fra: OleJA på torsdag 11. juli 2013, klokken 19:11
Nei, ikke enig: Oslo - Trondheim er så vidt vi vet kun dekket med SC langs E6. Dette er en omvei på minst en time i forhold til å kjøre Rv3 gjennom Østerdalen. Så lenge Tesla sier at de skal dekke kjøring mellom de 4 store byene bør de sørge for at SC'ene ikke medfører omveier. Dvs den gjennværende(?) laderen bør plasseres på Koppang.
+1
Når uttalt målsetning er dekning av Oslo-Trondheim er det idioti å sette ladere på Dombås og Lillehammer. Over en time ekstra, flere hundre ekstra høydemeter, lenger kjørevei over et tidvis væthardt Dovrefjell? Skjønner jo bakgrunnen, men hvorfor hevde at målet er å dekke Oslo-Trondheim....

Forskjellen er langt mindre enn en time på Rv3 vs E6 mellom Trondheim og Oslo. Dessuten kan man fint kjøre Ringebufjellet og kun lade på Lillehammer mellom Trondheim og Oslo, ihvertfall i sommerhalvåret. Men ingen tvil om at det bør komme lade som muliggjør Østerdalen, f.eks. Elverum og Berkåk. Håper disse kommer før sommeren 2014, og at det samtidig kommer superladere nordover i landet, dvs Nord-Trøndelag og videre nordover.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Øyvind.h

Sitat fra: OddB på torsdag 11. juli 2013, klokken 20:13
Over en time er vel å ta hardt i , i følge Finn.no er det 496,4 km via Østerdalen, mens det er 538,8 km via Gudbrandsdalen, dvs 42,4 km lenger...
Jeg kjører også bare Østerdalen, men at det står en lader på Dombås synes nok alle fra Ålesund, Molde og Kristiansund er flott.
Som sagt, jeg skjønner hvorfor de plasserer laderen der :) Jeg mener bare de burde vært ærlige og sagt at målsetningen ikke var Oslo-Trondheim, men et kompromiss for å tekkes så mange som mulig.
For øvrig er min erfaring at det å kjøre over Dovre fort tar en time ekstra. Man kan ikke se seg blind på forskjellen i kjørelengde....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

OddB

#298
"- Øvrige Tesla-stasjoner vil vi åpne etterhvert som mengden Tesla-kunder vokserr rundt om i Norge og Europa, konkluderer Wold."
(Sitat fra artikkel på elbil.no i dag)
Hvordan skal man tolke dette ?
Betyr det at det foreløpig ikke er planlagt flere ?
Betyr det at salgstallene i Nord-Norge er utslagsgivende på om E6 nord for Trondheim evt. vil bli bygd ut ?
Kanskje en kartlegging av kjøpernes reiseønsker  hadde vært en ide ?
Elon Musk sa vel i mars at hele landet skulle bygges ut ?
Jeg kommer til å melde min interesse for å kjøpe bilen, under forutsetning at det ihvertfall foreligger konkrete planer om utbygging nordover.
I morgen starter jeg på årets tur til Vesterålen. 1500 km på to dager.
Håper at jeg vil få muligheten til å ta den turen i en Tesla....
det er bare to ladere det står om (Mosjøen og Fauske)... og da kjører jeg gjerne om Dombås  ;)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Gusse

Har sagt det før, sier det igjen: Kjære, kjære Tesla. Skal dere virkelig bygge ut SC i Norge, er det ikke da naturlig....ja jeg sier det...å starte med å bygge ut Norge på langs via E6 sine 2627,9km i Norge før den tørner inn i Sverige.
Skjønner viktigheten med å sammensveise Norges store byer, men la åss ikke glemme at Norge har også byer og bygder, med beboere nord for Dovre også.
Så var det sagt;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA