Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lade med 16A lader offentlig

Startet av jkirkebo, onsdag 06. mars 2013, klokken 12:39

« forrige - neste »

Hyperstress

Sitat fra: stiantveitofficial på onsdag 19. februar 2014, klokken 11:39
Hvis dere går inn på http://www.teslamotors.com/no_NO/gallery "Tesla Superchargers Come to Europe" så vil dere se at det kommer SC mellom Stavanger og Haugesund, og mellom Bergen og Ålesund. I tillegg ser en på kartet at det også vil komme en i nærheten av Trondheim  :)

Du har sikkert rett i at det blir der du sier, men en bør ikke legge alt for mye vekt på det kartet. Feks er E134 langt på vei bekreftet at det kommer SC, selv om det ikke er merket på kartet.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

stiantveitofficial

Ja, det er nok riktig. Det har vel også vært snakket om en SC i nærheten av Drammen.
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

cra

Hvis dere går inn på http://www.teslamotors.com/no_NO/gallery "Tesla Superchargers Come to Europe" så vil dere se at det kommer SC mellom Stavanger og Haugesund, og mellom Bergen og Ålesund. I tillegg ser en på kartet at det også vil komme en i nærheten av Trondheim  :)

Hvor da mellom Bergen og Ålesund? Så vidt jeg kan se er det superladeren i Aurland som er merket på kartet?  Som nevnt av andre ligger ikke akkurat Aurland på ruta mellom Bergen og Ålesund, dog er det mulig å kjøre den veien.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

stiantveitofficial

Sitat fra: cra på onsdag 19. februar 2014, klokken 11:54

Hvor da mellom Bergen og Ålesund? Så vidt jeg kan se er det superladeren i Aurland som er merket på kartet?  Som nevnt av andre ligger ikke akkurat Aurland på ruta mellom Bergen og Ålesund, dog er det mulig å kjøre den veien.

Hvis du spoler fram til 1:05 i videoen så ser du at det er merket av ved Stavanger, Bergen og Trondheim. Aurland er der også, både på kartet og med klipping av snor og intervju med en stolt eier  ;)

stiantveitofficial

og ja, jeg er veldig klar over hvor Aurland ligger i forhold til Ålesund.
Jeg jobber som Key Account Manager med ansvar for hele Sør-Norge (Oslo-Kristiansand-Stavanger-Bergen-Ålesund-Trondheim) og kjører 45.000km pr år mellom og i de nevnte byene. Kommer fra Bergen, men bor i Oslo.
Måtte bare nevne det slik at geografikunnskapene mine ikke skulle være tvil om  :)

CFM

Sitat fra: stiantveitofficial på onsdag 19. februar 2014, klokken 12:22
Sitat fra: cra på onsdag 19. februar 2014, klokken 11:54
Hvis du spoler fram til 1:05 i videoen så ser du at det er merket av ved Stavanger, Bergen og Trondheim. Aurland er der også, både på kartet og med klipping av snor og intervju med en stolt eier  ;)

Men, det kartet på 1:05.. Det viser vel ikke flere ladestasjoner en de 6 vi har? De badgene med tall i er vel ikke noen annet enn eksempel på rutestart/-slutt. Mulig jeg er helt på jordet her men jeg tror det kartet er ett år gammel grafikk.
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

cra

Ikke meningen å trekke noen geografikunnskaper i tvil; lurte bare på om det var noe jeg ikke hadde fått med meg i filmen eller eventuelt på kartet. :)  Jeg vet at det er mulig å kjøre omveien via Aurland, men slik jeg ser det "ligger det ikke på veien mellom Å og B". Har aldri kjørt via Aurland selv, men har kjørt mye mellom Å og B de siste femten åra. (Min bedre halvdel kommer fra området utenfor Bergen.)

Som CFM nevner tror også jeg dette er gammel grafikk (Kartet på Tesla sine sider ser heller ikke ut til å være spesielt oppdatert), men siden vi nå er flere som har fått "bekreftet" at det kommer en supercharger mellom Å og B (trolig i området Skei, Førde eller deromkring) er det bare å vente og se. Det er vel omtrent som med regnet; det kommer når det kommer. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cstromme

Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

jkirkebo

Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 19. februar 2014, klokken 11:34
Sitat fra: sigurdi på fredag 14. februar 2014, klokken 22:54
Sitat fra: Dice på fredag 14. februar 2014, klokken 10:00
Jeg har lenge sagt at jeg skal ha elbil når jeg kan komme meg fra Trondheim til hytta i Arendal uten problemer. Med pitstop på Dombås, Lillehammer og Brokelandsheia ser det ut som sommerferien er reddet :-D.

Du må nok ha deg et stopp mellom Lillehammer og Cinderella (Brokelandsheia).
395km er vel litt knapt også på sommeren. :-)

sigurdi
Hva med å droppe Lillehammer og velge Gol istedet? Da blir plutselig ting langt mer gjennomførbart :)

Det er en god omvei om Gol som tar en god del tid ekstra. Man sparer nok tid på å heller ta en 30-60 minutters pitstop i Oslo med 22kW lading. Forutsatt dobbeltlader da...

Men veien over Valdresflya er selvsagt mye finere å kjøre enn E6 :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sjøhyene

Hadde sårt trengt en SC rundt ved drammen mener nå jeg. Kanskje litt sør for drammen ved f.eks sande eller holmestrand.
Ville hjulpet masse for alle som ikke bor i oslo/drammen område men som skal bevege seg ett eller annet sted i mellom trekløveret brokelandsheia, gol og lillehammer.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Trustno1

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 19. februar 2014, klokken 14:08
Hadde sårt trengt en SC rundt ved drammen mener nå jeg. Kanskje litt sør for drammen ved f.eks sande eller holmestrand.
Ville hjulpet masse for alle som ikke bor i oslo/drammen område men som skal bevege seg ett eller annet sted i mellom trekløveret brokelandsheia, gol og lillehammer.

Veldig enig i dette.

I nærheten av nye Tesla senteret i Drammen hadde jo vært perfekt. Ligger like ved krysset mellom E134 og E18 og vil kunne fange opp både trafikk som går nord-sør på E18, samt trafikk fra/til innlandet(E134) og til E18 enten nord eller sørover.

Amoss

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 19. februar 2014, klokken 14:08

Det trengs en (eller flere) superchager i Stor-Oslo området. Mange gode forslag om, og argumenter for, plasseringer både sørvest(Lier/Drammen), sørøst(Vinterbro/Rygge) og nord (Hvam/Minnesund). Strengt talt trenger alle tre hver sin - men det tror jeg er å håpe på for mye :p

Noe sør for Drammen tror jeg at blir feil da det ikke dekker de som kjører i retning til/fra Kongsberg/indre Telemark og Oslo/indre Østland og nordover. Egentlig burde den stått i Sandvika, men da blir den vel stående full hele tiden ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

rklokk

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 19. februar 2014, klokken 07:50
skulle hatt en ved ca kongsberg, slik at fjellområdene sør for gol blir mer tilgjengelig

+1
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

Havebigfun

Sitat fra: Amoss på onsdag 19. februar 2014, klokken 15:49
Egentlig burde den stått i Sandvika, men da blir den vel stående full hele tiden ;)
Løsningen på dette blir betal SC eks langs ring 3- så kan man regulere bruken vha prisen. Tesla kan bruke samarbeidspartneren sin slik at de ikke blir anklaget for brudd av lovnader. ;)

Amoss

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 19. februar 2014, klokken 17:26
Sitat fra: Amoss på onsdag 19. februar 2014, klokken 15:49
Egentlig burde den stått i Sandvika, men da blir den vel stående full hele tiden ;)
Løsningen på dette blir betal SC eks langs ring 3- så kan man regulere bruken vha prisen. Tesla kan bruke samarbeidspartneren sin slik at de ikke blir anklaget for brudd av lovnader. ;)

Ja, det hadde vært en god løsning :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA