Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppsummering: Første året med Leaf.

Startet av rossifan46, tirsdag 05. mars 2013, klokken 14:22

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: laumb på tirsdag 19. februar 2013, klokken 22:20
Går det ikke å endre fra miles til km i menyene?
Mener å ha sett valg for dette på den ene i Oslo.

Tror du må ha kanadisk software for å få det valget ?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: Modelsn på tirsdag 19. februar 2013, klokken 22:57
Det er 2,04 kWh pr mil. Lavere enn min Nissan Leaf på vinterføre (med varmen på komforttemperatur). Jeg er enda mer imponert.

Husk at det er minus en god del netto høydemeter. Men det er nok derfor ganske realistisk for hva mange av oss kan klare hjem fra hytta vinterstid.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb

#32
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 19. februar 2013, klokken 23:07
Sitat fra: laumb på tirsdag 19. februar 2013, klokken 22:20
Går det ikke å endre fra miles til km i menyene?
Mener å ha sett valg for dette på den ene i Oslo.

Tror du må ha kanadisk software for å få det valget ?

Dersom Gunnar firnware eldre enn 4.0 - så er koden for tilgang til diagnoseskjermen kjent. Den ble endret i 4.0. Kanskje de kan komme seg inn der og endre?

Jeg skal sjekke i notatene mine og se om jeg finner igjen koden (poster ikke Public. Tesla ønsker ikke dette.).

Spooz, hvilken Software har bilen deres?


Tapatalkin' from iTalatut...

Leaffen

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 19. februar 2013, klokken 23:10
Sitat fra: Modelsn på tirsdag 19. februar 2013, klokken 22:57
Det er 2,04 kWh pr mil. Lavere enn min Nissan Leaf på vinterføre (med varmen på komforttemperatur). Jeg er enda mer imponert.

Husk at det er minus en god del netto høydemeter. Men det er nok derfor ganske realistisk for hva mange av oss kan klare hjem fra hytta vinterstid.

Tja. Og 2,17 kWh pr mil opp til Hemsedal (se min forrige post i tråden) indikerer jo absolutt at forbruket er helt akseptabelt. Husk at dette er en mye tyngre bil enn Leafen, samt at kreftene er jo formidable på Model S i forhold til Leafen. Gunnar presiserte jo spesielt at han ikke var i sparemodus, hverken på tur opp eller på tur ned. Disse forbrukstallene indikerer i hvert fall at varmeapparatet i Model S er meget effektivt.

Skal bli spennende å se tilsvarende tall for sommerkjøring. Om sommeren ( uten bruk av varmeapparat) bruker jo Leafen 1,3 -1,4 kWh pr mil.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

jkirkebo

Sitat fra: Modelsn på onsdag 20. februar 2013, klokken 16:41
Tja. Og 2,17 kWh pr mil opp til Hemsedal (se min forrige post i tråden) indikerer jo absolutt at forbruket er helt akseptabelt. Husk at dette er en mye tyngre bil enn Leafen, samt at kreftene er jo formidable på Model S i forhold til Leafen. Gunnar presiserte jo spesielt at han ikke var i sparemodus, hverken på tur opp eller på tur ned. Disse forbrukstallene indikerer i hvert fall at varmeapparatet i Model S er meget effektivt.

Skal bli spennende å se tilsvarende tall for sommerkjøring. Om sommeren ( uten bruk av varmeapparat) bruker jo Leafen 1,3 -1,4 kWh pr mil.

Jeg tror nok Model S vinner på luftmotstand også. Leafen er høy og har ikke spesielt god Cw-verdi. Tror det var 0,29 mot Model S sin 0,24.

Jeg ligger nok på 1,6-1,7 til jobb med Leafen sommerstid, men det er pga. 70% 100km/t. På småveier klarer jeg greit 1,2.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TerjeV

Sitat fra: Spooz på torsdag 14. februar 2013, klokken 21:49
What, går det ikke? :-D Jeg har ingen backup-plan og SKAL være framme klokka 13. Kommer til å kjøre 100% som vanlig, som om det var en vanlig bil. Altså følge trafikken og ellers oppføre meg pent :) Vi er to mann med ski og helgeoppakning. Så får vi se! Skal prøve å twitre underveis på https://twitter.com/ferdinandmotor
Hei, er bilen din Pearl White eller "White"? Og går det å se den på deres butikk?(vet den er privat, vil bare se fargen i virkeligheten) vanskelig å velge mellom Pearl White og Silver ;-)
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

laumb


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA