Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilke nyheter håper vi på ifm Tesla event 6 mars?

Startet av Oesse, tirsdag 05. mars 2013, klokken 22:35

« forrige - neste »

Oesse

Hei, får denne meldingen når jeg prøver å starte lading via carwings. Bilen har stått på gardemoen 1 uke nå, med timer som er programmert til å lade til 80% hver dag.  Noen som har fått samme feilmelding før? Bilstatus som mottas virker å være korrekt.
Horten

ehaarberg

Står det at bilen fortsatt er koblet til strøm?

Det er en kjent sak at 12v batteriet til Leaf tømmes i løpet av +/- en ukes stillstand (selvopplevd), så det kan være at strømmen på 12v-batteri er såpass lav at den ikke får startet lading...
2014 Tesla Model S - inngangen til hel-elektrisk famile
2012 Nissan Leaf - pensjonert pendlemaskin

Kristian

Høres ut som den ikke får strøm, men jeg vet ikke. Hvis det er viktig, ville jeg ringt parkeringsselskapet og spurt pent om de kunne sjekke at kontakten står i! Og at sikringen ikke har gått.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Oesse

Shit! Ja, står at den er tilkoblet strøm. Hvor lenge må den eventuelt lade 12v bateriet før jeg får startet bilen?
Horten

FrodeK

Ring Viking. De hurtiglader 12 v batteriet på et øyeblikk. Og du kan bare tute og kjøre. Forutsatt at hovedbatteriet har lading, selvfølgelig.

gbzdoc

Om 12v er dødt får da heller ikke noe info fra bilen via Carwings?

Oesse

Hei,

en liten oppdatering her: Når jeg kom til bilen fikk jeg utrolig nok startet den. Men det var en gul trekant og en gul bil med et utropstegn i som lyste. Dette gikk imidlertid vekk når jeg skrudde bilen av og på igjen. Snakket med ei hyggelig dame på nissan leaf kundstøtte, og hun mente bilen min mulig hadde gått i dvalemodus før 12v bateriet var helt tomt..
Horten

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA