Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppsummering: Første året med Leaf.

Startet av rossifan46, tirsdag 05. mars 2013, klokken 14:22

« forrige - neste »

flux

Sitat fra: OleJA på fredag 15. februar 2013, klokken 13:48
Kult :D
Fint å få noen praktiske erfaringsdata fra Norge.

Edit: Hvordan er høydeprofilen på denne turen? Er det noen fjelloverganger av betydning eller er det mest 'strake veien'?
Dette er det minst krevende alternativet fra Bergen gjennom Hallingdal til Oslo, men det er opp på 1100m til Hemsedal.

Ferdinand sier på twitter at han hadde 69km igen ved ankomst Hemsedal, det er for lite til å rekke helt frem til Flå(80km) slik noen håpet skulle gå i en annen tråd her.

OleJA

Sitat fra: flux på fredag 15. februar 2013, klokken 14:06
Ferdinand sier på twitter at han hadde 69km igen ved ankomst Hemsedal, det er for lite til å rekke helt frem til Flå(80km) slik noen håpet skulle gå i en annen tråd her.

Mao. nesten en hel 'Leaf' igjen på tanken. 8)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

PAS

Veldig viktig info til oss fremtidige Model S brukere som planlegger turer ti sommeren
Skulle vært interessant å hør gjennomsnittshastighet under aktiv kjøring. Har mistanke om vi med norske stort sett moderate hastigheter - gjsitt blir jo ofte knapt 70km/t  -  får flere KM ut av et fullt batteri enn amerikanske brukere som ofte har mye høyere fart på highway
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

PAS

Hemsdal - Flå er jo stort sett nedoverbakke med mulighet for mye regenerert energi
Etterhvert får vi prøve å lage et eget "Tesla" kart der avstandene er merket med kW forbruk!
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

flux

#19
Ja, det kan kanskje gå over Hemsedal til Flå, med > 10 pluss går det kanskje helt fint :)

Det trengs hurtigladere i Lærdal og i Aurland, nå må Oslo kraftkjempen E-CO i Sogn få opp dampen!

http://www.e-co.no/

jkirkebo

Sitat fra: Nuvolari på fredag 15. februar 2013, klokken 13:51
Da har vi fått den første real life testen på hva vi kan forvente sv rekkevidde på vinterstid. Dette et vel bedre enn mange fryktet.

Og omtrent akkurat som de 350km jeg har forventet på norske vinterveier.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kjølholdt

35 mil er jeg fornøyd med , nå gjelder det bare å få opp superchargers for Tesla
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Knut Øygard

Sitat fra: flux på fredag 15. februar 2013, klokken 14:53
Ja, det kan kanskje gå over Hemsedal til Flå, med > 10 pluss går det kanskje helt fint :)

Det trengs hurtigladere i Lærdal og i Aurland, nå må Oslo kraftkjempen E-CO i Sogn få opp dampen!

http://www.e-co.no/

Jeg er helt enig, flux! Jeg jobber i E-CO og har delt forumposten din med noen kolleger.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

toppi

Bergen - Hemsedal, 293 km og forbruk på 63,7 kWh.
Dette ved å følge vanlig trafikk i Februar.
Jeg må si jeg er veldig imponert, selv om jeg ikke vet nøyaktig temperatur og føreforhold.

Dvs at 35 mil er easy peasy om vinteren, samt at 40 mil og er uproblematisk, om man
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

petersv

Nå ble det stilt fra foxy, cat got your tongue?

Lanber


Leaffen

Sitat fra: toppi på fredag 15. februar 2013, klokken 18:29
Bergen - Hemsedal, 293 km og forbruk på 63,7 kWh.
Dette ved å følge vanlig trafikk i Februar.

Det er 2,17 kWh pr mil. Det vil si omtrent det samme energiforbruket som min Nissan Leaf har om vinteren (med varmeapparatet på komfort). Jeg er imponert.

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Spooz

Returen gikk på 59.7kWh (distanse: 182 miles) Dette med _aktiv_ kjørestil, 21 grader i kupe, alle lys, stereo osv. En del trafikk så det ble veldig mange forbikjøringer og klassisk 10-15 over fartsgrensen kjørestil. Fikk også ristet av noen nysgjerrige SUVer som yppet seg, så strengt tatt ble det en del sløsing med energi. Rangen ved ankomst Bergen viste 65 miles! Relativt mildt hele veien, kaldeste var vel kanskje -5 grader, ellers lå det stort sett rundt null.


laumb

Går det ikke å endre fra miles til km i menyene?
Mener å ha sett valg for dette på den ene i Oslo.


Tapatalkin' from iTalatut...

Leaffen

Sitat fra: Spooz på tirsdag 19. februar 2013, klokken 21:57
Returen gikk på 59.7kWh (distanse: 182 miles) Dette med _aktiv_ kjørestil, 21 grader i kupe, alle lys, stereo osv. En del trafikk så det ble veldig mange forbikjøringer og klassisk 10-15 over fartsgrensen kjørestil. Fikk også ristet av noen nysgjerrige SUVer som yppet seg, så strengt tatt ble det en del sløsing med energi. Rangen ved ankomst Bergen viste 65 miles!

Det er 2,04 kWh pr mil. Lavere enn min Nissan Leaf på vinterføre (med varmen på komforttemperatur). Jeg er enda mer imponert.

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA