Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppsummering: Første året med Leaf.

Startet av rossifan46, tirsdag 05. mars 2013, klokken 14:22

« forrige - neste »

rossifan46

Leser på twitter at Ferdinand Motor skal kjøre Bergen-Hemsedal med TMS imorgen (fredag 15.02.13). Det er ca 275 km ifølge maps.google.no

Blir spennende å se hvordan det går  :)
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

kjølholdt

Jurassictest sier 16 % igjen på batteriet , med 4 stk i bilen og kjøre stil midt imellom eco og sport. Blir spennende å se hva resultatet sier
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Øyvind.h

Hey, jeg drar til Hemsedal i morgen :)
Håper bilen stilles ut der i vinterferien!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

flux

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 14. februar 2013, klokken 13:13
Jurassictest sier 16 % igjen på batteriet , med 4 stk i bilen og kjøre stil midt imellom eco og sport. Blir spennende å se hva resultatet sier
Det bør gå bra tror jeg. Jurassictest har ikke fått med seg at Lærdalstunnelen går gjennom fjellet og ikke over :) Se på høydekurven til Jurrassictest på maks høyde 1547m

Om en må kjøre over fjellet, tror jeg ikke det hadde gått. Om RV 52 må stenge, er neppe RV7, FV50, eller EV16 noe mulighet på en lading om en skal helt til Hemsedal.

Quattro

Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Spooz

What, går det ikke? :-D Jeg har ingen backup-plan og SKAL være framme klokka 13. Kommer til å kjøre 100% som vanlig, som om det var en vanlig bil. Altså følge trafikken og ellers oppføre meg pent :) Vi er to mann med ski og helgeoppakning. Så får vi se! Skal prøve å twitre underveis på https://twitter.com/ferdinandmotor

DaX

Flotters! Noen youtube klipp fra snøfulle bakker hadde vært noe :)
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

Øyvind.h

Sitat fra: Spooz på torsdag 14. februar 2013, klokken 21:49
What, går det ikke? :-D Jeg har ingen backup-plan og SKAL være framme klokka 13. Kommer til å kjøre 100% som vanlig, som om det var en vanlig bil. Altså følge trafikken og ellers oppføre meg pent :) Vi er to mann med ski og helgeoppakning. Så får vi se! Skal prøve å twitre underveis på https://twitter.com/ferdinandmotor
Skal dere stille ut bilen mens dere er der? Skal selv bo rett ved Alpine Lodge :)
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øyvind.h

Fra twitter:
Da er vi i gang! 1 plussgrad og 269 km igjen! #Elbil #BergenHemsedal #TeslaModelS

pic.twitter.com/oHPy75qm
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øyvind.h

Da er de fremme i Hemsedal. 293 km kjørt. 69 km igjen på batteriet. Temp -10.
Total rekkevidde ca 362 km på strekningen Bergen-Hemsedal vinterstid med 2+bagasje er ikke ille!
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

OleJA

Kult :D
Fint å få noen praktiske erfaringsdata fra Norge.

Edit: Hvordan er høydeprofilen på denne turen? Er det noen fjelloverganger av betydning eller er det mest 'strake veien'?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Nuvolari

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 15. februar 2013, klokken 13:36
Da er de fremme i Hemsedal. 293 km kjørt. 69 km igjen på batteriet. Temp -10.
Total rekkevidde ca 362 km på strekningen Bergen-Hemsedal vinterstid med 2+bagasje er ikke ille!

Da har vi fått den første real life testen på hva vi kan forvente sv rekkevidde på vinterstid. Dette et vel bedre enn mange fryktet.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Lanber

Range charge som var ferdig i det dere startet i morgest?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA