Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lade med 16A lader offentlig

Startet av jkirkebo, onsdag 06. mars 2013, klokken 12:39

« forrige - neste »

ofn

Sitat fra: KnutGol på tirsdag 20. august 2013, klokken 12:10
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 20. august 2013, klokken 09:25
Sitat fra: Voll1 på tirsdag 20. august 2013, klokken 09:17
Kanskje man først kunne bygge ut med 40 mil mellom hver SC? Deretter kan man sette opp en ekstra midt i mellom i byggetrinn 2?

Nei,40 mil blir for mye. Da er man avhengig av å kjøre i sommerhalvåret, kjøre ganske pent og lade nesten helt opp på SC (noe som tar lang tid). Noe mer enn 300km imellom er nok uaktuelt. Det er bedre at de begynner fra Trondheim og jobber seg oppover med 200km imellom.

Hva med 40 mil mellom hver SC og 22 kW midt mellom hver SC?
Eller å bruke SC-budsjettet til å teppebombe med 22 kW i stedet for å bygge SC fra Trondheim til Finnmark?
Oslo-Kirkenes tar i følge google maps 23 timer raskeste vei og 32 timer ved å kjøre Norge. Med 22 kW kan flere trasseer dekkes, og spart kjøretid brukes til lading(Det gjelder også for eksempel E134).

Du mener vel ikke at Tesla skal bygge 22kW istedenfor SC? Tror dette er en rimelig avsporing. 22kW må komme som et tillegg til SC.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

OddB

Sitat fra: KnutGol på tirsdag 20. august 2013, klokken 12:10
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 20. august 2013, klokken 09:25
Sitat fra: Voll1 på tirsdag 20. august 2013, klokken 09:17
Kanskje man først kunne bygge ut med 40 mil mellom hver SC? Deretter kan man sette opp en ekstra midt i mellom i byggetrinn 2?

Nei,40 mil blir for mye. Da er man avhengig av å kjøre i sommerhalvåret, kjøre ganske pent og lade nesten helt opp på SC (noe som tar lang tid). Noe mer enn 300km imellom er nok uaktuelt. Det er bedre at de begynner fra Trondheim og jobber seg oppover med 200km imellom.

Hva med 40 mil mellom hver SC og 22 kW midt mellom hver SC?
Eller å bruke SC-budsjettet til å teppebombe med 22 kW i stedet for å bygge SC fra Trondheim til Finnmark?
Oslo-Kirkenes tar i følge google maps 23 timer raskeste vei og 32 timer ved å kjøre Norge. Med 22 kW kan flere trasseer dekkes, og spart kjøretid brukes til lading(Det gjelder også for eksempel E134).
Jeg tror vil skal overlate til Tesla å bygge ut sitt superladernett, det er en like viktig del av deres produkt som bilen. Jeg håper å tror at de kommer til å bygge ut et "motorveinett" av superladere, men i TILLEGG til dette trengs det massevis med rimelige 22kW ladere over hele landet. Har du et par timer til overs når du er på tur kommer du veldig langt med å etterfylle på slike stasjoner.
Her må alle aktører, private og offentlige, våkne, og vi kan hjelpe til med å etterspørre slike lademuligheter på steder vi kunne ha behov for det.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

EvenSteven

Jeg stemmer for Oslo + Svinesund som topp pri. Da blir det mulig å kjøre helt ned til Helsingborg og videre derfra ut i det store utland.
Tesla S P85+ sølv

ellinger

Sitat fra: EvenSteven på torsdag 22. august 2013, klokken 15:18
Jeg stemmer for Oslo + Svinesund som topp pri. Da blir det mulig å kjøre helt ned til Helsingborg og videre derfra ut i det store utland.

Helt enig, har et dypt ønske om en SC på Rygge, alternativt Svinesundsparken.
De kunne jo satt opp SC på Inspiria som en bonus :)

BlueS

Gøteborg bør være et opplagt sted for oss som skal sørover. Akkurat passe avstand fra Oslo.
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

Kjelli

Som nevnt tidligere, men en god ting kan ikke nevnes for ofte :)

E134 på vestsiden er et sort hull. En ladestasjon hadde vært på sin plass langs E134 der RV13 går nordover. Krysset kalles "kløvet http://www.webcams.travel/webcam/1352169636-Weather-E134%3A-Kl%C3%B8vet-Gj%C3%B8sendal ". En SC her vil dekke de som skal langs E134 mot østlandet (og det er en god del) og de som skal langs RV13 opp til hardangervidda og mot Gol (der det er en SC fra før).

cra

Mulig dette har kommet opp før (i så fall fer dere bare se på det som en "uformell bekreftelse"); jeg har ikke lest alle 27 sidene i denne tråden. Anyway; jeg sendte en mail til superchargers@ med spørsmål om det er noen planer for utbygging av SC langs E39 mellom Ålesund og Bergen. Foreslo Skei, evt. Førde som egnet sted pga midt imellom. Fikk følgende svar: "Ja det planeres på denne rute men jeg kan ikke sige presis hvornår i 2014 det kommer å skje." :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sindrej

Oi, om de kommer med en der i 2014 så blir jeg glad :)  Spesielt siden det offisielle ladekartet viser et stort hull der etter 2014 også.   Skei er en strategisk fin plass for en SC.   Go Tesla, GO

cra

Ja, Skei ville vært perfekt. Det er tidsmessig midt mellom oss og slekta til fruen. Når ungene er på alenebesøk der pleier vi å møtes på Skei og flytte ungene mellom bilene. Med SC hadde det bare vært for oss å reise litt tidligere, evt. at vi spiser når vi plukker opp/slipper av ungene. :)  Det at det ikke er så veldig mye der synes jeg også er greit, da det ikkke oppfordrer til mer tidsbruk enn bare å lade.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Avh

Sitat fra: BlueS på fredag 27. september 2013, klokken 19:22
Gøteborg bør være et opplagt sted for oss som skal sørover. Akkurat passe avstand fra Oslo.
Det forundrer meg at lokasjonen av SC Oslo-Cph alltid vurderes ut fra den kjøreretningen. Tesla ser vel på en helhet her og har muligens argumenter for lokasjon med nordgående kjøring som referanse Cph-Oslo. (F.eks hva finnes i Danmark og hva er "svenskeplanene"?)
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

doglaus

Med det store antallet Tesla som kommer langs kysten er det viktig med lading langs E 39. Enig med mange at Førde eller Skei er en god løsning for å binde sammen Bergen og Ålesund/Sunnmøre/Romsdal.
S85, Pearl White, tan, 19", alt utst. minus barneseter.
Bil hentet i Trondheim 12.februar som avtalt :-)
23.01: Beskjed om levering i Trondheim den 12.februar.
23.12:Produksjon fullført. Din Model S er i transitt fra fabrikken.
VIN tildelt 05.november
Confirmed 25.august.

duckland

Hi there fellow Tesla fanatics. =)

I hope you could add information about the norwegian superchargers to:

http://www.teslawiki.net/supercharger

You are doing a good job at finding superchargers under construction and it would be great if you could share that with the rest of the world.

You can add information on the supercharger wiki or send information to map@teslawiki.net with GPS coordinates, information about the building progress and pictures of the building in progress.


Thank you! =)

OleT

Sitat fra: doglaus på lørdag 09. november 2013, klokken 15:12
Med det store antallet Tesla som kommer langs kysten er det viktig med lading langs E 39. Enig med mange at Førde eller Skei er en god løsning for å binde sammen Bergen og Ålesund/Sunnmøre/Romsdal.

Aksdal - krysset mellom E39 og E134 dekker Stavanger-Haugesund-Bergen.
Neste i Førde - Skei er marginalt for 60kWh men burde gå.
Deretter Ørsta/Volda, som alt annet bør vel denne plasseres på grensen (som flyplassen og vinmonopolet).
Tilsvarende ved Molde/Kristiansund, Skjevik er "nøytral grunn" og sikrer rekkevidde helt til Trondheim.

Videre nordover blir det vel å finne passelige steder langs E6, helst ved viktige veikryss?
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

sindrej

Blir ihvertfall meget skuffet om det ikke kommer flere SC i Norge i 2014.  Med det salget de har her synes jeg godt vi kunne forventet nye 6 SC i 2014.

turfsurf

Sitat fra: BlueS på fredag 27. september 2013, klokken 19:22
Gøteborg bør være et opplagt sted for oss som skal sørover. Akkurat passe avstand fra Oslo.

En på hver side av Gøteborg, midt i mellom Oslo - Gøteborg og Gøteborg - Malmö. Da kunne man kjørt T/R Oslo - Malmö om man ville, eller til København med overnatting.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA