Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lade med 16A lader offentlig

Startet av jkirkebo, onsdag 06. mars 2013, klokken 12:39

« forrige - neste »

Leif1

Forslår at vi bombarderer innboksen deres med forespørsler om når og hvor de har
tenkt å sette opp ladere til oss. Jeg har begynt.
Kjør på folkens. Tror ikke Tesla bryr seg før de skjønner at det murrer litt.
De har tross alt fått inn en god del kapital til formålet via alle bilkjøpene her til lands.
Om vi regner 13800 kroner pr bil X 1986 biler i 2013=27406800,- kr.
De har et salgsmål på rundt 3000 biler her i år. =41400000,- kr.
Til sammen 68806800,- kr å sette opp ladere for.
De må gjerne få ut fingeren. Dette er penger de har "skjult" at vi har betalt inn.
Heter seg jo at det er "gratis" lading i bilens levetid. Enkelt og greit for dem det, om det nesten ikke finnes ladere.
Konvertitt fra S til X

turfsurf

Sitat fra: cra på torsdag 24. oktober 2013, klokken 17:04
Foreslo Skei, evt. Førde som egnet sted pga midt imellom.

Skei hadde vært perfekt, 20 mil fra Gol. Hadde passet bra for sommeren. Det er jo planlagt Chademo / Combo i Nordfjordeid og Sandane, kan jo komme sammen med en av disse, det har de jo gjort før.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

cra

Sitat fra: turfsurf på torsdag 16. januar 2014, klokken 12:20
Skei hadde vært perfekt, 20 mil fra Gol. Hadde passet bra for sommeren. Det er jo planlagt Chademo / Combo i Nordfjordeid og Sandane, kan jo komme sammen med en av disse, det har de jo gjort før.

Ja, Skei er ypperlig; det ligger "passe øde" til for at man ikke trenger å være redd for at lokale helter benytter dem som sin private P-plass, og det er spisemuligheter på Esso/kafeteria. En halvtimes stopp er perfekt for å lade bilen og få i seg noe mat. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på torsdag 16. januar 2014, klokken 12:10
Sitat fra: BlueS på fredag 27. september 2013, klokken 19:22
Gøteborg bør være et opplagt sted for oss som skal sørover. Akkurat passe avstand fra Oslo.

En på hver side av Gøteborg, midt i mellom Oslo - Gøteborg og Gøteborg - Malmö. Da kunne man kjørt T/R Oslo - Malmö om man ville, eller til København med overnatting.

Jepp, Oslo-Gøteborg er 291km. Det er for langt, i forhold til høy fartgrense og vinter. Dessuten bør det være mulig å komme fram med en S60 uten å sinke trafikken alt for mye.

Oslo-Torp 214km (der kjøpesenteret ligger)
Torp-Halmstad 217km
Halmstad-København 179km

Det blir vel relativt optimalt tror jeg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lille Lance

Nå er det ingen SC i Oslo, så da synes jeg det blir litt feil å regne derifra når man ser på distansen Oslo- Gøteborg. Ikke alle starter turen i Oslo. Synes det burde vært er SC på E6 i Østfold i nærheten av grensen.
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

jkirkebo

Sitat fra: Lille Lance på torsdag 16. januar 2014, klokken 14:23
Nå er det ingen SC i Oslo, så da synes jeg det blir litt feil å regne derifra når man ser på distansen Oslo- Gøteborg. Ikke alle starter turen i Oslo. Synes det burde vært er SC på E6 i Østfold i nærheten av grensen.

Det er én mulighet, men da ender du opp med 3 på strekningen fordi Gøteborg-København er for langt. Ca. Helsingborg blir passe.

Skal vi ha 3 stk. så stemmer jeg heller for at vi beholder Torp og Halmstad samt legger neste på Vinterbro der E18 går av. Det stemmer også bedre med Teslas filosofi om ikke å legge SC inne i byene. På Torp er det mer enn nok å finne på mens bilen lader i en halvtime.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Knut Øygard

Sitat fra: Mr.Hansen på søndag 09. februar 2014, klokken 21:27
Optimist som jeg er, så la jeg inn et forslag inn på Tesla's SC side. Jeg foreslo at det burte komme en SC ved Coop Obs/bensinstasjonen ved avkjøringen på E18 til Torp, Vestfold. Ligger 97km fra Cinderalla SC og 116km fra Oslo. Og det er nærme Larvik for de som skal til Danmark med fergen. For ikke å nevne at det er 20 min hjemmefra  ;D

Jeg håper Tesla prioriterer nye strekninger før de fortetter på eksisterende strekninger!
Haukelifjell, E6 nordover, nedover mot kontinentet og Stavanger-Bergen-Trondheim før flere på E18 etter min mening.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

sigurdi

Legger et tips på Rygge i tilknytning til Tesla butikken.
Passelig med tanke på trafikk fra/til Sverige, samt avstand fra Lillehammer er ca 240km.
Men er litt kort til Cinderella - ca 140km

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Amoss

Sitat fra: sigurdi på mandag 10. februar 2014, klokken 00:21
Legger et tips på Rygge i tilknytning til Tesla butikken.
Passelig med tanke på trafikk fra/til Sverige, samt avstand fra Lillehammer er ca 240km.
Men er litt kort til Cinderella - ca 140km

sigurdi

... og ca 250 fra Gol. Men skulle helst hatt den litt lengre nord for å dekke E18 østover mot Grums og Stockholm. Dessuten bare 150 km fra Torp utenfor Uddevalla der det er naturlig med neste den veien.  Har selv nevnt Vinterbro noen ganger før.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

sigurdi

E134:

Har glemt å legge ut svaret mitt fra supercharger@teslamotors.com, da jeg føreslo haukeligrend:

SitatDear Sigurd

We appreciate your suggestions and they are very helpful in our efforts in Norway.

E134 is a highly prioritized route for us in the near future.

Sincerely,
TESLA

Så da kan jeg slappe av, regner da 100% med at det er en SC på denne ruten i god tid før jeg får min X.
Så den er nok ikke mange dagene før den får sin første tur over fjellet.

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Hyperstress

Ang E134:

Jeg spurte "Project developer, SC" i desember om de skulle bygge langs E134, selv om det ikke var merket av på SC kartet deres, og jeg refererte til undersøkelse på forumet her som viser et stort (størst) ladeønske langs E134.

Fikk svar med en gang om at de ønsket link til denne undersøkelsen, noe jeg gav dem. Jeg tok meg også bryet med å regne sammen prosentvis hvilke strekninger som fikk flest stemmer. Men de svarte ikke på spørsmålet mitt der og da.

Så gikk det et par-tre uker, og så fikk jeg e-post med svar på mitt E134 spørsmål; og det var et JA med store bokstaver, de satte stor pris på infoen de fikk, og de kommer til å starte opp med nye aktiviteter i Norge snarest.

Så legger en dette sammen med signaler gitt til andre på forumet her, så får vi tro at det skjer ting langs E134 i år.

:)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

D.O

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 11. februar 2014, klokken 03:30
Ang E134:

Jeg spurte "Project developer, SC" i desember om de skulle bygge langs E134, selv om det ikke var merket av på SC kartet deres, og jeg refererte til undersøkelse på forumet her som viser et stort (størst) ladeønske langs E134.

Fikk svar med en gang om at de ønsket link til denne undersøkelsen, noe jeg gav dem. Jeg tok meg også bryet med å regne sammen prosentvis hvilke strekninger som fikk flest stemmer. Men de svarte ikke på spørsmålet mitt der og da.

Så gikk det et par-tre uker, og så fikk jeg e-post med svar på mitt E134 spørsmål; og det var et JA med store bokstaver, de satte stor pris på infoen de fikk, og de kommer til å starte opp med nye aktiviteter i Norge snarest.

Så legger en dette sammen med signaler gitt til andre på forumet her, så får vi tro at det skjer ting langs E134 i år.

Link til undersøkelse?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Foleson

Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Cato76

:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Hyperstress

Sitat fra: D.O på tirsdag 11. februar 2014, klokken 08:58
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 11. februar 2014, klokken 03:30
Ang E134:

Link til undersøkelse?

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10647.0.html
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA